Czym jest Google Merchant Center?
Google Merchant Center to narzędzie często niedoceniane przez e-przedsiębiorców. Tymczasem to bardzo skuteczny sposób, pozwalający reklamować swój sklep internetowy i oferowane produkty oraz naturalnie zwiększać sprzedaż i zyski.
Pierwsze kroki z Google Merchant Center
System Google Merchant Center gromadzi dane produktów oraz najważniejsze informacje o sklepie i marce tak, aby użytkownicy wyszukiwarki poszukujący konkretnych produktów od razu znajdowali najlepsze oferty według ustalonych przez siebie kryteriów.
Oczywiście nie jest tak, że Google automatycznie pobiera dane z każdego sklepu internetowego. Dlatego chcąc, by nasze produkty znalazły się wśród wyświetlanych w Google propozycji należy przede wszystkim utworzyć konto Merchant Center. Kolejny krok to konfiguracja konta, w ramach którego dodajemy niezbędne informacje o firmie oraz witrynie internetowej. Następnie należy zweryfikować witrynę i zgłosić do niej prawa.
Warto wiedzieć, że jedno konto pozwala zarządzać wieloma domenami. Mając powyższe kroki za sobą można już przesyłać dane o produktach.
Google Merchant Center – koszt
Ponieważ Google Merchant Center jest jedną z usług Google, to podobnie jak wiele innych nie należy do całkowicie bezpłatnych. Samo posiadanie konta Google Merchant Center jest zupełnie darmowe, płacimy dopiero za kliknięcie, a więc dopiero za skierowanie potencjalnego klienta do naszego e-sklepu.
Podobnie jak przy innych kampaniach w sieci reklamowej Google, tak i tu, budżet i stawkę dostosowujemy do swoich potrzeb i możliwości finansowych. Warto jednak zauważyć, że ruch pochodzący z takich kampanii produktowych doskonale konwertuje. Wszystko dlatego, że na stronę sklepu trafiają klienci potencjalnie zainteresowani zakupem konkretnego produktu.
Zalety kampanii produktowych
Korzystanie z Google Merchant Center przynosi wiele profitów. Reklamy produktowe mają wysoką skuteczność, wyglądają atrakcyjnie i zapewniają doskonałą widoczność w wynikach wyszukiwania. Ponadto tego typu reklamy pozwalają maksymalnie skrócić ścieżkę zakupową, co znacznie podnosi konwersję.
Kampanie produktowe doskonale uzupełniają także inne kampanie reklamowe. W dodatku ta forma reklamy jest jeszcze dość mało popularna, więc można wyprzedzić konkurencję.
Integracja e-sklepu z Google Merchant Center
Każdy, kto chce bez trudu korzystać z GMC może bez trudu znaleźć odpowiednie wtyczki, które zautomatyzują eksport produktów do systemu Google Merchant Center. Do takich wtyczek należą na przykład:
- Google Merchant Center XML WooCommerce,
- moduł Google Merchant Center PrestaShop,
- moduł Google Shopping Feed,
- WooCommerce Google Merchant Center.
Oczywiście Google Merchant Center można także zintegrować ze sklepami internetowymi działającymi w oparciu o Magento i inne platformy do prowadzenia sklepów internetowych.
Promuj biznes na łamach Komerso.pl!