Dropshipping — dlaczego założyć sklep w tym modelu?

Dropshipping — dlaczego założyć sklep w tym modelu?, Komerso.pl

Artykuł partnera

Coraz więcej osób zastanawia się nad rozpoczęciem jakiejś działalności zarobkowej w Internecie. Przeważnie chodzi o dorobienie do podstawowej pensji, przynajmniej na początku, aby z czasem rozwinąć taką inicjatywę jako pełnoprawne źródło dochodu. Jednym z pomysłów może być otwarcie sklepu internetowego. Sprzedaż w Internecie, czyli tak zwany e-commerce, cały czas się rozwija i notuje wzrosty, jeśli chodzi o różnego rodzaju statystyki. Jednak sprzedawać można w różnych modelach. Jeśli się nie jest producentem, to skądś trzeba brać towar. Jednym z modeli, z którym wiąże się najmniejsze ryzyko inwestycyjne, jest dropshipping.

Czym jest dropshipping?

W tradycyjnym modelu, jeśli sprzedaje się jakiś towar, trzeba go najpierw kupić, od hurtowni lub producenta. Oczywiście można też sprzedawać coś, co samemu się produkuje. Jednak we wszystkich tych przypadkach trzeba mieć odpowiedni magazyn na towar no i oczywiście środki przeznaczone na zainwestowanie w produkty. W przypadku zakupu od producentów często mają oni jakieś minimalne ilości, które są przez nich wymagane, jeśli chce się z nimi współpracować. Dzięki dropshippingowi nie trzeba mieć ani kosztowanego magazynu, ani też inwestować pokaźnych sum w towar. Za to wszystko odpowiada hurtownia, która oferuje współpracę w takim modelu. W sklepie po prostu sprzedaje się produkty, które ma na stanie hurtownia, dopiero po złożeniu zamówienia przez klienta są one wysyłane z hurtowni i to bezpośrednio do kupującego, z pominięciem sklepu. Jednak dla kupującego to sklep jest tutaj sprzedawcą. Dropshipping nie jest to też żadną formą współpracy opartej o prowizję. Sklep z hurtownią rozlicza się na normalnych zasadach, czyli po prostu kupuje towar i płaci za niego pełną kwotę, podobnie jak klient w stosunku do sklepu.

Jak wygląda proces zamówienia?

Od strony klienta taki proces nie różni się niczym od tego w normalnym sklepie. Zresztą klient nie ma świadomości, że kupuje w sklepie opartym o dropshipping. Nie ma to też dla niego żadnego znaczenia. Sprzedawcą jest dla niego sklep, to on wystawi mu fakturę za otrzymany towar. Po złożeniu takiego zamówienia przez klienta trafia ono do systemu. Tutaj ważne jest, aby wybrać odpowiednią platformę sprzedażową, która pozwoli na dużą automatyzację działań. Dzięki temu np. bezpośrednio po złożeniu zamówienia klienta otrzyma mailową informację o tym, iż trafiło ono do sklepu. Później, na każdym kolejnym etapie składania zamówienia kupujący otrzyma powiadomienie o tym, co dzieje się z jego produktem. Dzięki czemu nie trzeba samemu pisać takich maili, klienci także w znacznie mniejszym stopniu będą dopytywać towar, skoro taką informację otrzymują na bieżąco.

Oczywiście w modelu dropshippingowym sklep musi być odpowiednio zintegrowany z hurtownią. Właśnie dzięki temu, po tym, jak zamówienie trafi do systemu sklepu, trafi ono także do systemu hurtowni. Tam odpowiedni pracownicy zajmą się jego realizacją, czyli skompletowaniem i wysyłką. Klient otrzyma zamówiony towar, taką drogą wysyłki, jaką sobie wybierze a w dokumentach sprzedażowych, sprzedającym będzie oczywiście sklep. Hurtownia ze sklepem rozlicza się indywidualnie, najczęściej następuje to pod koniec miesiąca.

Na czym się zarabia w dropshippingu?

Jak wspomnieliśmy w poprzednim akapicie, zasady sprzedaży w tym modelu nie różnią się od tradycyjnego. Inna jest jedynie logistyka związana z obiegiem towarów. Dlatego też zarabia się na tym samym, na czym w handlu tradycyjnym, czyli marży. Marża to różnica między ceną kupna, a ceną sprzedaży. W dropshippingu panuje więc tam sama zasada, jak w każdej inne sprzedaży, która mówi: „kupuj tanio, sprzedawaj drogo”. Dlatego tak ważne jest ustalenie odpowiedniej polityki ceny i tak zwane progu wrażliwości cenowej, jeśli chodzi o konkretne towary. Nie chodzi oczywiście o to, żeby sprzedawać wszystko jak najtaniej. Może być to co najwyżej dobry sposób na przyciągniecie klientów do sklepu na początku prowadzenia działalności. Organizowanie promocji związanej z otwarciem to bardzo dobry sposób na początek. Jednak z czasem warto sprawić, aby klienci robili zakupy w sklepie także z wielu innych powodów. Dlatego tak ważna jest komunikacja z klientem i tworzenie świadomości marki sklepu.

