Rich media w służbie sklepów internetowych

Rich media w służbie sklepów internetowych

Rich media to gorący temat w reklamie online. Zaawansowane reklamy stawiające przede wszystkim na budowanie zaangażowania i dłuższy czas spędzony z kreacją coraz częściej wykorzystywane są w kampaniach internetowych. Dzieje się tak z powodu szeregu zalet jaki oferuje ten typ reklamy takich jak fakt, iż poziom zaangażowania (ER) jest 8x większy dla rich media niż standardowych bannerów, a czas spędzony z kreacją na mobile to ponad 14 sekund, ponad 10 sekund na desktopie. Gdy do świetnych wyników osiąganych przy kampanii z użyciem rich mediów dodamy elastyczność tej formy reklamy, która zapewnia, że z dobrym pomysłem można zastosować ją dla dowolnego produktu przestaje dziwić jej popularność. Reklama rich media może zawierać wiele różnych elementów przyciągających uwagę takich jak video, pokaz slajdów czy mini grę.

Zaangażować użytkownika

1

Jedną z najważniejszych elementów charakterystycznych rich mediów jest to, że reklamy tego typu są lubiane przez użytkowników. Czasy, gdy z irytacją szukaliśmy krzyżyka zamykającego reklamę powoli mijają. Kreacja która przyciąga uwagę zaawansowaną technologią oraz dobrym pomysłem wypiera agresywne bannery i przynosi od nich lepsze rezultaty. Rich media świetnie sprawdzają się w kampaniach na urządzenia mobilne. Ta forma reklamy umożliwia rozliczanie się reklamodawcy w modelu CPE (cost per engagement), w którym reklamodawcy mogą płacić za realne zaangażowanie internautów.

Świetnym kanałem za pomocą którego można dotrzeć do użytkowników z reklamą rich media jest Facebook. Wysoka efektywność, dopracowana strona wizualna oraz ekonomiczność samej kreacji powodują, że rich media na Facebooku są nie tylko coraz częściej wybieraną, ale i potencjalnie dominującą w przyszłości formą reklam.

Szerokie spektrum możliwości

Możliwości jakie zapewnia HTML5 sprawiają, że rich media znajdują zastosowanie w kampaniach o wszelakich celach. Kreacje tego typu świetnie nadają się zarówno do budowaniu wizerunku firmy, jak i do zwiększania sprzedaży. Sklepy bądź marki szukające klientów w sieci mogą wykorzystać rich media by pokazać interesujący użytkownika produkt w zaawansowanej kreacji. Co więcej, budowanie wizerunku i rozpoznawalności można połączyć z promocją produktu.

2

Fot. 1. Rich media Adidas, źródło: http://www.mobilecommercedaily.com/adidas-philippines-campaign-sees-1-27-ctr-with-mobile-game-rich-media

Podobny mechanizm może świetnie sprawdzić się w kampaniach sklepów internetowych. Rich media pozwalają na łączenie kreatywnej formy promocji produktu z budowaniem rozpoznawalności sklepu. Reklamy tego typu są wykorzystywane w kampaniach wielkich marek, które budują w ten sposób pozytywne skojarzenia zarówno z produktem jak i z marką. W kreacji firmy Adidas promującej buty użytkownik zachęcany był do wykonania odpowiedniej czynności, w tym wypadku do ,,biegu” palcami po ekranie urządzenia, by zobaczyć dalszą treść reklamy. Możliwości promocji dowolnego produktu ogranicza właściwie jedynie wyobraźnia i kreatywność twórców kampanii.

Możliwości w e-commerce

Rich media mogą okazać się narzędziem, które znacząco zwiększy sprzedaż produktów w sklepach internetowych. Możliwość zawarcia szerokiej oferty produktów w obrębie jednej kreacji w postaci galerii czy katalogu jest niezwykle korzystna dla reklamodawcy. Rich media mogą służyć również atrakcyjniejszej prezentacji konkretnego produktu dzięki zastosowania video. Internauci są o 85% bardziej skłonni do dokonania zakupu po obejrzeniu video przedstawiającego dany produkt.

3

Fot. 2. Przykład rich media display w obrębie strony (zdj. na górze) rozwijane do video pełnoekranowego po najechaniu na kreację kursorem i odczekaniu 3 sekund. źródło: Sparc Media

W ramach kreacji rich media możliwe jest m.in.:

  • zaprezentowanie cech produktu (możliwość ich „przeklikania” przez użytkownika w ramach kreacji)

  • Wyświetlenie video produktowego

  • Zaprezentowanie klikalnego katalogu produktów z rozwijanymi interaktywnymi elementami (np. cechami lub cenami różnych produktów)

  • Call2action

  • Zaserwowanie użytkownikom mini-gry, konkursu nawiązującego do sklepu

Tak naprawdę ograniczeniem jest tylko i wyłącznie wyobraźnia.

4

Fot. 3. Kreacja rich media zawierająca katalog produktów w postaci zdjęcia z możliwością sprawdzenia produktów widocznych na nim wraz z cenami. Źródło: Sparc Media

Zaawansowana forma reklamy może przydać się sklepom internetowym nie tylko do promocji konkretnych produktów, ale również do zwiększania ruchu na stronie sklepu. Użytkownicy, którzy widzieli reklamę rich mediową są blisko cztery razy bardziej skłonni do przejścia na stronę internetową reklamodawcy niż ci, którzy widzieli standardowy baner. Po raz kolejny należy podkreślić zaletę budowania wizerunku przez ciekawe i unikatowe kreację, co z pewnością również może przynieść długofalowe efekty w postaci większego zainteresowania sklepem.

Uwaga! Specjalnie dla Komerso.pl zniżka -30% (+kreacja gratis!) na wiosenną kampanię online do 31.05 na hasło Komerso.pl, szczegóły:

[email protected]

http://www.sparcmedia.com/rich-media-pl

Sparc Media
Sparc Media to międzynarodowa agencja reklamy internetowej, specjalizująca się w automatycznym zakupie mediów w kanałach takich jak display, mobile, social, video native, rich media.
Więcej artykułów tego autora