AI od Google wesprze zakupy internetowe w branży odzieżowej
Jedną z największych bolączek klientów internetowych sklepów odzieżowych jest niepewność, czy zamawiany produkt w danym rozmiarze będzie pasował. Nie ma bowiem możliwości przymierzenia towaru póki nie znajdzie się w naszych rękach. Okazuje się, że wkrótce problem ten może zostać rozwiązany dzięki nowej AI od Google.
Czy czeka nas kolejna rewolucja w e-zakupach?
Handel online z roku na rok generuje coraz wyższe przychody, coraz mocniej wypierając tradycje sklepy stacjonarne z rynku. Ogromne inwestycje w e-commerce prowadzone przez największe marki i sieci sprzedażowe wymuszają na branży technologicznej coraz to nowe rozwiązania, które mają za zadanie ułatwić dokonywanie zakupów w zaciszu własnego domu.
Jedną z największych bolączek zakupów sieciowych, zwłaszcza widoczną w branży odzieżowej, jest brak możliwości przymierzenia takich ubrań przed dokonaniem zakupu. Różne marki radzą sobie z tym wyzwaniem na swój sposób: oferując darmowy zwrot i wymianę, czy choćby dając możliwość skorzystania z coraz popularniejszych płatności odroczonych, gdzie od momentu zamówienia klient otrzymuje nawet 30 dni na sprawdzenie przesłanych mu produktów i podjęcie decyzji, które ostatecznie zostawia.
Wzrost popularności sztucznej inteligencji jednakże niesie nadzieję, że wkrótce sklepy internetowe wyposażone zostaną w potężne narzędzie, jakim jest wirtualna przymierzalnia. Nad takim rozwiązaniem pracuje m.in. Google.
Jak przymierzyć ubrania kupowane online?
Od majowej konferencji Google I/O, firma bardzo mocno promuje opracowywane przez siebie rozwiązania AI, które mają wspomagać internautów w szerokim spektrum zastosowań – od tworzenia treści po różnego rodzaju elementy wizualne. Jak w przypadku każdego z produktów wychodzących od tego giganta internetowego, również ich sztuczna inteligencja niesie ze sobą wiele możliwości wykorzystania jej w działaniach reklamowych. Jednym a takich rozwiązań jest możliwość stworzenia wirtualnej przymierzalni dedykowanej sklepom internetowym.
Przymierzalnia taka umożliwia nałożenie wybranych przez klienta sklepu produktów na jedną z gotowych modelek dostępnych w bazie danych. W tym przypadku do dyspozycji mamy 40 kobiecych sylwetek od rozmiaru XXS do 3XL w kilku odcieniach skóry, aby możliwe było dopasowanie postaci do wyglądu użytkownika korzystającego z tego narzędzia.
Jaka jest z tego korzyść dla klientek? Zamiast oglądać zdjęcia szczupłych kobiet prezentujących wybraną odzież, może dzięki AI dopasować sylwetkę modelki do swojej postury. Dzięki temu może jeszcze przed zakupem ocenić, jak dany produkt będzie się na niej prezentował.
AI od Google przyszłością zakupów?
Wirtualne przymierzalnie z pewnością stanowią niezwykle pożądany element w branży e-commerce. Dopracowanie tego mechanizmu, oraz wdrożenie go w sklepach jest w stanie przynieść konkretne, mierzalne zalety. Wśród nich warto zwrócić uwagę przede wszystkim na potencjalnie zmniejszoną ilość zwrotów, co z kolei (zwłaszcza, gdy sklep oferuje darmową przesyłkę zwrotną) ma realny wpływ na koszty prowadzenia biznesu.
Na chwilę obecną sztuczna inteligencja od Google ogranicza możliwość wirtualnej przymiarki wyłącznie do bluzek znajdujących się w ofercie kilku wybranych marek, m.in. Antropologie, Everlane czy H&M. Jej wykorzystanie i rosnąca popularność sprawiają jednak, że baza produktów będzie regularnie rozbudowywana, a sam mechanizm generowania stylizacji usprawniany w celu zapewnienia jak najwyższej dokładności.
Sztuczna inteligencja wspiera biznes na wielu różnych płaszczyznach. Coraz częściej dostrzegają to również firmy związane z rynkiem sprzedaży internetowej. Dzięki ciągłemu usprawnianiu istniejących algorytmów, możliwa staje się regularna poprawa doświadczenia zakupowego internautów. To z kolei może przyczynić się do kolejnych skoków popularności zakupów online jako alternatywnego, wygodniejszego kanału do nabywania interesujących nas towarów.
Promuj biznes na łamach Komerso.pl!