Które e-sklepy znalazły się w Rankingu Zaufanych Sklepów 2020?
Ceneo.pl ogłosiło zwycięzców rankingu sklepów internetowych, które internauci darzą nam większym zaufaniem. Kto znalazł się w gronie wyróżnionych?
O Rankingu
Ranking Zaufanych Sklepów Ceneo.pl to jeden z najstarszych rankingów sklepów internetowych w Polsce. Tworzony jest na podstawie kilku milionów ankiet, które w ciągu ostatniego roku wypełnili klienci sklepów internetowych. Opinie są wystawiane w ramach Programu Zaufanych Opinii Ceneo, który działa już 11 lat i jest najwiarygodniejszym źródłem wiedzy na temat sklepów internetowych, sprzedawców i firm kurierskich.
Przez ponad 11 lat klienci wystawili już ponad 20 milionów opinii poprzedzonych zakupami. Dzięki temu Ranking Zaufanych Sklepów Ceneo.pl to gwarancja, że nagrody wręczane w 15 kategoriach, trafiają do najbardziej rzetelnych i profesjonalnych firm z branży e-commerce.
Tegoroczna edycja zestawienia
15 października odbyła się 11. Gala Zaufanych Sklepów Ceneo.pl. Dbając o bezpieczeństwo w czasie pandemii, serwis Ceneo.pl zdecydował, że wydarzenie w całości będzie transmitowane on-line. Tegoroczną Galę Zaufanych Sklepów Ceneo.pl poprzedziło też specjalne wydarzenie – webinar z ekspertami z branży e-commerce, w całości poświęcony tematowi handlu internetowego w czasie pandemii oraz ochronie wizerunku marki w tym trudnym czasie.
Wyróżnione e-sklepy
W tegorocznej edycji rankingu internauci oceniali sklepy z 15 kategorii, oto zwycięzcy:
- Budowa i ogród: e-metalowiec.com
- Dla dziecka: bajkolandia.sklep2.pl
- Dom i wnętrze: nakrywamy.pl
- Hobby i zwierzęta: fera.pl
- Kultura i rozrywka: TaniaKsiazka.pl
- Moda i dodatki: zegarownia.pl
- Motoryzacja: strefakierowcy.pl
- Sprzęt Rtv i Agd: neonet.pl
- Styl życia: sport2002.pl
- Technologia: eukasa.pl
- Uroda i zdrowie: notino.pl
- Debiut na Ceneo: cocopanda.pl
- Kup Teraz: manada.pl
- Dostawcy: InPost
- Wybór użytkownika: zooart.com.pl
– Jako Ceneo jesteśmy niezwykle dumni z Programu Zaufanych Opinii. To niezależny i największy w Polsce program badania satysfakcji klientów. Tylko w ciągu ostatniego roku wysłaliśmy ponad 44 miliony ankiet do ponad 20 milionów użytkowników serwisu Ceneo. To jasny sygnał, że zakupy internetowe nie tylko cieszą się co raz większą popularnością, ale też rośnie liczba klientów dla których zaufane opinie mają ogromne znaczenie. Już 70% klientów przed podjęciem decyzji zakupowej zawsze sprawdza opinie na temat sklepów, produktów i dostawców w naszym serwisie – powiedział Marcin Łachajczyk, CEO Ceneo.pl.
Preferencje zakupowe w czasie pandemii
Rankingowi Ceneo.pl towarzyszyło przeprowadzone we wrześniu 2020 badanie z którego wynika, że aż 95% ankietowanych chociaż raz dokonało zakupów w sklepach internetowych w czasie pandemii. Najczęściej wybieranymi kategoriami produktów był sprzęt RTV (26%), uroda (25%) oraz zdrowie (21%). Niemal co drugi (44%) ankietowany nie był w stanie jednoznacznie stwierdzić czy ceny produktów w czasie pandemii zwiększyły się. Na 4.34, w pięciostopniowej skali, ankietowani ocenili dostępność produktów w sklepach internetowych.
Ponad połowa ankietowanych przyznała, że sklepy wydłużyły czas realizacji zamówień, ale według ⅓ tylko podczas pierwszych tygodni narodowej kwarantanny.
Ponad połowa klientów biorących udział w badaniu za zakupy zapłaciła kodem BLIK, na kolejnym miejscu znalazł się przelew bankowy i płatność kartą. Przed pandemią ponad połowa kupujących jako metodę dostawy wybierała paczkomat, kolejnym wyborem była dostawa przez kuriera. Pandemia praktycznie nie zmieniła tych preferencji.
Źródło: materiały prasowe
Promuj biznes na łamach Komerso.pl!