5 najpopularniejszych metod płatności online

5 najpopularniejszych metod płatności online

Świat sprzedaży kręci się wokół potrzeb, oczekiwań i preferencji klienta. Z raportu „E-commerce w Polsce 2015” przygotowanym przez Gemius dla eCommerce Polska wynika, że w sieci kupuje aż 55% internautów. Badani postrzegają e-zakupy jako tańsze niż w przypadku zakupów tradycyjnych, wygodniejsze w kwestii dowolności miejsca i czasu ich przeprowadzenia, dające możliwość większego wyboru nie tylko produktów, ale i sposobu dostawy oraz metod płatności. Choć wciąż najczęściej wybieraną z nich jest zapłata za pobraniem, klienci ceniący bezpieczeństwo i szybkość, coraz częściej i chętniej korzystają z automatycznych płatności online.

  1. Natychmiastowe przelewy online – Pay-by-link

Przelewy bankowe stanowią ok. 80% płatności online realizowanych w polskim e-commerce i niewiele wskazuje na to, żeby te statystyki miały się w najbliższym czasie zmienić. Wiodący operatorzy rodzimego rynku płatności, traktując tę metodę priorytetowo, zapewniają w pełni automatyczną obsługę od 20 do aż 148 banków. Przelewy w większości realizowane są metodą Pay-By-Link, co gwarantuje samoczynne uzupełnienie formularza płatności na stronie banku danymi transakcji, w praktyce znacznie skracając czas trwania procesu zakupowego. Środki z takiej transakcji przekazywane są do sprzedawcy, a klient bezzwłocznie dostaje potwierdzenie zrealizowania transakcji i dokonania płatności.

  1. Karty płatnicze z DCC

Płatność przy użyciu kart kredytowych odnotowuje stały wzrost popularności w Polsce, a na świecie jest jedną z najpowszechniejszych form zapłaty. Spełniając rygorystyczne wymogi bezpieczeństwa, operatorzy płatności gwarantują szybkie i stabilne transakcje przy użyciu kart płatniczych takich organizacji jak Visa czy MasterCard. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów posiadających karty w walucie innej niż polska, usługa DCC (Dynamic Currency Conversion), umożliwia dokonanie wyboru waluty, w której obciążone zostanie konto płacącego. Dodatkowo, z tytułu tego rodzaju płatności, sprzedawca otrzyma bonus w postaci zwrotu do 1% wartości transakcji.

  1. eRaty i Ferbuy

Systemy ratalne, to innowacyjne rozwiązania, pozwalające płacącemu zrealizować transakcję w ciągu 15 minut, wliczając w to uzyskanie kredytu lub pożyczki. Proces odbywa się bez wychodzenia z domu i wizyty kuriera, stanowi więc duże udogodnienie dla klientów robiących zakupy na kwotę rzędu kilkuset złotych i wyższą, jednocześnie zachęcając do podwyższania wartości koszyka. Alternatywą e-rat, jest usługa FerBuy, której funkcjonalność streścić można słowami: „Kup teraz – zapłać później”. W praktyce, klient najpierw otrzymuje towar, a później dostaje fakturę oferującą uregulowanie jej w całości w ciągu 14 dni lub rozłożenie spłaty w elastycznym systemie ratalnym. Klienci chętniej i odważniej dokonują zakupów zwiększając tym samym wolumen transakcji sklepów internetowych, które zdecydowały się na wdrożenie tej usługi.

  1. Płatności cykliczne i OneClick

Jedną z usług „must-have” w sklepie internetowym jest płatność kartą one-click. Pozwala ona na zakup produktów, usług lub subskrypcji w Internecie za pomocą jednego kliknięcia bez konieczności zakładania konta w systemie operatora i każdorazowego uzupełniania danych karty. Usługa płatności rekurencyjnych, gdzie klient w pełni automatycznie wyraża zgodę na cykliczne obciążenia, sprawdza się w przypadku płatności za różnego rodzaju prenumeraty, abonamenty, karnety i wszystkie inne regularnie nabywane produkty i usługi. Funkcjonalności pozwalają e-sklepom dbać o swoich lojalnych klientów, optymalizować i dostosowywać dla nich proces zakupowy a także gwarantować im bezpieczeństwo transakcji jednorazowych i cyklicznych.

  1. BLIK i płatności mobilne

Urządzenia mobilne towarzyszą klientom w codziennych czynnościach niemal na każdym kroku, nie dziwi więc chęć wykorzystania ich do zrealizowania szybkich i wygodnych zakupów. W przypadku zakupów w kanale mobilnym, doskonale sprawdza się BLIK, dzięki któremu transakcja opiera się na generowanym jednorazowo 6-cio cyfrowym kodzie. Nowoczesne biblioteki z kolei, pozwalają realizować transakcje natychmiastowe z poziomu aplikacji mobilnych zarówno przelewem bankowym, jak i kartą kredytową, a interfejs operatora dostosowuje się automatycznie do wielkości ekranu urządzeń w środowiskach iOS, Windows Phone oraz Android. Usługa, dzięki swej funkcjonalności, znacząco przyspiesza realizację transakcji, zachęcając do ponownego skorzystania z oferty danego sklepu i generując tym samym ciągły wzrost zainteresowania klientów metodami mobilnymi.

Różnorodność dostępnych metod  płatniczych jest czynnikiem mającym wpływ na decyzję klienta o zakupie w tym, a nie innym sklepie internetowym, a w obliczu analizy wyników badań i obserwacji codziennych zachowań konsumenckich, żaden właściciel sklepu internetowego nie powinien zastanawiać się nad wdrożeniem szybkich płatności online, ponieważ obecnie jest to e-commerce’owy standard.

 

Przelewy24
Serwis Przelewy24 od ponad 10 lat współtworzy polską branżę e-commerce. Wyznacza trendy dostarczając największą liczbę rozwiązań płatniczych dopasowanych do każdego biznesu. Najwyższy poziom usług zapewniają także stale ulepszane rozwiązania informatyczne, oraz polityka bezpieczeństwa. Platforma Przelewy24 obsługuje zarówno największe jak i małe e-biznesy oferując ponad 200 metod płatności. Pomimo panującego na rynku trendu standaryzacji, serwis do każdego klienta podchodzi indywidualnie, dopasowując rozwiązania do jego potrzeb. Od początku swojego istnienia Przelewy24 posługują się szerokim zakresem narzędzi, dbając o to, aby finalny użytkownik, otrzymał to na czym najbardziej mu zależy – szybkość, prostotę obsługi, oszczędności finansowe i bezpieczeństwo. Już ponad 50 000 partnerów obdarzyło zaufaniem serwis Przelewy24 i korzysta z jego innowacyjnych rozwiązań płatniczych.
Więcej artykułów tego autora