Dropshipping – jak zacząć

Najważniejsze to oczywiście wybór odpowiedniej platformy do sprzedaży. Dropshipping to przede wszystkim niskie koszty inwestycje. Warto więc również wybierać platformę biorąc to pod uwagę. Dobrym rozwiązaniem jest więc stworzenie strony internetowej w oparciu o rozwiązania SaaS. Polega to na tym, że wykupuje się dostęp do oprogramowania, które działa w chmurze na serwerze usługodawcy. Dzięki temu nie trzeba ani tworzyć własnej strony internetowe od zera, wykupywać i utrzymywać miejsca na serwerze, ani też zatrudniać kogoś do obsługi technicznej zarówno sklepu, jak i samej infrastruktury sieciowej, jeśli wchodziłaby w grę. Za wszystko to odpowiada usługodawca, czyli ten, od którego dostęp do takiej platformy się wykupuje.

Co ważne, oczywiście możliwa jest personalizacja takiego sklepu pod względem graficznym. Takie oprogramowanie można porównać do gotowego lokalu do wynajęcia, w którym są już regały i kasa, wystarczy jest tylko wszystko ustawić według własnych preferencji i wypełnić towarami. Żeby obsłużyć taką platformę nie potrzeba żadnych umiejętności technicznych. Co także sprzyja łatwości wdrożenia, można więc rozpocząć obsługę sklepu praktycznie od razu po wykupieniu. Jeśli więc ktoś szuka sposobu na szybkie i niskokosztowe rozpoczęcie sprzedaży w Internecie, to połączenie dropshippingu i platformy SaaS będzie idealnym rozwiązaniem.

Oprogramowanie SaaS jak np. CStore to także duża liczba integracji i automatyzacji. Dzięki czemu proces realizacji zamówienia angażuje człowieka tylko w minimalnym stopniu. Klient dostanie automatycznie powiadomienie o przebiegu realizacji zamówienia, będzie mógł dokonać szybkiej płatności, o której sklep będzie natychmiast powiadomiony. Oszczędza to czas, który można przeznaczyć po prostu na rozwój sklepu. Więcej o platformie CStore i ich usłudze dropshipping przeczytacie na tej stronie www.CStore.pl/sklep-dropshipping

Dropshipping – niski próg wejścia

Dlaczego dropshipping to coś, czego warto spróbować? Przede wszystkim dlatego, że jest w nim bardzo niski próg wejścia. Nie trzeba dogadywać się z producentami czy hurtowniami odnośnie do terminów dostaw, ilości kupowanego towaru itp. Wystarczy integracja swojego sklepu z odpowiednią hurtownią i można zaczynać sprzedaż. Dropshipping to także duże możliwości, jeśli chodzi o rodzaj sprzedawanych towarów. Na rynku są hurtownie, które oferują artykuły z różnych branż. Można w ten sposób sprzedawać książki, zabawki dla dzieci, zdrową żywność, części samochodowe i wiele winnych. Co ważne, żadnej z tych rzeczy nie trzeba kupować, zanim się ją sprzeda, to właśnie ogranicza ryzyko takiej działalności.

Dropshipping a personalizacja

Na pewno największym minusem dropshippingu jest brak pełnej kontroli nad obiegiem towaru. Jednak coraz więcej hurtowni oferuje ciekawe rozwiązania w tej kwestii. Możliwość dodawania materiałów marketingowych do wysyłki lub też oklejanie opakować folią czy też taśmą z nazwą sklepu. Dzięki temu, mimo że samemu nie nadaje się przesyłek, można prowadzić działania, mające na celu poprawę widoczności marki. Warto przed ewentualną współpracą spytać przedstawiciela hurtowni o taką możliwość. Nawet jeśli nie ma jej aktualnie, być może dzięki takiemu zapytaniu hurtownia przemyśli wprowadzenie czegoś takiego do oferty.

Dropshipping – podsumowanie

Ten model sprzedaży jawi się więc jako przede wszystkim taki, w który nie trzeba dużo inwestować, a więc i ryzykować, a także próg wejścia w innych aspektach jest bardzo niski. Można rozpocząć sprzedaż bardzo szybko, nie potrzeba specjalistycznej wiedzy technicznej, jeśli wybierze się platformę SaaS. Jest to więc świetny sposób jako rozpoczęcie sprzedaży, jako dodatkowe źródło dochodu, ale też można poświęcić się temu w pełni i rozwijać sklep z naprawdę szeroką ofertą. Wszystko to zależy od osobistych preferencji, w żadnym wypadku nie trzeba jednak ryzykować dużych kwot podczas inwestowania w ten model sprzedaży.


Promuj biznes na łamach Komerso.pl!

Zobacz możliwości reklamy w portalu



Redakcja
    Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
    słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
    Loading...

    Dropshipping — dlaczego założyć sklep w tym modelu?

    Send this to a friend