Google wprowadza nowe narzędzia reklamowe
Podczas pandemii e-commerce góruje nad sprzedażą detaliczną. Nie wszyscy reklamodawcy byli jednak przygotowani na taki obrót sprawy. Dlatego Google postanowiło pomóc im, wprowadzając kilka narzędzi reklamowych.
Spersonalizowane wskazówki w czasie rzeczywistym
Strona Zalecenia to pierwsze z proponowanych narzędzi. Pozwala ona odpowiednio zoptymalizować nasze treści, np. poprzez wykorzystanie słów kluczowych. Ułatwi to więc znalezienie najnowszych, spersonalizowanych treści dla Twojej marki. Jest to możliwe dzięki 16 milionom rekomendacji słów kluczowych w Google Ads. A jak czytamy na blogu Google, rekomendacje te zmieniają się i dodawane są każdego dnia.
Wszelakie podpowiedzi możesz zatem teraz znaleźć zarówno na stronie Rekomendacje, jak i w aplikacji mobilnej Google Ads. A niebawem, gigant planuje wprowadzić to narzędzie również do Edytora Google Ads.
Pomoc w optymalizacji kosztów kampanii
Google pomoże również markom dostrzec zmiany zachowań konsumentów, segregując je w odpowiednich ramach czasowych. Narzędzie Performance Planner pomoże stworzyć plan wydajnościowy z uwzględnieniem kliknięć, konwersji, wartości konwersji w oparciu o różne poziomy wydatków oraz zwrot inwestycji.
Performance Planner jest dostępny w kampaniach sieciowych wyszukiwań zakupowych, a niebawem będzie też dostępny w kampaniach sieci reklamowej i aplikacjach. Gigant uważa to rozwiązanie za przydatne, gdy chcemy się upewnić, że przeznaczamy odpowiedni budżet i wykorzystujemy coraz to nowsze rozwiązania proponowane przez wyszukiwarkę.
Niebawem także pojawi się możliwość zarządzania strategiami ustaleń stawek w portfelu na poziomie konta menadżera. Wszystkie informacje znajdziemy w raportach, a te z kolei pozwolą nam kontrolować skuteczność naszych działań.
Monitorowanie wydajności
Gigant umożliwi także marketerom i osobom pracującym w branży e-commerce monitorowanie wydajności za pomocą aplikacji mobilnej Google Ads. Kontrola będzie możliwa w czasie rzeczywistym, pomagając tym samym odbiorcom podjąć szybką decyzję z każdego miejsca na świecie. Dlatego też, w ramach tej aplikacji postanowiono otworzyć konta menadżera. Pozwoli one na:
- Odkrywanie trendów biznesowych oraz statystyk wydajności dla wszystkich kont na stronie Przegląd.
- Poprawienie wydajności na dużą skalę, dzięki optymalizacji i nadaniu priorytetu zaleceniom na wszystkich kontach.
- Zarządzanie kampaniami i porównywanie ich skuteczności.
- Korzystanie z powiadomień push w celu monitorowania wszystkich swoich kont, z każdego miejsca na ziemi.
Narzędzia od Google w praktyce
Nowe narzędzia od giganta są doskonałym pomysłem dla osób patrzących szerzej na swoje przyszłe działania. W związku z ciężkim czasem pandemii mogą one odpowiednio ukierunkować marki, aby nie odnotowywały jeszcze większych strat.
Poza tym, pozwoli to również lepiej poznać i zrozumieć swojego konsumenta i przebycie jego ścieżki zakupowej. Dodatkowo, jak twierdzi Google, to nie jedyne pomysły, jakie pragnie zaproponować reklamodawcom gigant. Niestety na pozostałe narzędzia i ulepszenia, musimy jeszcze trochę poczekać.
Promuj biznes na łamach Komerso.pl!