Rozszerzenia reklam w AdWords

Rozszerzenia reklam w AdWords

Każdy z nas chce, żeby jego reklama była skuteczna i widoczna. Rozszerzenia reklam są niezbędne do tego celu. Dzięki ich zastosowaniu możesz dodać do reklam m. in. odniesienia do strony, objaśnienia, czy lokalizację twojego interesu. Ale po kolei.

Czym są rozszerzenia reklam?

Rozszerzenia to dodatkowe elementy, które możesz samodzielnie lub automatycznie przypisać do swojej reklamy Rozszerzenia wpływają na Wynik Jakości reklamy.

Rozszerzenia mają także inne korzyści dla Twojej reklamy. Dzięki nim twój tekst promocyjny zajmie więcej miejsca, a to sprawi, że będziesz miał większą szansę na to, że klient kliknie właśnie twoją reklamę. Dodatkowym atutem rozszerzenia reklam jest to, że możesz w nich zawrzeć więcej informacji np. o produktach, które sprzedajesz lub dodać godziny, czas i miejsce, w którym klienci w fizyczny sposób mogą nabyć twoje rzeczy.

Jak już wcześniej było wspomniane, niektóre rozszerzenia reklam dodawane są automatycznie do twojej reklamy. Te rozszerzenia to: rozszerzenie oceny sprzedawcy, rozszerzenie oceny klientów, rozszerzenia społecznościowe i poprzednie odwiedziny. Google dodaje je do reklamy jeśli stwierdzi, że poprawią one widoczność reklamy. Obecnie w Polsce niewiele firm je stosuje. Natomiast oglądając reklamy firm np. ze Stanów Zjednoczonych można zobaczyć, jak takie dodatkowe elementy wyglądają.

1

Rozszerzenia czyli ubieramy reklamy

W panelu AdWords Rozszerzenia reklamy masz do wyboru kilka opcji. Każda z nich pomoże poprawić twoją reklamę. Pamiętaj jednak, żeby dodawać je rozsądnie, jeśli np. prowadzisz sklep internetowy i nie masz stacjonarnej jednostki nie dodawaj rozszerzenia lokalizacji.

2

Poniżej znajdziesz listę dostępnych rozszerzeń:

  1. Rozszerzenia linków do podstron – ten rodzaj rozszerzenia pozwoli ci wyświetlać dodatkowe informacje pod reklamą – np. reklamujesz sukienki, ale chcesz dodać informacje o konkretnych fasonach, które można kupić w twoim sklepie.

Tego typu rozszerzenie składa się z nagłówka – 25 znaków, linku do strony, do której chcesz odesłać użytkowników i dwóch linijek tekstu, po 35 znaków każda.

3

  1. Rozszerzenia lokalizacji – są bardzo przydatne, jeśli prowadzisz stacjonarnie firmę, czy sklep – dzięki temu rozszerzeniu pod Twoją reklamą będzie wyświetlała się „klikalny” adres firmy.

4

  1. Rozszerzenia połączeń – to najlepszy wybór jeśli zależy ci na tym, żeby klienci dzwonili do twojej firmy. Np. w sytuacji, gdy prowadzisz restauracje i chcesz, żeby twoi klienci zamawiali jedzenie z dowozem. Dodatkowo jeśli zobaczą oni twoją reklamę na telefonie komórkowym będą mogli kliknąć w numer telefonu i wprost z rozszerzenia do ciebie zadzwonić.

Rozszerzenie to pozwoli też sprawdzić, jak skuteczna jest twoja reklama. Możesz wpisać tam numer wygenerowany przez Google i sprawdzić ile osób dzwoni do ciebie po obejrzeniu tekstu promocyjnego, są to konwersje połączeń telefonicznych.

5

  1. Rozszerzenie aplikacji – jeśli posiadasz aplikację, którą chcesz udostępnić, możesz wykorzystać to rozszerzenie.

Rozszerzenie aplikacji ustawia się w następujący sposób: wybierz system operacyjny, następnie wpisz nazwę lub identyfikator swojej aplikacji, tekst promocyjny na 25 znaków i końcowy URL, czyli link do sklepu, z którego można pobrać aplikację.

6

Aplikacja prezentuje się w następujący sposób.

7

  1. Rozszerzenie opinii – dodanie tego rozszerzenia do reklamy pozwoli uwiarygodnić twoją działalność i utwierdzić potencjalnych klientów o rzetelności twoich działań.

8

  1. Rozszerzenia objaśnień – rozszerzenia objaśnień są niezwykle istotne dla kampanii, pozwolą ci przedstawić klientom dodatkowe korzyści w twoim sklepie np. wysyłkę w 24 godziny, czy ubezpieczenie produktu. Wystarczy kliknąć na rozszerzenie i wpisać 25 znakowy tekst.

9

  1. Rozszerzenia informacji – warto dodawać także rozszerzenia dodatkowych informacji. W zależności od tego, co np. chcesz sprzedać w swojej witrynie możesz wybrać kursy, marki, modele itd. Poniżej w polu wartości wpisuje się 25 znakowy tekst. Dla przykładu: prowadzisz sklep z markowymi sukienkami, wybierasz więc markę i wpisujesz, jakie to marki.

10

11

Pamiętaj, aby za każdym razem zapisywać rozszerzenia! W innym wypadku zwyczajnie znikną.

Podsumowując: rozszerzenia są niezwykle ważne dla skuteczności reklamy i Wyniku Jakości. Im lepsze rozszerzenia, tym lepsza reklama. Dodatkowo twoje reklamy będą zajmowały więcej miejsca, a przez to reklamy konkurencji mogą zostać pominięte przez użytkownika. Pamiętaj jednak, że rozszerzenie powinny być przemyślane i dostosowane do twojej oferty oraz możliwości – nie dodawaj więc rozszerzenia o treści „Ubezpieczona przesyłka”, jeśli tego nie zapewniasz.

Natalia Chrobak - Deva Group
Związana z SEM od niedawna, ale pełna pasji. Wcześniej dziennikarka i szalony grafik. Gotowa podbić świat.
Więcej artykułów tego autora