Nie posiadasz opcji dostawy do punktów odbioru? Zobacz, dlaczego powinieneś to zmienić
Według danych Izby Gospodarki Elektronicznej, aż 84% konsumentów w Polsce robi zakupy w Internecie. Co ciekawe, aż 97% z nich zakłada możliwość zwrotu przy zakupach on-line. Ich sprawna obsługa jest dziś ważnym elementem e-handlu, zwłaszcza w sektorze modowym, gdzie darmowe zwroty czy długi czas na zwrot towaru są dziś standardem.
E-sklepy mają dziś wiele możliwości dostawy i zwrotu towarów, ale to właśnie tzw. punkty odbioru PUDO (ang. Pick Up Drop Off) są najbardziej efektywne. Każdy e-sklep nie oferujący jeszcze możliwości dostawy czy zwrotu przy wykorzystaniu PUDO powinien ją dodać.
Dlaczego warto dodać PUDO w swoim e-sklepie?
W krajach, w których liczba punktów PUDO jest niewielka, liczba nieodebranych przez konsumentów przesyłek jest wyższa o 10 do 13% w porównaniu z rynkami z dobrze rozwiniętą siecią PUDO. Dla przykładu, w ubiegłym roku w Czechach – do punktów PUDO trafiły 44 mln przesyłek, z czego jedynie 2,5% nie zostało odebranych przez klientów.
Polskie e-sklepy wysyłające towary do klientów na rynku czeskim, słowackim, węgierskim czy rumuńskim mogą skorzystać z ponad 10 tys. punktów PUDO. Dzięki temu odbiór paczek czy ewentualny zwrot towarów odbywa się sprawnie, klienci nie muszą długo czekać czy daleko jeździć. To często decyduje o wyborze oferty danego e-sklepu – mówi Adam Zając, Country Sales Manager w Packeta Poland.
Zalety wprowadzenia i korzystania z PUDO
Wygoda – rozumiana jako możliwość odebrania czy zwrotu paczki w dowolnym czasie i blisko domu – to dla klientów najważniejsze, oprócz ceny, atrybuty zakupów w Internecie. Brak możliwości odbioru paczki w dowolnym momencie często powoduje nieodebranie przesyłki w ogóle. W dobie automatów paczkowych i punktów PUDO pojawiających się w każdej mniejszej miejscowości oraz na każdej większej ulicy większego miasta, logistyka staje się bardziej efektywna. Mniejsza liczba zwrotów i podjazdów pod dany adres, to również mniejszy ślad węglowy i korzyść dla środowiska.
PUDO a ekologia
Korzystanie z PUDO to ekologiczne rozwiązanie w logistyce tzw. ostatniej mili. Przesyłki mogą być transportowane mniejszymi samochodami do danego punktu, auta nie krążą między odbiorcami jak w przypadku dostaw kurierem, nie generują pustych przebiegów, a co za tym idzie – emitują mniej spalin, zmniejsza się liczba ewentualnych nieudanych prób doręczenia paczek, a zwiększa terminowość dostarczenia. To rozwiązanie to także możliwość wprowadzenia ekologicznych opakowań wielorazowego użytku, które można oddać do PUDO, jak i niższe koszty.
Wszystko to sprawia, że klienci coraz częściej i chętniej wybierają PUDO jako preferowaną metodę dostawy – szczególnie, że mogą zapłacić za dostawę nieco taniej, dzięki czemu maleje liczba zwrotów – dodaje Adam Zając.
źródło: informacja prasowa
Promuj biznes na łamach Komerso.pl!