Dlaczego warto udostępniać usługę Visa Checkout w e-commerce?

Dlaczego warto udostępniać usługę Visa Checkout w e-commerce?

Visa Checkout to usługa, który umożliwia wykonywanie płatności online kartą płatniczą, bez konieczności każdorazowego wpisywania danych niezbędnych do finalizacji transakcji. Usługa jest bezpłatna, wygodna i bezpieczna, a w dodatku oszczędza cenny czas klientów.

Jak wskazują badania, usługa Visa Checkout jest atrakcyjnym rozwiązaniem dla e-detalistów, gdyż zapewnia wyższy współczynnik konwersji sprzedaży[1] oraz wyższe kwoty transakcji w porównaniu do innych metod płatności[2]. Coraz więcej sklepów internetowych udostępnia tę usługę swoim klientom, w Polsce są to m.in. tacy giganci sprzedażowi jak euro.com.pl, oleole.pl, empik.com.pl, mediamarkt.pl.

Poniżej prezentujemy korzyści jakie czerpią klienci z usługi Visa Checkout.

Mniej formalności = proste płatności online

Rejestracja w Visa Checkout jest szybka i łatwa – klienci mogą jej dokonać poprzez stronę Visa, jak i poprzez sklep, w którym dokonują zakupów. Wystarczy podać swoje dane, stworzyć login i hasło, dodać swoją kartę i wpisać adres dostawy. Co ważne, do Visa Checkout można przypisać wiele kart i wybierać je w zależności od tego, którą kartą jest nam wygodniej zapłacić za dany zakup. Typ karty również jest dowolny – mogą to być zarówno karty debetowe, kredytowe, jak i przedpłacone. Zapisanych danych nie trzeba już ponownie wprowadzać. Aby zapłacić za kolejne zakupy wystarczy wybrać opcję Visa Checkout spośród dostępnych w danym sklepie form płatności i po dosłownie kilku kliknięciach płatność zostaje zrealizowana, bez konieczności mozolnego uzupełniania formularzy.

Szybkość i wygoda – różne urządzenia, jedno logowanie

Visa Checkout to oszczędność czasu i dużo większy komfort robienia zakupów online. Z tej usługi można korzystać na smartfonach, tabletach, laptopach i komputerach stacjonarnych z dostępem do internetu, jeśli tylko wybrany przez nas sklep oferuje tę formę płatności. Wystarczy jeden (ten sam) login i hasło żeby korzystać z Visa Checkout na wszystkich tych urządzeniach. Zakupy można dodatkowo przyśpieszyć. Po wybraniu opcji „pozostań zalogowany” na zaufanym urządzeniu, płatność dokonywana jest dosłownie jednym kliknięciem. Dzięki temu zakupy online stały się jeszcze łatwiejsze, szybsze i bezpieczniejsze.

Zaawansowane zabezpieczenia

Usługa Visa Checkout gwarantuje także bezpieczeństwo prowadzonych transakcji. Aby chronić dane klientów i karty płatniczej zastosowano kilka poziomów zabezpieczeń. Dodatkowo w przypadku płatności oznaczonych symbolem Verified by Visa wykorzystywana jest dodatkowa identyfikacja np.  za pomocą hasła SMS lub za pośrednictwem push notyfikacji w aplikacji mobilnej banku.

Darmowe „ubezpieczenie” transakcji kartą

Ze względu na to, że wykorzystując Visa Checkout płatność dokonywana jest za pomocą karty, każdemu klientowi przysługuje również darmowe „ubezpieczenie” jego transakcji, czyli chargeback. Ta procedura przydaje się, gdy zamówiony towar nie dotrze do adresata, lub okaże się on niezgodny z opisem, a sprzedawca odrzuca naszą reklamację lub unika kontaktu. Wówczas można rozpocząć procedurę chargeback poprzez złożenie wniosku w banku, który jest wydawcą karty. Od tego momentu to bank nadzoruje reklamację. Po pozytywnym jej rozpatrzeniu zwraca środki na kartę.

Visa Checkout może być udostępniana przez detalistów na dwa sposoby: poprzez umieszczenie przycisku Visa Checkout bezpośrednio w koszyku zakupowym lub zintegrowanie usługi z systemem obsługującego detalistę operatora płatności.

[1] Wyniki badania comScore 2015 Visa Checkout Study na zlecenie Visa. Na podstawie danych z panelu badawczego comScore przeprowadzonego na próbie 1 mln użytkowników komputerów PC/laptopów w USA. Badano zakupy dokonane we wszystkich domenach e-commerce w okresie kwiecień-październik 2015 r.

[2] W oparciu o dane Visa dotyczące zakupów dokonywanych z komputerów stacjonarnych, tabletów i urządzeń mobilnych (z wyłączeniem natywnych aplikacji mobilnych i zestawów narzędzi programistycznych SDK) poprzez 21 mln kont Visa Checkout z 26 rynków, w okresie 6 miesięcy od grudnia 2016 r. do maja 2017 r. u ponad 300 tys. detalistów z całego świata udostępniających usługę Visa Checkout.

VISA jest partnerem merytorycznym sekcji E-Płatności.


Promuj biznes na łamach Komerso.pl!

Zobacz możliwości reklamy w portalu



VISA
Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...

Najnowsze artykuły

Dlaczego warto udostępniać usługę Visa Checkout w e-commerce?

Send this to a friend