Wyższa konwersja w e-sklepie – 10 sprawdzonych sposobów
Osiągnięcie wysokiego współczynnika konwersji w e-sklepie to jedno z najtrudniejszych wyzwań w e-commerce. Aby pozyskać ruch na stronie i zamieniać go na sprzedaż trzeba działać na wielu frontach i stale optymalizować sklep internetowy. O czym warto pamiętać?
Wartościowy ruch na stronie
Absolutną podstawą jest pozyskanie wartościowego ruchu na stronie. A do tego z kolei niezbędne jest dopasowanie oferty oraz kreacji reklamowych do potrzeb klientów. Kluczowa jest więc analiza potrzeb klientów, a także znajomość rynku, jak również personalizacja przekazu reklamowego.
Promocja e-sklepu
Nie będzie dużej konwersji i dużych zysków, jeśli e-sklep nie będzie widoczny w sieci. Dlatego trzeba go promować na różne sposoby – w wyszukiwarkach, w social media, z pomocą content marketingu, z wykorzystaniem mailingu i z użyciem wielu innych metod.
Inbound marketing
Najbardziej konwertujący ruch pochodzi od osób, które sami odnajdują interesującą ich ofertę. Aby trafić do takich osób trzeba dostarczać produkty, ale też wiedzę, której użytkownicy internetu poszukują. Do tworzenia wartościowego contentu i jego promocji doskonale nadają się profile w mediach społecznościowych lub blogi branżowe.
Dobry opis produktów
Prowadząc sklep internetowy trzeba pamiętać, że klienci nie kupują produktu, tylko wyobrażenie o nim, ponieważ nie mogą go dotknąć, przymierzyć, przetestować. Dlatego niezwykle dużą rolę odgrywają szczegółowe opisy oraz doskonałej jakości zdjęcia i materiały video. Niedostatki na tym polu powodują ucieczkę klientów do konkurencji, jak również dużą ilość reklamacji i zwrotów.
Profesjonalna pomoc
Dużym niedostatkiem w sklepach internetowych jest brak relacji z drugim człowiekiem. Dlatego należy wykorzystać narzędzia, które pozwolą klientowi upewnić się w słuszności wyboru i podjąć trafną decyzję zakupową. Istotne są tu takie elementy jak opinie o produkcie, łatwa dostępność formularza kontaktowego, udostępnienie chatu, opublikowanie porad i wskazówek.
Prosta droga zakupowa
Lejek zakupowy powinien mieć jak najmniej elementów. Klient powinien znaleźć potrzebny produkt bez zbędnego klikania, a następnie bez problemu przejść przez cały proces zakupowy. Im mniej kroków tym lepiej. Ważną rolę odgrywa też udostępnienie różnych wariantów płatności i dostawy.
Pozytywne doświadczenia zakupowe
Sklep musi być dopracowany w każdym szczególe, dlatego warto skorzystać z pomocy specjalistów od UX (user experience), który pomoże przeanalizować wygląd sklepu i ulepszyć go. Dbałość o UX sprawia, że zakupy są łatwe, poruszanie się po stronie jest intuicyjne, a do tego możemy delikatnie wpływać na zachowania klientów. Dzięki dopracowanemu UX powstaje też pozytywne skojarzenie z marką.
Promocje ograniczone w czasie
Warto wykorzystywać kody rabatowe. Można je dystrybuować poprzez sieć afiliacyjną, z wykorzystaniem programów partnerskich, poprzez social media i na wiele innych sposobów. Narzędzie to powoduje, że klienci szybciej decydują się na dokonanie zakupu, mają poczucie satysfakcji z upolowania dobrej okazji i czują się wyróżnieni.
Budowa zaufania
W psychologii dobrze znany jest termin dysonansu pozakupowego, czyli wątpliwości, co do słuszności powziętej decyzji zakupowej. Specyfika zakupów internetowych wykształciła coś, co można określić jako dysonans przedzakupowy. Są to rozterki pojawiające się jeszcze przed dokonaniem zakupu. Aby zniwelować to zjawisko należy dbać o wiarygodność sklepu, dbać o wizerunek w sieci czy też powoływać się na solidnych partnerów biznesowych.
Analiza i optymalizacja
Na konwersję ma wpływ bardzo wiele aspektów, dlatego trzeba stale testować różne rozwiązania, analizować dane, optymalizować wszystkie elementy. Im lepszą jakość zapewnimy, tym wyższej konwersji możemy się spodziewać. Przykładowo takie parametry jak szybkie ładowanie strony czy dostosowanie witryny do urządzeń mobilnych, mają ogromne znaczenie.
Promuj biznes na łamach Komerso.pl!