Zakupy online przodują w kwestii zadowolenia konsumentów
Zakupy online, czy stacjonarne? Wszystko wskazuje na to, że większą satysfakcję z zakupów i zadowolenie z ich jakości dają nam te pierwsze. Przynajmniej tak wykazują wyniki badań, które zostały przeprowadzone przez Amerykański Indeks Zadowolenia Klienta (ACSI).
Badania ACSI
ACSI w ramach próby stworzenia raportu dotyczącego sprzedaży detalicznej i konsumenckiej, przeprowadził ponad 85 000 ankiet. Badanie miało na celu zbadanie satysfakcji w poszczególnych kategoriach detalicznych. Wśród nich: stacje benzynowe, apteki, sklepy internetowe, domy towarowe itd. W rezultacie okazało się, że najwyższe wyniki osiągnął Amazon i Costco. Zajęły pierwsze miejsce w kwestii zadowolenia konsumentów. Ważną informacją jest już również fakt, że e-handel pokonał sprzedaż tradycyjną. Powodem jest szybkość zakupów i pełniejszą dostępność, niż ma to miejsce w sklepach stacjonarnych.
Handel detaliczny- najlepsi z najlepszych
Nie można również odmówić zasług sklepom, które zajmują się handlem detalicznym. Wśród nich, jak czytamy w serwisie marketingland.com, na liście ACSI znalazły się takie sklepy jak: Amazonka, Etsy, Nordstrom, Costco, HP itd. Warto jednak pamiętać, że wiele z tych sklepów prowadzi również sprzedaż online. To rzeczywiście ważne badanie dla branży e-commerce, które może zwrócić uwagę tych, którzy wciąż boją się wystawić swoje produkty w sieci. A jak widać, konsumenci właśnie na nie decydują się częściej.
Promuj biznes na łamach Komerso.pl!