Nowe przepisy sprawią, że zwiększą się zwroty od firm do e-sklepów?

Nowe przepisy sprawią, że zwiększą się zwroty od firm do e-sklepów?

Nowości w przepisach zawsze powodują ogromne zmiany. Tym razem są one pozytywne dla firm, a negatywne dla sklepów zajmujących się sprzedażą online. Od niedawna firmy mogą oni swobodnie zwracać zakupione przez siebie przedmioty na podobnych zasadach jak inni, pojedynczy klienci.

Branża e-commerce rozwija się coraz bardziej, ale co za tym idzie, coraz liczniejsze przepisy prawne potrafią w niej również bardzo namieszać. Obok praw konsumenta jako osoby fizycznej, pojawiło się również nowe prawo dla przedsiębiorstw jednoosobowych. Jak czytamy na cyfrowa.rp.pl, będą mogły one zwracać produkt na podobnych zasadach jak osoba fizyczna.

Co zmieniło się 1 czerwca 2019 roku?

Nowe regulacje prawne sprawiły, że od dnia 1 czerwca 2019 roku firmy jednoosobowe będą mogły zwracać towar, który nie spełnia ich oczekiwań. Jednak, jak zapewne łatwo się domyślić, to prawo zawiera również kilka kruczków.

Jednym z nich jest to, że zwrotu może dokonać ta osoba, która nabyła przedmiot w innym celu niż podstawowa działalność. A na co wpłyną takie ustalenia? Chociażby na formularz, w którym wybieramy, czy przedmiot zostanie sprzedany osobie prywatnej, czy zakupiony na konto firmy. Od niedawna obok tych pól pojawia się również okienko na firmę, ale niezwiązana z jej zawodowym profilem. I właśnie tę zmianę muszą wprowadzić, a w zasadzie musiały wprowadzić e-sklepy.

Czy to problem dla sklepów oferujących sprzedaż online?

Zapewne osoby odpowiedzialne za taki rodzaj sprzedaży znają odpowiedź na to pytanie. Jednak warto jeszcze raz o tym wspomnieć, a mianowicie to dość duży kłopot. Obok sporządzania nowego typu formularza zakupowego, zmianie muszą zostać poddane także regulaminy sklepów, które będą musiały być dostępne publicznie. W dodatku może to również sprawić, że sklepy otrzymają znacznie więcej zwrotów i bardzo często przedmioty te nie będą się już nadawały do ponownej sprzedaży (specyfika produktów i zwracanie uwagi na jakość produktów). W rezultacie nowe rozwiązanie przysporzy wiele pracy sądom, które będą musiały rozstrzygać te kwestie na podstawie wyżej wymienionych zmian. Czy takie zmiany pozytywnie zatem wpłyną na rynek e-commerce?


Promuj biznes na łamach Komerso.pl!

Zobacz możliwości reklamy w portalu



Karolina Żyłowska
Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...

Najnowsze artykuły

Nowe przepisy sprawią, że zwiększą się zwroty od firm do e-sklepów?

Send this to a friend