Instagram jeszcze prężniej wkracza w e-commerce i pracuje nad dedykowaną aplikacją zakupową

Instagram jeszcze prężniej wkracza w e-commerce i pracuje nad dedykowaną aplikacją zakupową

Jak podaje portal The Verge, Instagram pracuje nad IG Shopping – nową, samodzielną aplikacją umożliwiającą zakupy online. Dzięki niej użytkownicy mogliby przeglądać kolekcje obserwowanych przez siebie marek i sprzedawców oraz dokonywać zakupu bezpośrednio za pomocą Instagrama.

Zakupy na Instagramie

Zainteresowanie Instagrama e-commercem nie jest niczym zadziwiającym. W listopadzie 2016 roku w Stanach oraz w kwietniu tego roku w Polsce uruchomiono bowiem funkcję zakupów, która pozwala markom na oznaczanie produktów na zdjęciu dokonywanie zakupów bezpośrednio z aplikacji.

Nie powinno powinna być zaskoczeniem również informacja o potencjalnym uruchomieniu oddzielnej aplikacji zakupowej IG Shopping. W czerwcu zaprezentowano IGTV, czyli instagramową telewizję dla dłuższych treści wideo, która także jest osobną aplikacją.

Rozwój e-commerce

Instagram odmówił serwisowi The Verge komentarza. Nie znana jest także data potencjalnego uruchomienia IG Shopping, a więc istnieje prawdopodobieństwo, że aplikacja zakupowa może nie zostać zrealizowana, gdyż jest ona we wczesnej fazie rozwoju. Gdyby jednak doszedł do skutku, byłoby to uzupełnienie istniejących już możliwości zakupowych oraz najbardziej znaczący krok dla rozwoju e-commerce na Instagramie.