Zdjęcia do sklepu internetowego – jak zrobić profesjonalną ofertę produktową?
O czym pamiętać przygotowując zdjęcia do sklepu internetowego? Jakie mogą przynieść nam korzyści?
Stwierdzenie, że jeden obraz wyraża więcej niż tysiąc słów, możemy śmiało nazwać frazesem. Z pewnością dziś już nikt nie ma wątpliwości, że atrakcyjne zdjęcia do sklepu internetowego wpływają na decyzje zakupowe klientów, pozwalają wyróżnić ofertę na tle propozycji konkurencji i rzutują na pozytywny wizerunek firmy. Pytaniem, które jednak nurtuje wielu e-przedsiębiorców to, jak robić zdjęcia do sklepu internetowego, by osiągnąć jak najlepszy efekt.
Fotografie produktowe
Profesjonalne zdjęcia produktów do sklepu internetowego wykonane dobrym sprzętem w namiocie bezcieniowym to podstawa dla każdego e-sklepu. Najlepiej postawić na zdjęcia na klasycznym jasnym, jednolitym tle. Aby właściwie zaprezentować produkt, należy także wykorzystać różne perspektywy. To pozwoli klientowi nie tylko ocenić produkt, ale też obejrzeć go z różnych stron, tak jak to robi nieświadomie w tradycyjnym sklepie.
Równie ważne będzie zastosowanie zbliżeń, szczególnie w przypadku produktów posiadających wiele detali lub tam, gdzie jakość wykonania jest wyjątkowo ważna.
Należy także pokazać zdjęcia produktów w różnych wariantach kolorystycznych, jeśli takie występują.
Bardzo dobrym rozwiązaniem jest umożliwianie klientom skorzystanie ze swobodnej zmiany perspektywy z pomocą zdjęć 360 stopni.
Tworząc zdjęcia produktowe konieczne jest zachowanie ciągłości. Oznacza to, że ważna jest konsekwencja, tak aby zdjęcia były podobnie kadrowane, oświetlone i miały takie same tło. Dzięki temu strona wygląda profesjonalnie i nie dezorientuje klientów.
Ponieważ zdjęcia produktów do sklepu internetowego odgrywają kluczową rolę, należy zadbać o ich wysoką jakość. Dlatego często najlepszym wyjściem jest zlecenie wykonania zdjęć profesjonaliście. Oczywiście można też zainwestować we własny sprzęt fotograficzny, namiot bezcieniowy, a także w program do obróbki graficznej i wypróbować własne umiejętności.
Zdjęcia, które przyciągną wzrok
Klasyczne fotografie produktowe, choć niezbędne, często dla wielu e-przedsiębiorców nie są wystarczające, głównie z tego powodu, że się nie wyróżniają na tle innych zdjęć w innych sklepach. I stąd częste pytania, jak robić zdjęcia do sklepu internetowego, które przyciągną wzrok odbiorcy. Dobrym rozwiązaniem jest urozmaicenie prezentacji produktów o zdjęcia na modelach lub w ciekawych aranżacjach. Takie fotografie przydadzą się także do promocji sklepu w internecie, w tym w mediach społecznościowych.
Nieoczywiste korzyści
Prowadząc e-sklep warto traktować zdjęcia do sklepu internetowego, jako inwestycję w firmę, która przyniesie korzyści w wielu obszarach działalności. Doskonałej jakości zdjęcia produktów do sklepu internetowego oczywiście korzystnie wpływają na większą sprzedaż, a także na pozytywny wizerunek sklepu, ale nie tylko!
Wprowadzając wysokiej jakości fotografie odpowiadające na potrzeby klientów redukujemy liczbę zapytań o cechy produktu, a także zmniejszamy ilość reklamacji i zwrotów towarów. Tym samym oszczędzamy na obsłudze klienta, a do tego zapewniamy klientom pozytywne doświadczenia zakupowe i dbamy o ich satysfakcję.
Atrakcyjne zdjęcia to podstawa działania każdego e-sklepu. Priorytetem jest ich wysoka jakość. Nie mając funduszy na wykonanie profesjonalnej sesji należy unikać publikowania kiepskich zdjęć lub opierania się wyłącznie na opisach.
Jeszcze gorszym pomysłem jest wykorzystywanie zdjęć z internetu, do których nie mamy praw. Na szczęście bardzo często doskonałe zdjęcia można w pełni legalnie i zazwyczaj zupełnie darmowo pozyskać od producentów sprzedawanych towarów. W interesie producentów leży, aby produkty dobrze się sprzedawały, dlatego często chętnie udostępniają materiały do komercyjnego wykorzystania. Dla tych, którzy dopiero stawiają pierwsze kroki w e-commerce może to być idealne rozwiązanie.
Promuj biznes na łamach Komerso.pl!