Zakupy online rosną w siłę nawet po zakończeniu blokady spowodowanej COVID-19

Zakupy online rosną w siłę nawet po zakończeniu blokady spowodowanej COVID-19

Najpierw wzrost zainteresowania zakupami online podczas pandemii, a teraz okazuje się, że nawet już po blokadzie, konsumenci wybierają właśnie zakupy w internecie. Już dwie trzecie konsumentów zwiększyło ilość zakupów online przez koronawirusa. 

Badania preferencji konsumentów

Z ankiety przeprowadzonej przez firmę Qubit wynika jasno, że koronawirus zmienił nasze nawyki zakupowe. Już ponad 50% respondentów przyznało, że aż 75% zakupów robi w internecie, a 25% pytanych, w internecie dokonuje aż 90% zakupów. Dodatkowo, aż dwie trzecie konsumentów zwiększyło liczbę zakupów w internecie podczas panowania wirusa COVID-19 i tylko 28% czuje się dobrze wracając do zakupów stacjonarnych. Powrót do nich konsumentów również nie wydaje się być tak oczywisty. 37% badanych oznajmiło, że wróci do zakupów stacjonarnych dopiero za dwa miesiąca, a 19% wróci w roku 2021, a 4% nie wróci do robienia zakupów stacjonarnie nigdy.

źródło: digitalcommerce360.com

Lojalność wobec marek

Z ruchu sklepów e-commerce nie mogą być jednak zadowolone wielkie marki, ponieważ lojalność klientów względem nich spada. Już 37% respondentów twierdzi, że podczas zakupów decyduje się na różne marki i nie skupia swojej uwagi na marce. Aż 46% mówi o mniejszej lokalności względem ulubionych marek. Dodatkowo, 52% respondentów potrafi dostrzec, gdy marka chce wykorzystać spersonalizowane metody dotarcia do klienta, a dwie trzecie z nich wręcz tego oczekuje. Co więcej, aż 70% osób pozwoliłoby na wysłanie swoich danych marce, gdyby w rezultacie mogli dostawać spersonalizowane oferty zakupowe.

Dodatkowe dane firmy wskazują również, że ruch e-commerce związany z supermarketami wzrósł o 35% pod koniec 12 lipca w porównaniu ze średnim ruchem od 6 stycznia do lutego.

źródło: digitalcommerce360.com

A to nie jedyny wzrost. Jak widać na powyższym wykresie, o 34% wzrósł również sprzęt sportowy, o 13% kosmetyki, o 11% biżuteria i zegarki, o 6% sprzedaż rzeczy związanych z wyposażeniem domu, o 2% rzeczy związanych z modą i o 0,5% produktów luksusowych. Jak zatem widać, pomimo zakończonego etapu blokady i zakazu wychodzenia z domu (chociaż nie braku pandemii), konsumenci wciąż stawiają na zakupy online, o czym czytamy w serwisie digitalcommerce360.comdigitalcommerce360.com. I wiele wskazuje na to, że w najbliższej przyszłości nic nie zmieni się na korzyść zakupów stacjonarnych, a wręcz przeciwnie.


Promuj biznes na łamach Komerso.pl!

Zobacz możliwości reklamy w portalu


Reklama

Niech Cię widzą w sieci! - Grzegorz Miłkowski

Zakupy online rosną w siłę nawet po zakończeniu blokady spowodowanej COVID-19

 

Send this to a friend