Instagram w e-commerce – 6 praktycznych porad fotograficznych

Instagram w e-commerce – 6 praktycznych porad fotograficznych

O czym warto pamiętać w kontekście zdjęć prowadząć profil e-sklepu na Instagramie?

Media społecznościowe coraz mocniej wchodzą w branżę e-commerce. Ogromne możliwości w tym zakresie stwarza między innymi Instagram. Serwis ten daje możliwość dotarcia do 700 mln aktywnych użytkowników na świecie, w tym do ponad 3 mln Polaków! Jednak, aby osiągnąć sukces na tym fotograficznym serwisie społecznościowym, niezbędne są doskonałe zdjęcia. Oto garść cennych porad dla każdego.

Aparat fotograficzny vs smartfon

Chcąc robić perfekcyjne i ciekawe zdjęcia na Instagram wcale nie trzeba inwestować w sprzęt za dziesiątki tysięcy złotych oraz w profesjonalne studio fotograficzne. Doskonale sprawdzi się klasyczna lustrzanka z dobrym obiektywem, ale przy odrobinie umiejętności aparat w telefonie też spełni swoje zadanie. Okazuje się, że niejednokrotnie zdjęcia z telefonu wygrywały konkursy fotograficzne! Liczy się więc przede wszystkim technika, umiejętności i dobre pomysły.

Instagram w e-commerce – 6 praktycznych porad fotograficznych, Komerso.pl
źródło: instagram.com/hashtagalek

Oświetlenie

Fotografia, także ta instagramowa, to sztuka operowania światłem. Fotograf – amator, który nie ma w tej dziedzinie zbyt dużego doświadczenia, powinien postawić na rozproszone światło dzienne. Jest to bezpieczne rozwiązanie i sprawdza się w każdej sytuacji, niezależnie od tego czy fotografujemy ludzi, zwierzęta czy przedmioty. W miarę możliwości nie należy korzystać z flasha, ani robić zdjęć w pełnym słońcu – staną się płaskie i mało atrakcyjne. Jeśli nie dysponujemy odpowiednim oświetleniem lepiej zrobić zdjęcie ciemniejsze i rozjaśnić je podczas obróbki.

Instagram w e-commerce – 6 praktycznych porad fotograficznych, Komerso.pl
źródło: instagram.com/stradivarius

Kompozycja, tło i perspektywa

Na Instagram każdego dnia trafia miliony zdjęć, dlatego trzeba zadbać o to, aby zdjęcia przyciągały uwagę. Od dopracowanych detali ważniejsza jest kompozycja zdjęcia, ciekawe, często intensywne kolory i wyraziste obiekty. Zawsze dobrze sprawdza się klasyczna zasada trójpodziału zdjęcia. Należy dbać też o symetrię, która jest przyjemna dla oka, chyba, że mamy konkretny zamysł. W miarę możliwości trzeba postarać się o poczucie głębi. Warto też usunąć z kadru zbędne elementy. Chcąc wyeksponować przedmioty czy stylizacje najlepiej postawić na jasne, stonowane tło.

Instagram w e-commerce – 6 praktycznych porad fotograficznych, Komerso.pl
źródło: instagram.com/happysocks

Dynamika

Bardzo korzystne wrażenie robią zdjęcia, w których widać ruch. Niemal każdemu podobają się rozwiane włosy, poruszająca się w tańcu sukienka, uderzające o brzeg fale czy łopocząca na wietrze flaga. Warto ten motyw przemycać także do zdjęć prezentujących produkty. Czasem wystarczy posłużyć się czymś tak zwyczajnym jak wiatrak czy suszarka do włosów! I oczywiście zastosować opcję zdjęć seryjnych.

Instagram w e-commerce – 6 praktycznych porad fotograficznych, Komerso.pl
źródło: instagram.com/michaelkors

Fotografia produktowa

Warto wzorować się na technikach znanych fotografom wyspecjalizowanym w fotografii produktowej. Korzystają oni z wielu technik, wykonując fantastyczne zdjęcia produktów, sprzętu, dań gastronomicznych etc. Choć stosują oni specjalistyczny sprzęt, to nawet w warunkach domowych można stworzyć idealne miejsce do wykonywania zdjęć. Rolka białego papieru posłuży za doskonałe i czyste tło oraz podłoże, podobnie jak kolorowe brystole. Atrakcyjność zdjęcia zwiększy przeźroczysta lub biała szyba, która zapewni ciekawe odbicie. Warto zainwestować w studyjne lampy błyskowe lub zastosować inne rozwiązania, zapewniające miękkie, równomierne i rozproszone światło.

Instagram w e-commerce – 6 praktycznych porad fotograficznych, Komerso.pl
źródło: instagram.com/deezeeshoes

Sprawna obróbka

Wykonanych zdjęć nie należy wrzucać na Instagram „na surowo”. Korzystanie z zaproponowanych przez aplikację filtrów też nie sprawdzi się najlepiej, tym bardziej, że Instagram obniża jakość zdjęć. Dla zaawansowanych idealny będzie Photoshop, amatorom wystarczy chociażby bezpłatny Gimp. Z kolei chcąc poprawić zdjęcia bezpośrednio na telefonie warto skorzystać z kilku pomocnych i często bezpłatnych aplikacji jak Touch Retouch, która pozwoli usunąć zbędne linie lub obiekty, aplikacji SKRWT (wraz z dodatkami MRRW i 4PNTS) – umożliwiającej korektę perspektywy i prostowanie zdjęć czy Snapseed – aplikacji oferującej wiele ciekawych efektów i filtrów. Przygotowując zdjęcia do publikacji należy zwrócić uwagę przede wszystkim na jasność, kontrast, nasycenie, ostrość, a także temperaturę zdjęcia.

Instagram w e-commerce – 6 praktycznych porad fotograficznych, Komerso.pl
źródło: instagram.com/snapseed.in

Dzięki zastosowaniu kilku prostych tricków możemy w kilka chwil przygotować fantastyczne zdjęcia na Instagram. Ostatni krok to podpis do zdjęcia i wzbogacenie go o odpowiednie hashtagi. I gotowe!


Promuj biznes na łamach Komerso.pl!

Zobacz możliwości reklamy w portalu



Alina Fijałkowska
Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...

Najnowsze artykuły

Instagram w e-commerce - 6 praktycznych porad fotograficznych

Send this to a friend