User Generated Content (UGC) w marketingu sklepu internetowego

User Generated Content (UGC) w marketingu sklepu internetowego

Tworzenie dużej ilości wartościowego contentu to spore wyzwanie dla sklepów internetowych. A gdyby tak część treści, które zachwalają Twoją markę i oferowane przez nią produkty lub usługi, generowali Twoi klienci, skutecznie pracując na Twój sukces? Marzenie ściętej głowy? Niekoniecznie! Poznaj User Generated Content!

Czym jest User Generated Content?

W praktyce do UGC zaliczają się hashtagi, artykuły blogowe, materiały wideo, zdjęcia, testy produktów, prace konkursowe, rankingi i inne treści w jakikolwiek sposób nawiązujące do marki i oferowanych przez nią produktów lub usług. Ze względu na swój potencjał do budowania autentyczności i zaangażowania, UGC jest coraz częściej wykorzystywane w ramach działań content marketingu, jako element wspierający komunikację marki i angażujący społeczność.

Jednym z najważniejszych powodów, dla którego UGC jest tak skutecznym narzędziem marketingowym, jest fakt, że buduje on zaufanie u klientów. Wszystko dlatego, że współcześni konsumenci ufają innym klientom bardziej niż reklamom tworzonym przez markę. Kiedy widzą pozytywne reakcje innych użytkowników, są bardziej skłonni do skorzystania z interesującej ich oferty, niż gdy takich pozytywnych wypowiedzi brakuje lub przeciwnie – są one negatywne.

Oczywiście rola User Generated Content nie kończy się na budowaniu zaufania u klientów i pozytywnego wizerunku firmy. UGC pomaga w tworzeniu społeczności skupionej wokół marki oraz w nawiązywaniu trwałych relacji z klientami. Jest to też narzędzie wspierające sprzedaż i działania nakierowane na pozyskiwanie nowych klientów, a nawet wzmacniające efekty pozycjonowania.

Jak zachęcać klientów do generowania treści?

Problem, jaki musisz rozwiązać jako sprzedawca, jest fakt, że klienci są o wiele bardziej skłonni do pisania opinii negatywnych niż pozytywnych. Dzieje się tak, ze względu na to, że zazwyczaj nie mają oni motywacji do dzielenia się pozytywnymi doświadczeniami. Za to w przypadku negatywnych odczuć napędza ich dążenie do uzyskania rekompensaty i ostrzeżenia innych klientów przed nietrafionym wyborem. Dlatego prowadząc sklep internetowy, musisz aktywnie zachęcać klientów do generowania opinii i innych wartościowych treści o pozytywnym wydźwięku. Tylko jak to zrobić?

Najłatwiejszym sposobem, by zachęcić klientów do publikowania opinii i recenzji jest wysyłanie bezpośrednich próśb o podzielenie się wrażeniami, niedługo po dokonaniu zakupu. Możesz je wysyłać z pomocą poczty elektronicznej.

User Generated Content (UGC) w marketingu sklepu internetowego, Komerso.pl
źródło: empik

Doskonałą opcją jest też organizowanie konkursów, w których użytkownicy mogą coś wygrać za publikowanie swoich treści. Czasem niewiele wystarczy, aby sprowokować internautów do wygenerowania setek, a nawet tysięcy komentarzy.

User Generated Content (UGC) w marketingu sklepu internetowego, Komerso.pl
źródło: facebook.com

Świetnie sprawdza się również tworzenie unikalnych hashtagów związanych z marką, a następnie zachęcanie klientów do ich używania w mediach społecznościowych. Klienci chętnie podzielą się efektami, jakie zapewniły im kupione w danym sklepie produkty, niezależnie od tego, czy będą to stylizacje modowe, makijaże, fryzury czy na przykład wystrój wnętrz. Dzięki temu można łatwo śledzić i udostępniać User Generated Content.

User Generated Content (UGC) w marketingu sklepu internetowego, Komerso.pl
źródło: bonprix.pl

User Generated Content (UGC) w marketingu sklepu internetowego, Komerso.pl

Nie ograniczaj się jedynie do zachęcania klientów do tworzenia UGC. W miarę możliwości aktywnie reaguj na treści. Dziękuj za pozytywne opinie i odpowiadaj na te negatywne, udostępniaj treści użytkowników na swoich platformach, a nawet nagradzaj aktywność. Możesz nawet wdrożyć programy lojalnościowe oparte o User Generated Content.

User Generated Content (UGC) w marketingu sklepu internetowego, Komerso.pl
źródło: legimi,pl

Niezależnie od tego, które ze sposobów wykorzystasz, zawsze pamiętaj, żeby podkreślać wartość, jaką ma dla Twojej marki UGC. Klienci, wiedząc, że treści, którymi się dzielą, są ważne dla innych klientów, a do tego pomagają w doskonaleniu produktów i usług, będą o wiele bardziej skłonni do ich publikowania.


Promuj biznes na łamach Komerso.pl!

Zobacz możliwości reklamy w portalu



Alina Fijałkowska
Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...

Najnowsze artykuły

User Generated Content (UGC) w marketingu sklepu internetowego

Send this to a friend