5 najpopularniejszych metod płatności online
Świat sprzedaży kręci się wokół potrzeb, oczekiwań i preferencji klienta. Z raportu „E-commerce w Polsce 2015” przygotowanym przez Gemius dla eCommerce Polska wynika, że w sieci kupuje aż 55% internautów. Badani postrzegają e-zakupy jako tańsze niż w przypadku zakupów tradycyjnych, wygodniejsze w kwestii dowolności miejsca i czasu ich przeprowadzenia, dające możliwość większego wyboru nie tylko produktów, ale i sposobu dostawy oraz metod płatności. Choć wciąż najczęściej wybieraną z nich jest zapłata za pobraniem, klienci ceniący bezpieczeństwo i szybkość, coraz częściej i chętniej korzystają z automatycznych płatności online.
- Natychmiastowe przelewy online – Pay-by-link
Przelewy bankowe stanowią ok. 80% płatności online realizowanych w polskim e-commerce i niewiele wskazuje na to, żeby te statystyki miały się w najbliższym czasie zmienić. Wiodący operatorzy rodzimego rynku płatności, traktując tę metodę priorytetowo, zapewniają w pełni automatyczną obsługę od 20 do aż 148 banków. Przelewy w większości realizowane są metodą Pay-By-Link, co gwarantuje samoczynne uzupełnienie formularza płatności na stronie banku danymi transakcji, w praktyce znacznie skracając czas trwania procesu zakupowego. Środki z takiej transakcji przekazywane są do sprzedawcy, a klient bezzwłocznie dostaje potwierdzenie zrealizowania transakcji i dokonania płatności.
- Karty płatnicze z DCC
Płatność przy użyciu kart kredytowych odnotowuje stały wzrost popularności w Polsce, a na świecie jest jedną z najpowszechniejszych form zapłaty. Spełniając rygorystyczne wymogi bezpieczeństwa, operatorzy płatności gwarantują szybkie i stabilne transakcje przy użyciu kart płatniczych takich organizacji jak Visa czy MasterCard. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów posiadających karty w walucie innej niż polska, usługa DCC (Dynamic Currency Conversion), umożliwia dokonanie wyboru waluty, w której obciążone zostanie konto płacącego. Dodatkowo, z tytułu tego rodzaju płatności, sprzedawca otrzyma bonus w postaci zwrotu do 1% wartości transakcji.
- eRaty i Ferbuy
Systemy ratalne, to innowacyjne rozwiązania, pozwalające płacącemu zrealizować transakcję w ciągu 15 minut, wliczając w to uzyskanie kredytu lub pożyczki. Proces odbywa się bez wychodzenia z domu i wizyty kuriera, stanowi więc duże udogodnienie dla klientów robiących zakupy na kwotę rzędu kilkuset złotych i wyższą, jednocześnie zachęcając do podwyższania wartości koszyka. Alternatywą e-rat, jest usługa FerBuy, której funkcjonalność streścić można słowami: “Kup teraz – zapłać później”. W praktyce, klient najpierw otrzymuje towar, a później dostaje fakturę oferującą uregulowanie jej w całości w ciągu 14 dni lub rozłożenie spłaty w elastycznym systemie ratalnym. Klienci chętniej i odważniej dokonują zakupów zwiększając tym samym wolumen transakcji sklepów internetowych, które zdecydowały się na wdrożenie tej usługi.
- Płatności cykliczne i OneClick
Jedną z usług „must-have” w sklepie internetowym jest płatność kartą one-click. Pozwala ona na zakup produktów, usług lub subskrypcji w Internecie za pomocą jednego kliknięcia bez konieczności zakładania konta w systemie operatora i każdorazowego uzupełniania danych karty. Usługa płatności rekurencyjnych, gdzie klient w pełni automatycznie wyraża zgodę na cykliczne obciążenia, sprawdza się w przypadku płatności za różnego rodzaju prenumeraty, abonamenty, karnety i wszystkie inne regularnie nabywane produkty i usługi. Funkcjonalności pozwalają e-sklepom dbać o swoich lojalnych klientów, optymalizować i dostosowywać dla nich proces zakupowy a także gwarantować im bezpieczeństwo transakcji jednorazowych i cyklicznych.
- BLIK i płatności mobilne
Urządzenia mobilne towarzyszą klientom w codziennych czynnościach niemal na każdym kroku, nie dziwi więc chęć wykorzystania ich do zrealizowania szybkich i wygodnych zakupów. W przypadku zakupów w kanale mobilnym, doskonale sprawdza się BLIK, dzięki któremu transakcja opiera się na generowanym jednorazowo 6-cio cyfrowym kodzie. Nowoczesne biblioteki z kolei, pozwalają realizować transakcje natychmiastowe z poziomu aplikacji mobilnych zarówno przelewem bankowym, jak i kartą kredytową, a interfejs operatora dostosowuje się automatycznie do wielkości ekranu urządzeń w środowiskach iOS, Windows Phone oraz Android. Usługa, dzięki swej funkcjonalności, znacząco przyspiesza realizację transakcji, zachęcając do ponownego skorzystania z oferty danego sklepu i generując tym samym ciągły wzrost zainteresowania klientów metodami mobilnymi.
Różnorodność dostępnych metod płatniczych jest czynnikiem mającym wpływ na decyzję klienta o zakupie w tym, a nie innym sklepie internetowym, a w obliczu analizy wyników badań i obserwacji codziennych zachowań konsumenckich, żaden właściciel sklepu internetowego nie powinien zastanawiać się nad wdrożeniem szybkich płatności online, ponieważ obecnie jest to e-commerce’owy standard.
Promuj biznes na łamach Komerso.pl!