Samochody napędzane paliwami alternatywnymi – przyszłość sektora logistycznego  

Samochody napędzane paliwami alternatywnymi – przyszłość sektora logistycznego   

Bardziej przyjazne środowisku działania firm logistycznych są szczególnie ważne w świetle dynamicznego rozwoju rynku e-commerce. Im więcej kupujących online, tym więcej paczek do dostarczenia i więcej kilometrów do przebycia dla kurierów. Ze względu na coraz dłuższe trasy, firmy logistyczne decydują się na większe inwestycje w samochody napędzane paliwami alternatywnymi.

Od samochodów elektrycznych i propanowych po autobusy napędzane gazem ziemnym czy ciężarówki zasilane biodieslem — dostępnych jest obecnie wiele opcji pojazdów napędzanych paliwami alternatywnym. Równie wiele jest korzyści z ich wdrażania. Pomagają one między innymi obniżyć koszty paliwa, zminimalizować zanieczyszczenie i zwiększyć bezpieczeństwo energetyczne.

UPS i zrównoważony rozwój

Przyjrzyjmy się teraz działaniom jednego z liderów branży w tym temacie – firmie UPS. Dla UPS zaangażowanie w zrównoważony rozwój nie jest niczym nowym. Przez lata firma inwestowała w alternatywne pojazdy, paliwa i infrastrukturę. Od 2008 do 2018 r. — ponad 1 miliard USD wydano na pojazdy napędzane paliwami alternatywnymi i zaawansowane technologie oraz stacje paliw.

Dzięki temu UPS posiada teraz jedną z największych prywatnych flot paliw alternatywnych i zaawansowanych technologii w Stanach Zjednoczonych. Obejmuje ona pojazdy całkowicie elektryczne, hybrydowo elektryczne, hybrydowo hydrauliczne, napędzane etanolem, sprężonym gazem ziemnym (CNG), skroplonym gazem ziemnym (LNG) i propanem.

W 2018 roku firma poinformowała o planach budowy pięciu kolejnych stacji tankowania sprężonego gazu ziemnego (CNG) oraz zakupu ponad 700 nowych pojazdów napędzanych CNG, w tym 400 ciągników siodłowych i 330 ciągników terminalowych. W 2018 roku UPS zainwestowało 130 milionów dolarów w pojazdy i stacje CNG. W roku 2016 było to 100 milionów dolarów, a w 2017 — 90 milionów.

Ale to jeszcze nie wszystko. Od 2018 roku UPS współpracuje z firmą Workhorse Group, Inc. w celu zaprojektowania od podstaw samochodów, które nie będą emitować żadnych spalin. To pierwszy taki przypadek w branży, przełamujący jedną z głównych barier utrudniających wykorzystywanie pojazdów elektrycznych na szerszą skalę. Firma poinformowała także o planach wprowadzenia do swojej floty 50 elektrycznych, ładowanych z sieci samochodów dostawczych, których ceny będą porównywalne z podobnymi samochodami zasilanymi paliwami konwencjonalnymi.

Po przeprowadzeniu testów w warunkach rzeczywistych UPS i Workhorse naniosą na projekt ostatnie poprawki, aby począwszy od roku 2019 zwiększać flotę samochodów elektrycznych. Ponieważ większość kosztów serwisu i konserwacji pojazdu przypada na silnik i powiązane
z nim komponenty, UPS przewiduje, że koszty eksploatacji nowego pojazdu elektrycznego ładowanego z sieci będą mniejsze niż koszty pojazdu z podobnym wyposażeniem, ale zasilanego benzyną lub olejem napędowym. W przyszłości wszędzie tam, gdzie jest to uzasadnione, UPS zamierza standardowo używać samochodów elektrycznych.

