Eksport i e-eksport po czasie koronawirusa – co się zmieni?

Eksport i e-eksport po czasie koronawirusa – co się zmieni?

29 kwietnia odbyła się trzecia debata z cyklu Debat Gospodarczych Online, organizowanych przez Izbę Gospodarki Elektronicznej oraz Teamster Advisory Group, organizatora międzynarodowej konferencji Poland Meets International.

Tematem dyskusji był eksport i e-eksport w dobie pandemii koronawirusa. Debatę poprowadził dziennikarz Wojciech Szeląg z Polsatu. Gośćmi byli natomiast Adam Tomczak, Prezes Zarządu X-press Couriers, Przemysław Lutkiewicz, Wiceprezes Zarządu Grupa LPP oraz Katarzyna Warchał, Prezes IKEA Purchasing Polska.

źródło: materiały prasowe

Debaty Gospodarcze Online

Celem debat gospodarczych online jest wykreowanie możliwych scenariuszy rzeczywistości po izolacji oraz określenie możliwych strategii i planów działania w zmienionych warunkach, aby przeciwdziałać skutkom ekonomicznym kryzysu.

Zależy nam na dyskusjach i rozmowach o charakterze gospodarczym. Liczba uczestników, którzy wzięli udział we wszystkich trzech debatach pokazała, że pomysł się sprawdził. Dyskusja z udziałem znanych i szanowanych ludzi biznesu na temat wizji przyszłej Polski po niewątpliwie trudnym i kryzysowym momencie, jakim jest pandemia, jest inspiracją dla wszystkich – mówi Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej

W dobie pandemii i walki z wirusem chcemy razem z naszymi partnerami popatrzeć w przyszłość, aby znaleźć możliwie najlepsze scenariusze, plany i energię do przeciwstawienia się skutkom gospodarczym izolacji. Zależy nam, aby debaty były wsparciem, a może i drogowskazem, do działania po czasie wirusa, wspólnej inicjatywy oraz szerokiego pola widzenia z perspektywy wielu branż w gospodarce, zarówno polskiej, jak i europejskiej, co leży u podstaw Poland Meets International – Łukasz Woźnica, prezes Teamster Advisory Group 

Podczas trzeciej Debaty Gospodarczej Online „Zbliżenie ekonomiczne po izolacji – eksport i e-eksport po czasie koronawirusa” eksperci z różnych branż podzielili się swoimi spostrzeżeniami nt. wyzwań, szans i zagrożeń, które stoją przed przedsiębiorstwami w dobie pandemii. Wszyscy goście debaty jednogłośnie zgodzili się, iż obecna sytuacja wymusza reakcje na zachodzące zmiany i dostosowanie względem nich modelu biznesowego. Zmieniają się bowiem nie tylko warunki pracy, ale i zachowania klientów.

Co więcej, rozmówcy zapewnili, że warto wychodzić z działalnością zagranicę i przedstawili, jak to wygląda z perspektywy reprezentowanych przez nich branż.

Możliwe scenariusze

Przemysław Lutkiewicz, Wiceprezes Zarządu Grupy LPP, zaznaczył, że rynki będą się otwierały w różnym tempie, często z dnia na dzień, co będzie utrudnieniem w organizacji pracy. Ponadto, firmy, którym w eksporcie towarzyszą podwykonawcy, czy to z branży meblarskiej czy budowlanej, napotykają na niezależne utrudnienia przy współpracy.

Z kolei Katarzyna Warchał, Prezes IKEA Purchasing Polska, zwróciła uwagę, że w eksporcie dużo zależy od lokalizacji oraz struktury odbiorców. Największym wyzwaniem stojącym przed eksportem będzie ochrona produktów i rynków własnych.

Adam Tomczak, Prezes Zarządu X-press Couriers, w dyskusji skupił się szczególnie e-commerce i e-eksporcie. Jako ciekawy przykład cyfryzacji biznesu podał firmy, które nie myślały o sprzedaży online, a teraz szybko przechodzą na ten kanał. Należą do nich np. restauracje, które nie myślały o e-commerce, teraz ich oferta nie różni się od sklepów internetowych.

Partnerami wydarzenia byli Warszawska Izba Gospodarcza, Racus, Twoje Miejsca, Klub Inteligencji Biznesu, agencja Moxie, Apifonica orz Regionalna Izba Gospodarcza w Katowicach.

Nagranie z debaty dostępne jest pod tym linkiem.


Promuj biznes na łamach Komerso.pl!

Zobacz możliwości reklamy w portalu


Reklama

Niech Cię widzą w sieci! - Grzegorz Miłkowski

Eksport i e-eksport po czasie koronawirusa – co się zmieni?

Send this to a friend