Reklama w social media

Reklama w social media

Każdy, kto prowadzi sklep internetowy, prawdopodobnie doskonale zdaje sobie sprawę z wciąż rosnącej roli social media w procesie zakupów online. Coraz więcej użytkowników zagląda do kanałów społecznościowych przed podjęciem decyzji zakupowej. Dzięki temu mają możliwość sprawdzenia swoich wyborów przed dokonaniem zakupu, zweryfikowania opinii i doświadczeń innych użytkowników, znajomych. Unikanie social media w strategii marki z pewnością nie jest najlepszą opcją dla firmy, która rozważa zawalczenie o klientów online.

Świat eCommerce jest napędzany przez ruch na stronach, a zachęcenie potencjalnych klientów na wejście na stronę poprzez social media wymaga przemyślanej strategii która uwzględnia:

  • Ustalenie celów

Chodzi o cele uwzględniające czynniki sukcesu, metody mierzenia wyników uwzględniające m.in. pożądaną wysokość ruchu na stronie uzyskaną poprzez social media, liczbę pozyskanych fanów, konwersję, stosunek wzrostu odwiedzających i zaangażowania do sprzedaży.

  • Zrozumienie perspektywy klientów i ich potrzeb

Brzmi banalnie, ale aby prowadzić skuteczną kampanię w social media, musimy wiedzieć co nakręca fanów. Poza różnymi źródłami badań czasami warto wprost spytać swoją publiczność o preferencje, dzięki czemu nie tylko uzyskamy bezpośrednią odpowiedź ale skłonimy ich do zaangażowania.

  • Analiza danych

 Analityka strony zapewnia serię danych o zachowaniach użytkowników, włączając w to źródło przyjść, który rodzaj treści jest najchętniej oglądany/klikany, kiedy użytkownicy najchętniej się angażują. Można wykorzystać te dane, aby zaplanować promocję poszczególnego typu treści o odpowiednich porach.

  • Budowanie relacji

 Należy pamiętać, że większość użytkowników odwiedza social media z myślą o przeglądaniu treści, a nie o dokonywaniu zakupów. W social media najpierw należy zbudować relacje, a dopiero później sprzedawać. Dlatego w strategii reklamowej social media warto uwzględnić szerszą perspejtywę, jaką jest strategia komunikacji w ogóle. Dlatego warto opracować plan całej kampanii i jej kluczowej komunikacji.

 

8 powodów dlaczego warto zainwestować w reklamę social media w eCommerce:  

  1. Szeroka grupa docelowa

Najważniejszą kwestią związaną z reklamą w social media jest fakt ogromnej liczby użytkowników największych portali. Niezależnie od charakterystyki produktów, które oferowane są online, istnieje duża szansa, że w obrębie social media znajdziemy wiele osób zainteresowanych produktem.

  1. Optymalizacja

Facebook umożliwia optymalizację kampanii pod określony cel, który sami zdefiniujemy, np. konwersja w obrębie witryny, którą będzie sprzedaż danego produktu. Dzięki możliwości stałego monitorowania kampanii możliwe jest bieżące optymalizowanie kampanii, aby jeszcze lepiej wykorzystać przeznaczony budżet. Dzięki temu możliwe jest np. obserwowanie jakie osoby najlepiej konwertują i skupienie przekazu na grupie o zbliżonych cechach.

  1. Precyzyjne targetowanie

Facebook posiada bardzo szczegółowe dane o swoich użytkownikach, dzięki czemu portale społecznościowe pozwalają na wyselekcjonowanie odpowiedniej grupy docelowej i zaprezentowanie odbiorcom reklamy, która odpowiada ich zainteresowaniom. Facebook umożliwia precyzyjne targetowanie według określonych przez nas cech. Możliwe jest skierowanie reklamy według wieku, płci, miejsca zamieszkania, zainteresowań, polubionych stron i wielu innych. Facebook dzięki odpowiednim algorytmom selekcjonuje osoby skłonne do dokonania zakupu.

  1. Własne dane do targetowania

Warto skorzystać z możliwości wykorzystania własnych posiadanych już danych o klientach w reklamie social. W jaki sposób? Możemy stworzyć własne grupy docelowe tzw. Custom Audience i wykorzystać Facebooka np. do retargetingu osób, które już odwiedziły sklep internetowy. Można również stworzyć grupę docelową w oparciu o posiadane adresy e-mail lub numery telefonów i tym samym dotrzeć użytkowników, którzy już znają naszą markę. Facebook pomoże również w odszukaniu nowych klientów na podstawie naszych własnych danych.

  1. Lookalikes

Kluczową rolę dla powodzenia reklam kierowanych do konkretnej grupy odbiorców odgrywa odpowiednie zdefiniowanie profilu potencjalnego klienta. Znajdując dokładnie grupę klientów, możemy dotrzeć do wielu o podobnych cechach, dzięki mechanizmowi bliźniaków behawioralnych. Umożliwia on dotarcie do osób o podobnych cechach i zainteresowaniach do osób do tych, które już dokonały zakupu.

  1. Rich media

Rich media umożliwiają na interaktywne formy reklamy. Cechują się dłuższym czasem spędzonym z kreacją. Reklama rich media może zawierać wiele różnych elementów przyciągających uwagę takich jak video, pokaz slajdów, mini grę, galerię zdjęć i inne. Świetnym kanałem za pomocą którego można dotrzeć do użytkowników z reklamą rich media jest Facebook. Wysoka efektywność, dopracowana strona wizualna oraz ekonomiczność samej kreacji powodują, że rich media na Facebooku są nie tylko coraz częściej wybieraną, ale i potencjalnie dominującą w przyszłości formą reklam. Tutaj pisaliśmy o tym dla Was na Komerso.pl.

  1. Analityka

Media społecznościowe cechują się rozbudowanymi i intuicyjnymi narzędziami raportującymi, dzięki którym reklamodawca ma szczegółowy wgląd w wyniki swojej kampanii. Ta funkcja bardzo przydaje się w kontekście kolejnych działań marketingowych. Odpowiednio wyciągnięte wnioski mogą być niezwykle wartościowym dodatkiem do udanych kampanii. Na Facebooku możemy sprawdzać koszty konwersji już na etapie prowadzenia kampanii, dzięki czemu bez znacznych kosztów szybko ocenimy jak atrakcyjna i rentowna jest nasza kampania.

  1. Pozyskanie danych

Facebook to idealne miejsce do pozyskania przez reklamodawców danych kontaktowych takich jak imię i nazwisko, e-mail, numer telefonu oraz odpowiedzi na dodatkowe pytania, o ile takie zadamy.

Social media dają morze możliwości pozyskania nowych klientów, wystarczy tylko umiejętnie z nich korzystać. Wkrótce odbędzie się webinarium o reklamie w social media organizowane przez agencję reklamy online Sparc Media. Uczestnictwo jest darmowe, wymagana jest jedynie rejestracja poprzez stronę: www.sparcmedia.com/adacademy-webinaria

Sparc Media
Sparc Media to międzynarodowa agencja reklamy internetowej, specjalizująca się w automatycznym zakupie mediów w kanałach takich jak display, mobile, social, video native, rich media.
Więcej artykułów tego autora