Seniorzy na zakupach w sieci – czego szukają?
Z analizy przygotowanej przez serwis Ceneo.pl wynika, że zainteresowanie zakupami w sieci wśród osób powyżej 65 roku życia w ciągu roku wzrosło o 12%. Wśród klientów sklepów internetowych zdecydowanie przeważają kobiety.
Widok babci porównującej oferty za pomocą porównywarki cen czy dziadka robiącego zakupy w sklepie internetowym przestaje dziwić. Badanie zostało przeprowadzone w styczniu, kiedy sklepy internetowe, podobnie jak stacjonarne, organizują wyprzedaże.
Które kategorie cieszą się największym zainteresowaniem?
Z analizy serwisu Ceneo.pl wynika, że były to damskie torebki. W porównaniu do ubiegłego roku zainteresowanie tą kategorią wzrosło wśród seniorów o ponad 700%. Na kolejnym miejscu znalazła się kategoria smartfony, a podium zamknęła kategoria z telewizorami.
Co ciekawe, w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych kategorii znajdziemy również te z suplementami diety (czwarte miejsce w rankingu) i kotłami (piąte miejsce w rankingu). Na szóstym miejscu w rankingu znalazły się sukienki, a na siódmym lodówki. Zestawienie zamykają kategorie takie jak zegarki, samochody osobowe i pralki, które zajęły kolejno miejsca ósme, dziewiąte i dziesiąte.
Cieszymy się, że coraz więcej seniorów chętnie porównuje oferty sklepów za pomocą Ceneo.pl. W naszej ocenie wzrost w tej grupie wynika nie tylko z coraz większej dostępności do nowych technologii czy internetu, ale również z faktu, że starzejemy się jako społeczeństwo. Ten trend wzrostowy będzie się utrzymywał – powiedział Tomasz Jankowski PR Manager Ceneo.pl.
Które kategorie zanotowały największe rekordy popularności?
Największa porównywarka cenowa w Polsce sprawdziła też, które kategorie odnotowały rekordowy wzrost zainteresowania w porównaniu do ubiegłorocznych wyprzedaży. Poza wspomnianymi torebkami, największą uwagą seniorów cieszyły się produkty z takich kategorii jak sukienki (wzrost o 150%) i roboty kuchenne (wzrost o 45%).
Źródło: informacja prasowa Ceneo.pl
Promuj biznes na łamach Komerso.pl!