Pinterest mówi “TAK” zakupom
Pinterest to jeden z serwisów, który umożliwia dzielenie się obrazami. W dodatku każdy z nas może na nim stworzyć swoją własną galerię obrazów, które przypina pinami. Tym razem, Pinterest postanowił wyjść na przeciw swoim użytkownikom, umożliwiając im zakupy.
Pinterest to miejsce w internecie, które przepełnione jest inspiracjami. Wiele z nich dotyczy również naszych przyszłych zakupów – modowych lub wnętrzarskich. Jak to wygląda w praktyce?
Zakupy na Pintereście?
Pinterest ogłosił nowe sposoby na zakupy w aplikacji – umieścił swoje rekomendacje po lewej stronie czyli tam, gdzie konsument patrzy najpierw.
Rekomendacje te dotyczą różnych zakupów, różnych marek. W dodatku, w serwisie pojawiają się również katalogi, które może przeglądać każdy użytkownik Pinteresta. Katalogi będą pojawiały się również pod pinami na stronie głównej. Ułatwi to różnym firmom sprzedaż detaliczną w tym serwisie.
Garść informacji
Na stronie Pinteresta czytamy, iż dzieje się tak z racji tego, że kategoria “Dom” jest tą, która użytkownicy wybierają najczęściej. W dodatku twórcy uważają, że został on utworzony również po to, aby ułatwić promowanie i poznawanie różnych marek – w tym także tych nowych. Dodatkowo, algorytmy na Pintereście dobierają odpowiedni produkt pod konsumenta, nawet jeżeli jego oczekiwania są specyficzne.
Co więcej, badania wykazały, że sprzedaż detaliczna jest dwa razy większa na Pintereście niż na innych mediach społecznościowych. To sygnał, że nie warto lekceważyć tego medium.
W jaki sposób to działa?
Jeżeli przy konkretnym produkcie znajduje się, tzw. “metka zakupowa”, oznacza to, że możemy kliknąć w ten produkt i zobaczyć jego cenę oraz dostępność.
Jeżeli interesują Cię rzeczy z wcześniejszych wyszukiwań na Pintereście, które są związane z modą, urodą i domem:
1) Wejdź w kartę “więcej pomysłów”. Tam będą na Ciebie czekały zarówno produkty, jak również inspiracje i pełen ich opis wraz z ceną.
2) W wyszukiwaniu na pewno pomocny okaże się pasek wyszukiwań. W filtrach, zaznacz funkcję “wszystkie piny”.
3) Następnie wybierz “piny produktowe”.
Czy takie otwarcie się Pinteresta na sprzedaż detaliczną pomoże mu również przyciągnąć więcej użytkowników tego medium?
Promuj biznes na łamach Komerso.pl!