Nowe przepisy sprawią, że zwiększą się zwroty od firm do e-sklepów?

Nowe przepisy sprawią, że zwiększą się zwroty od firm do e-sklepów?

Zmiany w przepisach zawsze powodują ogromne zmiany. Tym razem, są one pozytywne dla firm i negatywne dla sklepów zajmujących się sprzedażą online. Od niedawna bowiem, mogą oni swobodnie zwracać zakupione przez siebie przedmioty na podobnych zasadach jak inni, pojedynczy klienci. 

Branża e-commerce rozwija się coraz bardziej, ale co za tym idzie, coraz to liczniejsze przepisy prawne potrafią w niej również bardzo namieszać. I tak, obok praw konsumenta, jako osoby fizycznej, pojawiło się również nowe prawo dla przedsiębiorstw jednoosobowych. Co za tym idzie, jak czytamy na cyfrowa.rp.pl, będą mogły one zwracać produkt na podobnych zasadach jak osoba fizyczna.

Co zmieniło się 1 czerwca 2019 roku?

Nowe regulacje prawne sprawiły, że od dnia 1 czerwca 2019 roku, firmy jednoosobowe będą mogły zwracać towar, który nie spełnia ich oczekiwań. Jednak, jak zapewne łatwo się domyślić, to prawo zawiera również kilka kruczków. Jednym z nich jest to, że zwrotu może dokonać ta osoba, która nabyła przedmiot w innym celu, niż podstawowa działalność. A na co wpłyną takie ustalenia? A chociażby na formularz, gdzie wybieramy, czy przedmiot zostanie sprzedany osobie prywatnej, czy zakupiony na konto firmy. Od niedawna obok tych pól pojawi się również okienko: na firmę, ale niezwiązana z jej zawodowym profilem. I właśnie tę zmianę muszą wprowadzić, a w zasadzie musiały wprowadzić sklepy e-commerce.

Czy to problem dla sklepów oferujących sprzedaż online?

Zapewne osoby odpowiedzialne za taki rodzaj sprzedaży znają odpowiedź na to pytanie. Jednak warto jeszcze raz o tym wspomnieć, a mianowicie – tak! To dość duży kłopot. Obok sporządzania nowego typu formularza zakupowego, zmianie muszą zostać poddane także regulaminy sklepów, które będą musiały być dostępne publicznie. W dodatku, może to również sprawić, że sklepy otrzymają znacznie więcej zwrotów i bardzo często przedmioty te nie będą się już nadawały do ponownej sprzedaży. (specyfika produktów i zwracanie uwagi na jakość produktów). W rezultacie również, na pewno nowe rozwiązanie przysporzy wiele pracy sądom, które będą musiały rozstrzygać te kwestie na podstawie wyżej wymienionych zmian. Czy takie zmiany pozytywnie zatem wpłyną na rynek e-commerce?

Nowe przepisy sprawią, że zwiększą się zwroty od firm do e-sklepów?

 

Send this to a friend