Polscy przedsiębiorcy sprzedają aż 11 produktów na minutę na eBay’u
Polscy sprzedawcy wykorzystują wzmożony ruch zakupowy podczas Black Friday oraz czasu świątecznych zakupów i zwiększają eksport towarów w tym okresie. Jak wynika z danych eBay, tylko w ostatnim kwartale 2018 roku, zwiększyli oni eksport o 6% w ujęciu rok do roku, a w każdej minucie sprzedali aż 11 towarów. W tym gorącym zakupowym okresie eBay.pl notuje również prawie 20% wzrost ruchu na stronie.
Ostatni kwartał roku to wyjątkowy czas dla sprzedawców. Atrakcyjne oferty zakupowe przygotowane na Black Friday czy Cyber Monday sprawiają, że konsumenci nie tylko kupują już świąteczne prezenty, ale również realizują zaplanowane wcześniej zakupy ze względu na okazyjne ceny. Jak pokazują dane eBay, rośnie popularność przedświątecznych wyprzedaży nie tylko na europejskich rynkach, ale również w Polsce – w ubiegłym roku odnotowano prawie 20% wzrost ruchu na platformie eBay.pl w tym intensywnym okresie sprzedażowym.
Przedświąteczne wyprzedaże cieszą się ogromną popularnością w takich europejskich krajach jak Niemcy, Wielka Brytania, czy Francja. Korzystają na tym polscy przedsiębiorcy sprzedający produkty na zagraniczne rynki, gdzie przedświąteczne wyprzedaże są bardzo popularne i generują większe zyski.
Polscy przedsiębiorcy sprzedają coraz więcej za granicę
Polscy przedsiębiorcy coraz odważniej korzystają z potencjału sprzedaży na eBay, w tym dostępu do globalnego rynku i 183 milionów potencjalnych klientów. Sprzedawcy z Polski w czwartym kwartale ubiegłego roku sprzedawali aż 11 produktów na minutę, głównie do Niemiec, Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych, Włoch i Francji. Wśród produktów najczęściej wybieranych przez zagranicznych klientów znajdowały się m.in. artykuły do domu i ogrodu, produkty do majsterkowania, części samochodowe, a także sprzęt elektroniczny oraz ubrania i kosmetyki. W 2018 roku polscy przedsiębiorcy na eBay sprzedawali produkty łącznie do 207 różnych krajów. Wzrost eksportu na zachodnie rynki pokazuje, że polscy przedsiębiorcy coraz lepiej trafiają w gusta zagranicznych klientów i z roku na rok zwiększają obroty.
Jak platforma wspiera swoich sprzedawców?
Przygotowania do przedświątecznych wyprzedaży przedsiębiorcy zaczynają już na kilka tygodni wcześniej. Aby wesprzeć przedsiębiorców w tym intensywnym przedświątecznym czasie, eBay udostępnił polskim sprzedawcom nowe narzędzie ułatwiające wysyłki międzynarodowe. Dzięki Menedżerowi wysyłek sprzedawcy mogą wygodnie nadawać kurierskie przesyłki krajowe i zagraniczne w atrakcyjnych cenach, zwiększając tym samym zasięg swojej oferty. Rozwiązanie to pozwala sprzedawcom generować listy przewozowe, zamówić kuriera i śledzić status przesyłek. Udostępniona platforma to bezpłatne narzędzie dedykowane sprzedawcom zainteresowanym ekspansją na rynki zagraniczne.
Źródło: informacja prasowa
Promuj biznes na łamach Komerso.pl!