Samochody napędzane paliwami alternatywnymi – przyszłość sektora logistycznego   , Komerso.pl
źródło: materiały UPS

No dobrze, mamy samochody, ale co z ich ładowaniem? A ładowanie floty pojazdów elektrycznych może być bardzo kosztowne, ponieważ często wymaga modernizacji zewnętrznej sieci energetycznej, co nie jest atrakcyjne dla większości firm lub operatorów. Szukając rozwiązania dla tego problemu, konsorcjum kierowane przez UPS wdrożyło w Londynie nową technologię ładowania, dzięki której możliwe jest jednoczesne ładowanie całej floty elektrycznych samochodów dostawczych bez potrzeby kosztownej modernizacji sieci energetycznej. Jest to przełom, który nie tylko pozwoli firmie zwiększyć liczbę pojazdów elektrycznych wykonujących operacje w centrum Londynu z 65 do 170 ciężarówek, ale także ograniczy stosowanie pojazdów napędzanych silnikami spalinowymi.

Najnowszą inwestycją UPS jest pozyskanie udziału mniejszościowego w przedsiębiorstwie Arrival, które produkuje pojazdy elektryczne oraz pojazdy na specjalne zamówienie. Zapewniają one znaczne korzyści w porównaniu z tradycyjnymi pojazdami z silnikami spalinowymi oraz istniejącymi pojazdami elektrycznymi. Inwestując w Arrival firma UPS zobowiązała się do zakupu 10 000 pojazdów elektrycznych zaprojektowanych specjalnie dla niej oraz otrzymała prawo pierwokupu kolejnych pojazdów.

Wszystkie te działania pozwolą UPS osiągnąć cel, aby najpóźniej w 2020 roku, co czwarty kupowany przez firmę nowy pojazd był zasilany paliwem alternatywnym lub wyposażony w zaawansowane technologie. Firma zobowiązała się również, że do 2025 roku będzie pozyskiwać 25% zużywanej przez siebie energii ze źródeł odnawialnych oraz zastąpi 40% paliw kopalnych innymi źródłami energii niż tradycyjna benzyna i olej napędowy (w porównaniu z 19,6% w 2016 r.) Te cele uzupełniają zobowiązanie UPS do zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych przez flotę drogową firmy na całym świecie o 12% do 2025 roku.

UPS i elektryfikacja pojazdów

W ciągu przyszłej dekady branża logistyczna będzie gotowa do dokonania znaczącego skoku naprzód poprzez elektryfikację transportu. Mając na uwadze ponad 1000 pojazdów elektrycznych lub hybrydowych już działających w miastach na całym świecie, firma UPS spodziewa się, że w ciągu najbliższych pięciu lat będzie nadal przewodzić w zakresie elektryfikacji pojazdów o średniej ładowności, w tym również dzięki inwestycji z Teslą, Workhorse i innymi producentami pojazdów.

Każdego dnia UPS staje przed trudnym wyzwaniem: jak dostarczyć więcej przy mniejszym zużyciu zasobów? Podróż firmy w kierunku przyszłości o mniejszej emisji dwutlenku węgla jest możliwa dzięki jednej z największych w branży prywatnych flot paliw alternatywnych
i zaawansowanych technologii, “Rolling Laboratory” z ponad 10 000 pojazdami, które przejeżdżają ponad milion czystszych kilometrów każdego dnia roboczego. Za pośrednictwem laboratorium UPS współpracuje z dostawcami paliw i producentami pojazdów w celu opracowania i przetestowania alternatywnych paliw i technologii w rzeczywistych scenariuszach eksploatacyjnych. Program obejmuje pojazdy z napędem całkowicie elektrycznym, hybrydowym elektrycznym i hybrydowym hydraulicznym, zasilane etanolem, sprężonym gazem ziemnym (CNG), skroplonym gazem ziemnym (LNG) i propanem.

Samochody napędzane paliwami alternatywnymi są niezaprzeczalnie częścią przyszłego rozwoju firm kurierskich. W ich najlepszym interesie jest inwestowanie w rozwiązania, które pozwolą zminimalizować ślad węglowy, ale także zaoszczędzić pieniądze i zasoby.

UPS jest partnerem merytorycznym sekcji Logistyka i dystrybucja.


Promuj biznes na łamach Komerso.pl!

Zobacz możliwości reklamy w portalu



UPS
Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...

Najnowsze artykuły

Samochody napędzane paliwami alternatywnymi – przyszłość sektora logistycznego  

Send this to a friend