Morele.net z ChatemGPT. Pomoże on w obsłudze klientów i doborze produktów
Morele.net, czyli jeden z liderów wśród e-sklepów z elektroniką użytkową, zdecydowało się na wdrożenie na swojej stronie sztucznej inteligencji. Mowa oczywiście o ChatGPT, który od kilku miesięcy rewolucjonizuje rynek technologiczny. ChatGPT to chatbot opracowany przez startup OpenAI z San Francisco. Został on założony w 2015 roku, a do ówczesnych inwestorów należeli m.in. Elon Musk czy Sam Altman.
ChatGPT czerpie wiedzę z różnych internetowych źródeł. Dzięki temu ma on dostęp do ogromnej ilości informacji z różnych dziedzin. ChatGPT nie tylko odpowiada na pytania, ale jest także w stanie stworzyć artykuł, opowiedzieć żart, napisać piosenkę, a nawet zaprogramować kod.
W jaki sposób ChatGPT może pomóc klientom Morele.net?
Dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji użytkownicy natychmiastowo otrzymają odpowiedź na nurtujące ich pytania. Mogą one dotyczyć m.in. zastosowania produktu lub jego funkcjonalności. W przypadku, gdy odpowiedź nie będzie satysfakcjonująca, zapytanie zostaje przesłane do konsultantów, którzy e-mailowo udzielą pomocy.
ChatGPT został wzbogacony o dane produktowe ze sklepu, co pozwala na szybkie wygenerowanie odpowiedzi. Rozwiązanie to doskonale sprawdzi się w przypadku osób niezdecydowanych co do zakupu lub tych, którzy nie przepadają za obszernymi kartami produktu – ChatGPT w kilka sekund wygeneruje odpowiedź na najbardziej szczegółowe pytania.
„Biorąc pod uwagę, że to pierwsze wdrożenie, silnik cały czas jest optymalizowany, a w kolejce jest zasilenie go kolejnymi zestawami danych – to bardzo dobry wynik. Istotnie obniżymy koszty obsługi Klienta, jednocześnie podnosząc konwersję” – podkreślił Dariusz Jodziewicz, dyrektor jakości w Morele.net.
Rewolucja w obsłudze klienta internetowego
Według pracowników Morele.net, ChatGPT udziela poprawnych odpowiedzi dla około 50% z 10 tys. pytań zadawanych za pośrednictwem funkcji „Zapytaj eksperta”. Asortyment sklepu nieustannie się powiększa, co generuje kolejne wyzwania w postaci doradztwa i obsługi klienta. Zaangażowanie sztucznej inteligencji z pewnością wpłynie na łatwiejsze i szybsze finalizowanie zamówień – ChatGPT działa bez przerwy, a więc klienci mogą korzystać z jego pomocy 24 godziny na dobę
„Jesteśmy na początku drogi. Wykorzystanie różnych wariantów i modeli sztucznej inteligencji w działalności e-commerce i szybka adaptacja nowych narzędzi będzie stanowić o konkurencyjności naszego sklepu. Od algorytmizacji zakupów i cen przez wewnętrzne procesy, aż po obsługę Klienta – AI rewolucjonizuje nasze metody pracy” – komentuje Michał Pawlik, prezes Morele.net.
Promuj biznes na łamach Komerso.pl!