Zalando zaprezentowało nowe standardy zrównoważonego rozwoju dla marek i sprzedawców

Zalando zaprezentowało nowe standardy zrównoważonego rozwoju dla marek i sprzedawców

Zalando jest pierwszą platformą, która zastosowała moduł, dzięki któremu ocena zrównoważonego rozwoju będzie obowiązkowa dla marek własnych firmy oraz marek partnerskich. Do 2023 roku platforma będzie współpracować tylko z tymi partnerami, którzy zgadzają się z tą ideą. 

Dzięki inicjatywie Zalando, branża modowa uzyska dostęp do systemu ustandaryzowanej oceny, który umożliwi istotną i trwałą poprawę.

Zalando, Sustainable Apparel Coalition (SAC) i Higg Co ogłosiły dziś nową współpracę w celu szybszego stworzenia globalnego standardu zrównoważonego rozwoju w branży modowej. Zalando jest pierwszą platformą, która zastosowała ulepszoną wersję modułu SAC ​Higg Brand & Retail Module (Higg BRM)​, aby wprowadzić obowiązkową ocenę zrównoważonego rozwoju dla marek prowadzących sprzedaż poprzez platformę firmy.

Zrównoważony rozwój

Dążąc do zmiany całej branży, Zalando będzie pozyskiwać porównywalne dane dotyczące zrównoważonego rozwoju od swoich marek partnerskich, aby zrozumieć wyzwania branży, zarówno na poziomie poszczególnych firm, jak i całego przemysłu. Dane Higg BRM pomogą Zalando zidentyfikować trendy i zbadać, w jaki sposób opracować rozwiązania sprzyjające istotnej i trwałej poprawie współpracy z markami partnerskimi.

Higg BRM to narzędzie, które zapewnia markom i sprzedawcom kompleksowy sposób oceny ich wyników pod kątem aspektów etycznych i środowiskowych, takich jak prawa człowieka, uczciwe płace lub emisja CO2. Jego użytkownicy mogą wyznaczać sobie cele związane ze zrównoważonym rozwojem na podstawie uzyskanych wyników. Wszyscy członkowie koalicji SAC, zarówno marki, jak i detaliści, będą w końcu używać narzędzia Higg BRM do mierzenia wyników i postępów w zakresie zrównoważonego rozwoju, umożliwiając branży odzieżowej porównywanie zrównoważonego rozwoju pomiędzy markami.

Walka z problemami klimatycznymi i łamaniem praw

Jako wiodąca europejska platforma modowa i lifestyle’owa, chcemy podnieść poprzeczkę i jako pierwsi wskazać naszym partnerom kierunek, w jakim powinni podążać, aby spróbować stawić czoła najważniejszym dziś problemom – zmianom klimatycznym, eksploatacji zasobów i łamaniu praw pracowników. W ramach naszej strategii zrównoważonego rozwoju do.MORE, wprowadziliśmy obowiązkowe oceny dotyczące aspektów etycznych i zrównoważonego rozwoju dla naszych marek partnerskich. Higg BRM pomoże nam osiągnąć cel polegający na ciągłym podnoszeniu standardów etycznych i do 2023 roku współpracować tylko z partnerami, którzy się z nimi zgadzają – powiedziała Kate Heiny, dyrektor ds. Zrównoważonego rozwoju w Zalando.

Źródło: informacja prasowa


Promuj biznes na łamach Komerso.pl!

Zobacz możliwości reklamy w portalu


Reklama

Niech Cię widzą w sieci! - Grzegorz Miłkowski

Zalando zaprezentowało nowe standardy zrównoważonego rozwoju dla marek i sprzedawców

Send this to a friend