Prowadzenie bloga sklepu internetowego – czy warto się za to brać?

Prowadzenie bloga sklepu internetowego – czy warto się za to brać?

Według danych zebranych w raporcie „E-commerce w Polsce 2019. Gemius dla e-Commerce Polska”, tylko 2 na 10 osób badanych korzysta z blogów internetowych. Tymczasem wiadomo, że tworzenie bloga jest zajęciem czasochłonnym i pracochłonnym, wymagającym systematyczności, zaangażowania i konsekwencji. Czy zatem warto angażować się w prowadzenie bloga sklepu internetowego?

Nie ulega wątpliwości, że w czasach gdy wszyscy walczą o zainteresowanie klientów, o miejsce na rynku i wyróżnienie się na tle konkurencji, samo istnienie e-sklepu to o wiele za mało. Koniecznością jest wielokanałowa promocja, a prowadzenie bloga powiązanego z prowadzoną działalnością sprzedażową i inwestycja content marketing może być świetnym sposobem na sukces. Dlaczego właśnie blog?

Wsparcie sprzedaży

Jak wiadomo, sklep internetowy powinien być przede wszystkim użyteczny. To miejsce, gdzie klienci powinni łatwo znaleźć interesujące ich produkty i gdzie mogą zapoznać się z ich opisem, specyfikacją techniczną, ceną. To także miejsce, w którym muszą znaleźć czytelne informacje o zasadach dostawy, gwarancji czy zwrotu. Tym samym nie ma miejsca na zbędne treści, które mogłyby wprowadzić zamieszanie i odciągnąć uwagę klienta od tego co dla nas najważniejsze, czyli od sprzedaży.

Zintegrowany ze sklepem blog jest więc świetnym rozwiązaniem, ponieważ to właśnie tam można umieścić treści, które pozwolą wyróżnić sklep na tle innych i wyrazić pasję do sprzedawanych produktów. Blog daje sklepowi głos. To dzięki niemu można zarazić użytkowników entuzjazmem i zachęcić ich do zakupów. W końcu decyzja zakupowa u konsumentów kształtuje się w wyniku procesu, a zaprezentowane przez sklep artykuły blogowe mogą być ważnym elementem ścieżki zakupowej.

Blog może też pomóc przeprowadzać klientów przez poszczególne etapy lejka sprzedażowego, szczególnie jeśli zastosuje się elementy wspomagające sprzedaż, takie jak choćby przycisk call-to-action.

Przykład – blog CoffeeDesk. Możemy trafić na nim na artykuły, w których prezentowane są konkretne produkty – w poniższym przypadku herbaty – a po wybraniu wyboldowanego i podlinkowanego rodzaju herbaty, zostajemy przekierowani na stronę, na której możemy ją zakupić.

źródło: coffeedesk.pl/blog
źródło: coffeedesk.pl/blog
źródło: coffeedesk.pl

Generowanie ruchu na stronie

Prowadzenie bloga ma również pozytywny wpływ na pozycjonowanie, zapewniając lepszą widoczność sklepu w wyszukiwarce. Publikując regularnie wartościowy content sprawiamy, że wzrośnie liczba indeksowanych podstron oraz słów kluczowych, w tym tzw. fraz długiego ogona, które naturalnie pojawią się w treściach. Tym samym dzięki naturalnym wynikom wyszukiwania można pozyskać wartościowy ruch na stronie.

Trzeba pamiętać, że treści tworzone na blogu można wykorzystać na wiele sposobów, przede wszystkim w social media. Ciekawe treści rozchodzą się wirusowo, a na stronie rośnie liczba użytkowników przychodzących z kanałów społecznościowych.

źródło: facebook.com/swiezopalona

Pozycja eksperta i doradcy

Merytoryczne, przydatne teksty na blogu to skuteczny sposób na zdobycie pozycji eksperta w swojej branży. A jak wiadomo, od ekspertów kupuje się chętniej. Tym bardziej, że blog internetowy stwarza możliwość doradzania, komentowania i nawiązywania z czytelnikami relacji. Użytkownicy intuicyjnie wyczuwają, że tylko wiarygodna i rzetelna firma wkłada wiele pracy w prowadzenie interesującego bloga. I dlatego ułatwia on zdobycie zaufania czytelników. A to wyjątkowo ważne, bo choć większość internautów chętnie robi zakupy przez internet, to wciąż jest duża grupa osób, która ma obawy przed e-zakupami, bo aż 38%.

We wspomnianym na wstępie raporcie, wśród najczęściej wymienianych przyczyn rezygnacji z zakupów internetowych są:

    • obawa o problemy z dostawą lub gwarancją,
    • troska o bezpieczeństwo płatności,
    • chęć rozmowy ze sprzedawcą.

Blog internetowy i pozycja wiarygodnej firmy może rozwiać choć część z wątpliwości potencjalnych klientów.

Przykład – blog „Wysypiam się” firmy Materasso, dystrybutora materacy i akcesoriów do spania. Eksperci dzielą się na nim nie tylko wiedzą na temat doboru materaca czy poduszki, ale i poradami dotyczącymi zapewnienia sobie komfortu snu oraz jego wpływie na nasze funkcjonowanie, wiedzą na temat rodzajów drzemek czy przekąsek na dobry sen. Dostarczanie tego typu kompleksowych treści stawia markę w pozycji eksperta.

źródło: wysypiamsie.pl
źródło: wysypiamsie.pl

Inbound marketing

Blog sklepu internetowego jest jednym z ważniejszych narzędzi skutecznego inbound marketingu, czyli podejmowaniu takich działań, które umożliwią odbiorcom samodzielne znalezienie nadawcy przekazu reklamowego. Dzięki temu można skutecznie reklamować e-sklep unikając przy tym agresywnych i nachalnych metod. Podstawą jest jednak zbudowanie świadomości marki oraz wypracowanie solidnej relacji z klientami. A do tego niezbędne jest włączenie bloga do przemyślanej, długoterminowej strategii marketingowej.


Promuj biznes na łamach Komerso.pl!

Zobacz możliwości reklamy w portalu


Reklama

Niech Cię widzą w sieci! - Grzegorz Miłkowski

Prowadzenie bloga sklepu internetowego – czy warto się za to brać?

 

Send this to a friend