Szybkość polskich sklepów internetowych

Szybkość polskich sklepów internetowych

We wrześniu tego roku roku Super Monitoring udostępnił bezpłatne narzędzie, które służy do mierzenia szybkości i optymalizacji stron internetowych. Wyniki badania dostępne są w formie przejrzystej infografiki i uwzględniają takie kryteria, jak szybkość strony głównej, jej waga oraz optymalizacja dla komputerów i urządzeń mobilnych. Wyniki badania rzuciły nowe światło na szybkość polskich sklepów internetowych.

Dzięki bezpłatnemu narzędziu do szybkości i optymalizacji strony, Super Monitoring zmierzył czas wczytywania stron głównych blisko 15,500 działających w Polsce sklepów internetowych, a także sprawdził ich wagę oraz porównał stopień optymalizacji wg Google Page Speed Insights. Narzędzie testowe zostało wykorzystane do stworzenia poniższej infografiki, która jest zbiorem danych określających szybkość polskich sklepów  internetowych.

Szybkość polskich sklepów internetowych w liczbach

Szybkość wczytywania strony jest kluczowa, aby zatrzymać na niej użytkownika. W dużej mierze to właśnie od niej zależy, czy odbiorca przeczyta zamieszczone przez nas treści, czy też zniecierpliwi się czasem oczekiwania i naciśnie krzyżyk. Szacuje się, że ponad 40% użytkowników opuszcza stronę, gdy ładuje się ona 3 sekundy lub dłużej. Sprawdźmy, ile sekund ładują się strony polskich sklepów internetowych.

Wyniki jasno wskazują, że jedynie nieco ponad 7% stron wczytuje się z szybkością poniżej pół sekundy. Jest to najniższy z możliwych wyników. Kolejno prawie 21% i 38% ładują się z szybkością 0,5-1 i 1-2 sekundy. Zatem około 66% polskich sklepów internetowych mieści się w szybkości niezagrażającej utratą potencjalnego użytkownika.

A co z resztą? Nieco ponad 20% sklepów znajduje się w przedziale 2-3 sekundy, który może okazać się niebezpieczny – 3 sekundy to graniczny czas odrzucenia strony. Niepokojący wydaje się być fakt, że aż ponad 10% stron wczytuje się w przedziale czasowym między 3 a 5 sekund. Czas do 10 sekund, a nawet więcej, to na szczęście już znikoma część wykresu.

źródło: www.supermonitoring.pl

W statystykach ukazane zostały także: waga strony głównej, optymalizacja dla komputerów i optymalizacja dla urządzeń mobilnych. Wszystkie wykresy potwierdzają, że znaczną część polskich sklepów internetowych czeka jeszcze wiele pracy. Podjęte działania powinny koncentrować się wokół zwiększenia szybkości,  „odchudzenia” strony i szeroko pojętej optymalizacji. Miejmy nadzieję, że badania – takie jak to przeprowadzone przez Super Monitoring – będą uświadamiać przedsiębiorców o potrzebie zatroszczenia się nie tylko o estetykę, lecz także aspekty techniczne stron internetowych.