Fakty i Mity płatności w e-commerce – cz. 2

Fakty i Mity płatności w e-commerce – cz. 2

W poprzedniej części artykułu rozprawiliśmy się z mitami na temat różnych rodzajów kart. Poniżej proponujemy przyjrzeć się kwestiom związanym z płatnościami mobilnymi i internetowymi.

PŁATNOŚCI MOBILNE

MIT: W przypadku utraty telefonu z aplikacją Google Pay dane mojej karty będą zagrożone.

FAKTY: Płatności kartą Visa przy użyciu aplikacji Google Pay zapewniają Ci wysoki poziom bezpieczeństwa. Numer Twojej karty Visa nie jest przechowywany w aplikacji Google Pay, ani też wykorzystywany podczas transakcji. Google Pay używa specjalnego numeru – tokena płatniczego, który jest cyfrowym odpowiednikiem zastępującym dane Twojej karty Visa.

Ponadto nawet jeśli zgubisz swój smartfon lub zostanie on skradziony, nie będzie potrzeby wyrabiania nowej karty płatniczej. W przypadku płatności mobilnych wrażliwe dane karty płatniczej są stokenizowane. Wystarczy więc, aby bank zaktualizował token przypisany do twojego smartfona, detalisty czy rodzaju transakcji.

MIT: Jeśli wprowadzę swoją kartę do Apple Pay, Apple będzie miał dostęp do informacji o moich wszystkich zakupach*.

FAKT: Usługa Apple Pay została zaprojektowana w sposób, który wyklucza zbieranie przez Apple jakichkolwiek danych dotyczących transakcji mogących prowadzić do użytkownika. W odniesieniu do płatności realizowanych przez aplikację, Apple zachowuje anonimowe informacje. Dla wygody użytkownika logi płatności przesyłane za pośrednictwem kart płatniczych powiązanych z Apple Pay są wyświetlane w Passbooku. Historia transakcji jest przechowywana lokalnie w telefonie osoby, a nie przez Apple.

MIT: Przy korzystaniu z Apple Pay konieczny jest dostęp do transmisji danych na urządzeniu mobilnym*.

FAKT: Płatność zbliżeniowa za pomocą Apple Pay nie wymaga połączenia z internetem w chwili zakupu. Jednakże dla pełnego skorzystania z usługi (np. innych funkcjonalności aplikacji Wallet) konieczny jest dostęp do transmisji danych w sieci komórkowej.

MIT: Jeśli  zgubię mojego iPhona / iPada lub zostanie on skradziony, złodziej może wyczyścić moje konto / wykorzystać wszystkie środki z mojej karty kredytowej poprzez aplikację Apple Pay.*

FAKT: Nawet jeśli urządzanie wpadnie w niepowołane ręce, jest ono zabezpieczone na wiele sposobów, ponieważ dane z karty nie są przechowywane na urządzeniu ani serwerach firmy Apple. Zamiast tego, wykorzystywany jest bezpieczny token płatności, Numer Konta Urządzenia, który przypisany jest do konkretnego urządzenia z usługą Apple Pay, co powoduje, że jest bezużyteczny dla innych użytkowników. Dodatkowo do zatwierdzenia płatności w Apple Pay jest wymagany Touch ID, co powoduje, że płatność telefonem nie może być zatwierdzona przez nikogo innego poza właścicielem.

PŁATNOŚCI W INTERNECIE

MIT: Płatności internetowe wymagają karty kredytowej.

FAKT: Aby móc cieszyć się zakupami online, wystarczy mieć kartę dowolnego typu: kredytową, debetową, czy też przedpłaconą. W zasadzie wszyscy sprzedawcy i usługodawcy online umożliwiają płatności różnymi rodzajami kart, którymi posługujemy się na co dzień.

MIT: Jeśli zgubię kartę, złodziej będzie mógł jej użyć do zakupów w internecie.

FAKT: Płatności kartą w internecie są bezpieczne. W sytuacjach wzbudzających podejrzenia (np. nietypowa kwota transakcji czy detalista lub inna niż zazwyczaj częstotliwość dokonywania zakupów), Twój bank może poprosić użytkownika karty o dodatkową autoryzację np. podanie kodu zabezpieczającego wysłanego SMSem, zatwierdzenie powiadomienia w aplikacji mobilnej lub zalogowanie się do bankowości mobilnej.

*Opracowane na podstawie: mythbusting mobile payments

VISA jest partnerem merytorycznym sekcji E-Płatności.


Promuj biznes na łamach Komerso.pl!

Zobacz możliwości reklamy w portalu



VISA
Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...

Najnowsze artykuły

Fakty i Mity płatności w e-commerce – cz. 2

Send this to a friend