Banery reklamowe AdWords

Banery reklamowe AdWords

Reklamy w AdWords to nie tylko teksty promocyjne. Masz również możliwości korzystania z reklam graficznych. Wybierając statyczne reklamy graficzne tzw. banery możesz, albo przesłać do AdWords własne kreacje lub skorzystać z Galerii Reklam.

Zasady redakcyjne reklam

Podobnie jak reklamy tekstowe, reklamy graficzne muszą spełniać określone zasady wyznaczone przez Google. Jeśli przesłane przez ciebie kreacje nie będą dostosowane do wymagań, zostaną odrzucone. W chwili, kiedy reklama zostaje odrzucona wyświetlony zostanie ci komunikat o przyczynach takiej decyzji. Należy wtedy poprawić reklamę i ponownie ją zapisać.

Wymagania dotyczące projektów graficznych

Reklamy graficzne przede wszystkim muszą mieć odpowiedni rozmiar. Dlatego tworząc własne projekty musisz pamiętać o tym, że wybrane przez ciebie kreacje powinny zajmować cały obszaru wybranego przez ciebie rozmiaru. Niedopuszczalne jest, aby obrazy były wyświetlane użytkownikom bokiem lub do góry nogami. Reklamy nie mogą być również podzielone na fragmenty, lub sprawiać wrażenia, że jest ich więcej niż jedna. Reklamy nie mogą się też rozszerzać, oznacza to, że niedopuszczalne jest, aby zasłaniały treść znajdującą się w witrynie lub aplikacji. Tworząc reklamy graficzne należy także uwzględnić rozmiary dostępne w danych regionach geograficznych np. najczęściej wybieranym rozmiarem w Rosji jest pionowy prostokąt o wymiarach 240 x 400 pikseli.

Nieanimowane banery dostępne są w piętnastu rozmiarach (rozmiary są podawane w pikselach):

  • wieżowiec: 120 x 600;
  • szeroki wieżowiec: 160 x 600;
  • pionowy prostokąt: 240 x 400;
  • pół strony: 300 x 600;
  • portret: 300 x 1050;
  • duży długi baner: 970 x 90;
  • billboard: 970 x 250;
  • długi baner na komórki: 320 x 50;
  • duży baner na komórki: 320 x 100;
  • baner: 468 x 60;
  • długi baner: 728 x 90;
  • mały kwadrat: 200 x 200;
  • kwadrat: 250 x 250;
  • baner śródtekstowy: 300 x 250;
  • duży prostokąt: 336 x 280.

Poszczególne banery nie mogą być większe niż 150 KB. Google dopuszcza kilka formatów grafik, jakie można wykorzystać w reklamie, są to: .JPEG, .JPG, .PNG, GIF.

Trafność i jakość

Reklamy stworzone przez grafika muszą być też czytelne i jasne dla użytkownika. Dla przykładu, jeśli twoja reklama się „rozpikselizuje”, będzie rozmazana, zamazana, obrazy w niej zawarte będą nierozpoznawalne baner zostanie odrzucony. Podobnie jest z trafnością reklamy. Niedopuszczalne jest wyświetlanie reklam niezwiązanych z treścią strony, na którą odesłany ma być użytkownik po kliknięciu w nią. Przypuśćmy, że prowadzisz sklep z meblami i chcesz reklamować kolekcję stołów ogrodowych. W twojej reklamie graficznej wykorzystane zostały zdjęcia foteli do pokoju dziennego. Reklama taka zostanie odrzucona.

Naśladowanie treści witryny, artykułów prasowych lub reklam tekstowych

Nie należy także tworzyć reklam graficznych, które przypominają treść lub układ witryny wydawcy, artykułu prasowego, czy też wiadomości. Reklamy nie mogą również naśladować reklam tekstowych AdWords. Grafiki nie mogą przypominać powiadomień systemowych np. nie możesz w nich zawrzeć informacji „Wykryto nielegalne oprogramowanie. Przejdź na stronę.” Jeśli stworzysz tego typu projekt reklamowy zostanie on odrzucony, ponieważ wprowadza on użytkowników w błąd.

Klasyfikacja rodzinna

Ostatnią wytyczną dotyczącą reklam graficznych jest klasyfikacja rodzinna. Wielu wydawców nie zgadza się, żeby reklamy bez klasyfikacją rodzinną wyświetlały się na ich stronach lub w aplikacjach. Reklamy graficzne nie mogą być klasyfikowane, jako tylko dla dorosłych. Dlatego jeśli prowadzisz np. sklep z alkoholem i masz możliwość reklamowania piwa w telewizji lub na bilbordach w sieci reklamowej taka reklama zostanie odrzucona ze względu na ustawę art. 13 ust. 1 Ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.

Mimo wielu ograniczeń i wytycznych reklama graficzna jest stosunkowo łatwa do stworzenia. Możesz ją wykorzystać np. w celu budowania świadomości marki, wywoływania u użytkowników potrzeby posiadania danego przedmiotu lub też, aby zaprezentować produkt, którego nie ma jeszcze na rynku.

Natalia Chrobak - Deva Group
Związana z SEM od niedawna, ale pełna pasji. Wcześniej dziennikarka i szalony grafik. Gotowa podbić świat.
Więcej artykułów tego autora