Paczki do Czech w praktyce. Zdobądź czeskiego konsumenta w 5 krokach
Artykuł Partnera
Dzięki handlowi transgranicznemu znaczenie pojęcia “rynek lokalny” systematycznie się poszerza. Wprost proporcjonalnie do zacierania się różnicy między paczkami krajowymi, a adresowanymi za granicę. Dziś, paczka ze sklepu w Polsce trafia do klienta w Czechach następnego dnia w cenie przesyłki krajowej. Można więc powiedzieć, że Czechy stały się dla polskiego e-commerce rynkiem lokalnym.
Krok 1. Uświadom sobie możliwości czeskiego e-commerce
Obecnie większość sprzedaży cross-border polskich e-sklepów trafia na Zachód. E-sprzedaż na dojrzałym rynku niemieckim powoli jednak osiąga już swoje limity, a w Wielkiej Brytanii dodatkowo skomplikowała się po Brexicie. Naturalnym celem ekspansji polskich e-sklepów stają się obecnie rynki Europy Środkowo-Wschodniej: Rumunia, Bułgaria, Węgry, Słowacja i Czechy. Szczególnie ciekawy jest ten ostatni.
Czechy od kilku lat należą do najdynamiczniej rozwijających się rynków e-commerce w Europie. Ponad 90% Czechów ma dostęp do Internetu, a 2/3 z nich robi zakupy online. Dodatkowo grube portfele naszych południowych sąsiadów (siła nabywcza Czechów jest ok. 40% większa niż Polaków) oraz bliskość geograficzna sprawiają, że Czechy to jeden z najatrakcyjniejszych kierunków ekspansji dla polskich e-sklepów.
Krok 2. Postaw na wielokanałowe doręczenia
Czesi, podobnie jak Polacy, bardzo cenią wygodne i zróżnicowane formy dostawy. Jeśli chcesz skutecznie zawalczyć o czeskich klientów, zacznij od umożliwienia im swobodnego wyboru sposobu, w jaki otrzymają paczkę. Dzięki Olza Logistic, która od blisko 10 lat specjalizuje się w obsłudze rynku czeskiego, zaoferujesz swoim klientom zarówno zróżnicowane spedycje (kurier, czeska poczta, sieć punktów odbioru), jak i sposoby doręczeń paczek (do drzwi, PUDO).
Olza realizuje dostawy z pomocą kilku najlepszych operatorów w Czechach, w tym m.in. czeskiego GLS oraz rodzimego PPL. Ten drugi ma niemalże status kultowego, a samo „PPL” bardzo często funkcjonuje jako nazwa zwyczajowa usług kurierskich –„wyślij pepeelką” oznacza po prostu „wyślij kurierem”. Porównać to można do „adidasów”, oznaczających w mowie potocznej buty sportowe lub “Jeepa” będącego synonimem samochodów terenowych.
Dzięki wykorzystaniu wielokanałowego łańcucha dostaw Olzy i zaoferowaniu go swoim klientom już na początku zbudujesz przewagę konkurencyjną na czeskim rynku. Nie tylko dasz konsumentom wybór sposobu, w jaki otrzymają paczkę, ale także zagwarantujesz im konkurencyjne ceny przesyłek (od niecałych 12 zł za paczkę) oraz ekspresową dostawę (standardowo w 24 godz.). Logistycznie będziesz zatem równie konkurencyjny jak czeskie e-sklepy.
Krok 3. Zrozum czeskiego konsumenta
Ma to kluczowe znaczenie. Przykład „pepeelki” dobrze ilustruje zwyczaje konsumenckie panujące na tamtejszym rynku. Czesi są bardzo przywiązani do rodzimych marek i rozwiązań. Przekonał się o tym nawet Google, który przez wiele lat nie był w stanie pokonać pod względem popularności rodzimej wyszukiwarki seznam.cz. Przekonanie do siebie czeskich konsumentów stanowi zatem duże wyzwanie dla zagranicznych sklepów, ale szybki łańcuch logistyczny to tylko połowa sukcesu.
Olza Logistic proponuje wiele usług dodatkowych, które pomagają polskim e-sklepom pozyskać czeskich klientów i „upodobnić” polskiego sprzedawcę do… Czecha! Przede wszystkim oferuje prowadzenie profesjonalnego Call Center, w którym komunikacja telefoniczna i e-mailowa z klientami odbywa się w języku czeskim. Każdy, kto do ciebie zadzwoni lub napisze, będzie przekonany, że kontaktuje się z lokalną firmą. Olza pomaga także m.in. w załatwianiu formalności za granicą, w tym zakładaniu rachunków bankowych oraz tłumaczeniu dokumentów i materiałów marketingowych.
Oferta tłumaczeń Olzy to jedna z najnowocześniejszych i najbardziej kompletnych usług tego typu na rynku. Tłumaczenia realizowane są przez profesjonalnych tłumaczy z dodatkową, niezależną korektą native speakera. Dzięki nowoczesnej technologii wspierającej pracę tłumaczy tworzona jest tzw. pamięć tłumaczeń, pozwalająca utrzymać tę samą terminologię we wszystkich twoich dokumentach. Rozwiązanie pozwala także na znaczące skrócenie czasu wykonania usługi oraz daje oszczędności nawet do 80% w stosunku do standardowych cen tłumaczeń.
Krok 4. Wysyłaj paczki do Czech, oszczędzając nawet do 80%!
Z Olza Logistic wysyłasz paczki do Czech jak w serwisie krajowym. W efekcie oszczędzasz nawet do 80% w stosunku do tradycyjnego, międzynarodowego serwisu drogowego czołowych firm kurierskich. Tak to działa w praktyce:
Krok 5. Zapewnij czeskim klientom wygodę
Rozwiązania dla przedsiębiorców chcących wysyłać paczki do Czech uzupełniają: pełna logistyka zwrotów oraz kompletny serwis pobrań. Pierwsza oparta jest na lokalnych adresach zwrotnych, dzięki którym czescy konsumenci mają zapewniony komfortowy sposób zwracania produktów kupionych w sieci. Tym samym znika dla nich potencjalna przeszkoda, którą mogłaby być konieczność zwrotu towaru za granicę.
Drugi jest konieczny ze względu na to, że Czesi wciąż najchętniej płacą za paczki przy odbiorze. Olza Logistic oferuje kompletny i bardzo efektywny serwis pobrań. Należności przelewane są niezwłocznie po ich otrzymaniu na twój rachunek, który nie musi być prowadzony w lokalnej walucie.
***
Olza Logistic jest niekwestionowanym ekspertem i jednym z liderów obsługi paczek wysyłanych do Czech. Dzięki doskonałemu łańcuchowi logistycznemu opartemu na własnych line-haulach (paczki odbierane są z twojego magazynu) oraz komplementarnym usługom dodatkowym praktycznie nie ma żadnych różnic – z punktu widzenia czeskiego konsumenta – między zakupami w Polsce i w Czechach.
Artykuł Partnera
Promuj biznes na łamach Komerso.pl!