Kiedy materiały wideo są pomocne w zakupach? (badanie)

Kiedy materiały wideo są pomocne w zakupach? (badanie)

Chociaż prawie połowa z nas preferuje tekst jako formę przekazu treści, to aż 88% przyznaje, że ogląda także materiały wideo w internecie. PAYBACK przeprowadziło badanie, w którym sprawdzono, kiedy Polacy sięgają po takie filmy i jakie tematy najbardziej ich interesują. 

Materiałów wideo szukamy sami…

Jak się okazuje, najczęściej to my sami poszukujemy materiałów wideo w internecie – tak deklaruje 40% uczestników badania PAYBACK Opinion Poll. Najpopularniejszym kanałem jest YouTube, który wybiera ponad połowa respondentów. Na drugim miejscu są media społecznościowe, takie jak Facebook czy Instagram, gdzie użytkownicy regularnie udostępniają nowe filmy. Prawie 30% ankietowanych przyznaje, że ogląda materiały wideo, na które trafia przeglądając social media.

…żeby połączyć przyjemne z pożytecznym

Najwięcej badanych (28%) najchętniej ogląda materiały rozrywkowe, natomiast co czwarta osoba szuka poradników. Mniejszą popularnością cieszą się relacje z różnego rodzaju wydarzeń – tego rodzaju filmów szuka jedynie 13% ankietowanych.

Chociaż wideo najczęściej oglądamy na smartfonie (tak deklaruje ponad połowa respondentów), który z reguły mamy przy sobie przez cały dzień, najchętniej robimy to w domowym zaciszu (aż 78%). Co dziesiąty respondent przegląda filmy podczas przerwy w pracy lub w podróży do biura, domu czy na uczelnię.

Content musi odpowiadać na moje potrzeby

Polacy nie są skłonni poświęcać zbyt wiele czasu materiałom wideo w internecie – ponad ¾ badanych przeznacza na to maksymalnie godzinę, z czego 47% do 15 minut dziennie. Co nas najbardziej zniechęca i powoduje, że przerywamy oglądanie? Ponad połowa uczestników badania PAYBACK Opinion Poll wskazuje na niedopasowanie treści do ich potrzeb i oczekiwań. 18% rezygnuje z oglądania całego filmu, gdy widzi, że jest za długi.

źródło: shutterstock.com

Irytujące reklamy

Dodatkowo, dla co piątego Polaka przyczyną przerywania filmów jest obecność treści reklamowych. Ponad połowa ankietowanych pomija reklamy zawsze, gdy ma taką możliwość, a ¼ uważa je za irytujące. Jeszcze więcej osób, bo aż 64%, je blokuje. Respondenci deklarują jednak, że są skłonni oglądać reklamy pod warunkiem, że:

  • prezentują one atrakcyjne oferty cenowe (27%)
  • odpowiadają na ich potrzeby (18%).

Zdecydowana większość (79%) nie poświęci im jednak więcej niż minutę.

Wideo pomocne w zakupach

Prawie połowa uczestników badania PAYBACK Opinion Poll przyznaje, że materiały wideo pomagają im w podejmowaniu decyzji zakupowych. Kiedy tak się dzieje? Kiedy konsumenci mogą dowiedzieć się z nich o aktualnych promocjach (51%) lub są one dopasowane do ich zainteresowań (35%).

O badaniu PAYBACK Opinion Poll

To badanie zostało przeprowadzone na uczestnikach Programu PAYBACK w dniach 12-19 grudnia 2018 r. metodą ankiety online na grupie 512 osób. Grupa badawcza w wieku 18-65 lat dobrana została tak, aby odpowiadać strukturze demograficznej kraju.

Źródło: informacja prasowa

Polecamy tę konferencję

Akademia Marketingu: (Z)mierz się z content marketingiem