Czy Amazon zarobi więcej na reklamach?
Amazon to jedna z najszybciej rozwijających się platform e-commerce. Nic więc w tym dziwnego, że stawiają na nią również reklamodawcy. I wszystko wskazuje na niezmienność tych decyzji, a nawet zwiększenie wydatków na obszary reklamowe.
Budżet reklamodawców
Ankietę na temat chęci zwiększenia lub zmniejszenia wydatków na reklamy przez poszczególnych reklamodawców przeprowadził serwis marketingland.com. Medium podaje, że aż 81% reklamodawców obecnie korzystających z usług Amazona, chce w najbliższym roku zwiększyć swoje wydatki na ten cel. Wśród nich:
- aż 41% chce zwiększyć swoje wydatki na reklamę nawet o 25%
- 22% reklamodawców zwiększy budżet reklamowy z 25% do 50% lub jeżeli zajdzie taka potrzeba, przeznaczy na ten cel znacznie więcej.
Warto również dodać, że sama działalność reklamowa Amazona wzrosła o 40%, w stosunku do roku poprzedniego, a mamy dopiero luty. W tym momencie, przeliczając na pieniądze, te 40% równe jest wartości 14 miliardów dolarów. W 2019 roku, koszt ten wynosił ponad 135 miliardów dolarów.
Skąd reklamodawcy mają na to pieniądze?
Wśród respondentów, ponad połowa wskazała dochody ze źródeł przyrostowych, 31% przyznaje, że budżet ten powiększy kosztem tego, który został przeznaczony na reklamę tradycyjną. Natomiast 17% respondentów twierdzi, że zwrócą się one z płatnych wyników wyszukiwania.
Serwis marketingland.com, zapytał również o najpopularniejsze produkty reklamowe na Amazonie. I tu, aż 87% wskazało produkty reklamowe, a 68% wskazało marki sponsorowane. Dziwi jedynie niska chęć oglądania reklam video.
Osoby zarządzające kampaniami reklamowymi?
Kto zarządza tymi kampaniami reklamowymi? Około 39% respondentów wskazało, że robi to oddany, zaufany marketer, albo po prostu zespół Amazon. Tylko 18% wskazało powierzenie tego zadania marketerom zajmujących się branżą e-commerce.
To jednak nie oznacza, że respondenci decydują się na sprzedaż swoich produktów jedynie na Amazonie. Firm oddanych tej platformie jest zaledwie 30%. Około 40% korzysta także z nowości, jaką jest Google Shopping Actions, e-Baya wskazało 32% respondentów, a 22% mówi o rynku Walmart.
Badania serwisu marketingland.com to dobry punkt wyjścia do rozważań na temat tego, czy rzeczywiście warto inwestować w platformę Amazon. Tym bardziej, że mamy dopiero początek roku 2020 i warto wiedzieć co dzieje się na rynku e-commerce.
Promuj biznes na łamach Komerso.pl!