Prawie 90% internautów kupuje online. Najnowszy raport „Omni-commerce. Kupuję wygodnie” 2022
Właśnie ukazała się kolejna edycja rocznego raportu „Omni-commerce. Kupuję wygodnie” przygotowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej. W Internecie kupuje już 87% badanych konsumentów. To o 15 p.p. więcej niż przed pandemią. Polacy zwiększyli nie tylko swoje e-koszyki zakupowe, ale i częstotliwość zakupów online.
Najnowszy raport e-Izby „Omni-commerce. Kupuję wygodnie” pokazuje skutki, jakie dla e-handlu przyniosła pandemiczna rzeczywistość. Obostrzenia covidowe i ograniczenia w dostępie do sklepów stacjonarnych spowodowały zwiększone zainteresowanie ofertą sklepów internetowych.
Kluczowe wnioski z raportu
- W Internecie kupuje już 87% badanych konsumentów – to o 15 p.p. więcej niż przed pandemią;
- Polacy zwiększyli nie tylko swoje e-koszyki zakupowe, ale i częstotliwość zakupów online;
- 61%internautów ocenia swoje koszyki zakupowe w sklepach internetowych jako większe niż w stacjonarnych;
- Znacząco wzrósł efekt ROPO, czyli poszukiwanie w Internecie informacji z myślą o zakupie offline (ang. Research Online, Purchase Offline). Informacje znalezione w sieci zachęcają do odwiedzenia sklepu stacjonarnego 63% konsumentów. To o +22 p.p. więcej niż rok temu;
- 82% konsumentów widzi zalety zakupów wielokanałowych;
- 67% internautów opiniuje zakupy w sieci;
- 53% internautów oczekuje, że marka odpowie na ich pytanie w ciągu maksymalnie 3 godzin;
- 39% koszyków zakupowych cross-border osiąga wartość powyżej 500 zł;
- 19% internautów kupiło przez Internet produkty za granicą;
- 16% e-klientów kupuje w sieci 5 i więcej razy w miesiącu.
Wygoda i wielokanałowość
Polacy cenią wygodne zakupy. Chcą kupować tam, gdzie mogą to zrobić szybko i bezpiecznie, a także tam gdzie najkorzystniejsze warunki cenowe. W związku z tym pragną, aby marka była dostępna w wielu kanałach zakupowych. Najnowsze dane pokazują, że jest to już 87% badanych w porównaniu do 33% w 2021 roku. Przyzwyczajeni zakupami online oczekują też, żeby sklepy stacjonarne oferowały rozwiązania, jakich „zasmakowali” w e-commerce. Cenią zakupy z dostawa do domu, będąc w sklepie stacjonarnym chcą być rozpoznawanymi jako ten sam klient w wielu kanałach marki, a także korzystać offline z promocji do tej pory wyłącznie cyfrowych (jak np. Cyber Monday). To wszystko prowadzi do wniosku, że rok 2022 – pierwszy postpandemiczny – może być też pierwszym, w którym faktycznie będziemy mieli do czynienia z dominacją zjawiska omni-commerce, czyli świadomymi zakupami w wielu kanałach.
Patrycja Sass-Staniszewska, Prezes Izby Gospodarki Elektronicznej
O raporcie
„Omni-commerce. Kupuję wygodnie” to już 7. edycja raportu przygotowana przez e-Izbę. Zestawienie powstało na podstawie analizy ścieżek zakupowych 2500 respondentów. Publikacja prezentuje również dane dotyczące urządzeń, na których są dokonywane e- i m-zakupy, preferowane metody płatności w zależności od miejsca i narzędzia zakupów oraz trendy i wyzwania jakie stoją przed handlem wielokanałowym.
Partnerami merytorycznymi publikacji są: Adyen, Modivo, PayU, Przelewy24, Tpay.
Raport dostępny jest na stronie Izby Gospodarki Elektronicznej.
Promuj biznes na łamach Komerso.pl!