W jaki sposób reklamować sklep internetowy?

W jaki sposób reklamować sklep internetowy?

Postawienie nowoczesnego sklepu internetowego i zapełnienie go atrakcyjnymi produktami to dopiero połowa sukcesu. Sklep nie zacznie na siebie zarabiać, jeśli nie zostanie odpowiednio wypromowany. Jak więc zachęcić do odwiedzenia go? 

Prowadzenie kampanii reklamowej Google Ads

Reklama internetowa proponowana przez wyszukiwarkę Google to zapewne najpopularniejsza forma reklamy internetowej. Korzystając z niej mamy dostęp do wielu formatów reklamowych i licznych portali. Na bieżąco możemy analizować statystyki i śledzić ścieżki konwersji. W dodatku płacimy tylko za kliknięcia, a więc nie ponosimy kosztów z tytułu nieefektywnych wyświetleń. I co ważne, kampania uruchamiana jest natychmiast, a tym samym nie musimy długo czekać na efekty. Warunkiem jest właściwe ustawienie kampanii reklamowej, aby nie wygenerować zbyt wysokich kosztów.

źródło: zrzut ekranu z Google

Do wyboru mamy reklamy tekstowe pojawiające się nad naturalnymi wynikami wyszukiwania, kampanie produktowe Google Shopping oraz reklamy wyświetlane na portalach należących do sieci reklamowej Google. Można także skorzystać z remarketingu.

Pozycjonowanie sklepu internetowego w wyszukiwarkach

Pozycjonowanie jest jednym z najtańszych sposobów na pozyskanie klientów i wygenerowanie dużej konwersji. To sposób, który zapewnia długotrwały efekt, przyczynia się do budowania wiarygodności i umożliwia pozyskiwanie wartościowego ruchu na stronie sklepu. Niestety pozycjonowanie wymaga długofalowych działań, a efekty nie pojawiają się od razu.

źródło: zrzut ekranu z Google

Promocja w mediach społecznościowych

Media społecznościowe, zaraz obok wyszukiwarek internetowych, to najlepsze miejsce na promowanie e-sklepu w sieci. Prowadzenie profilu firmy pozwala na tworzenie wokół niego zaangażowanej w komunikację społeczności, a możliwość promowania postów i korzystania z systemu reklamowego ułatwia dotarcie do dużej i precyzyjnie wybranej grupy odbiorców.

źródło: zrzut ekranu z Facebooka

Nie oznacza to, że sklep musi być obecny we wszystkich social media. Kluczowy jest wybór takich kanałów komunikacji, które ułatwią dotarcie do wybranej grupy docelowej.

źródło: zrzut ekranu z Instagrama

Wykorzystanie content marketingu

Content marketing, czyli tworzenie i dystrybuowanie wartościowych treści, to kolejna metoda na efektywną promocję e-sklepu w sieci. Dzięki niej można zbudować zainteresowanie sklepem wśród odbiorców. Ciekawe treści mogą motywować do dokonywania zakupów, pomagać w podjęciu decyzji zakupowej, inspirować, dzielić się pasją, a nawet edukować. W ten sposób w zupełnie nienachalny sposób przedstawiamy ofertę, a przy tym budujemy wizerunek eksperta w swojej branży. Poza tym content marketing ułatwia nawiązywanie komunikacji z potencjalnymi i obecnymi klientami, a także zaangażowanie ich w działalność firmy.

Wśród narzędzi, jakimi dysponuje marketing treści, są blogi firmowe, artykuły sponsorowane, vlogi, raporty, e-booki, infografiki, raporty i wiele innych. Kluczowe jest jednak opracowanie właściwej strategii oraz jej konsekwentna realizacja, z zaangażowaniem i dużą dozą kreatywności.

źródło: zrzut ekranu ze strony Apart

Zastosowanie e-mail marketingu

Od samego początku prowadzenia działalności warto budować własną bazę kontaktów, zachęcając między innymi do zapisu na newsletter. Dzięki temu możemy utrzymywać kontakt z osobami, które miały już jakąkolwiek styczność z naszym e-sklepem. Oczywiście można też korzystać z wykupionej zewnętrznej bazy, lecz zazwyczaj jest to rozwiązanie mniej efektywne.

Największym wyzwaniem jest przygotowanie atrakcyjnego graficznie i ciekawego newslettera, ale już wysyłka nie jest problemem, gdyż istnieje wiele odpowiednich narzędzi, nawet całkowicie bezpłatnych. W cenie są też wiadomości personalizowane z dokładnie dopasowaną ofertą.

źródło: zrzut ekranu z mailingu X-kom

Wsparcie influencerów

Współpraca z influencerami to świetny sposób na promocję e-sklepu i jego oferty, dzięki dotarciu do szerokiego grona odbiorców. W ramach umowy można liczyć na posty w mediach społecznościowych, publikowanie artykułów sponsorowanych lub nagrań wideo, a także na przeprowadzenie akcji promocyjnej lub konkursu. Oczywiście współpraca nie będzie bezpłatna, ale nie trzeba sięgać od razu po pomoc celebrytów. W wielu przypadkach wystarczy zaangażować mikroinfluencerów.

źródło: zrzut ekranu z profilu Maffashion na Instagramie

Marketing internetowy daje szerokie możliwości, jednak nie oznacza to, że należy korzystać ze wszystkich dostępnych metod. Najlepiej wybrać te, które sprawdzą się w przypadku konkretnego e-sklepu i jednocześnie będą odpowiadać pod kątem zaangażowania, możliwości finansowych i oczekiwanych efektów.


Promuj biznes na łamach Komerso.pl!

Zobacz możliwości reklamy w portalu


Reklama

Niech Cię widzą w sieci! - Grzegorz Miłkowski

W jaki sposób reklamować sklep internetowy?

Send this to a friend