5 sposobów, by skraść serce klienta

5 sposobów, by skraść serce klienta

Dlaczego największe sklepy internetowe są największe? Między innymi dlatego, że potrafią skraść serce klienta. Jeśli chcesz, aby Ciebie również zalewały wodospady zamówień, a towar sprzedawał się w ilościach hurtowych, oczaruj użytkowników. Oto kilka sprawdzonych sposobów.

1) Niepowtarzalne doświadczenia

Pojęcie Customer Experience jest bardzo szerokie. Doświadczenia klienta to, w dużym uproszczeniu, sposób, w jaki postrzega wszelkie interakcje między sobą a sprzedawcą. Co zrobić, aby wywrzeć na klientach dobre wrażenie?

  • Zamień sztampowe, beznamiętne komunikaty na personalne, „ludzkie” wiadomości, które niosą ze sobą emocje.
  • Zadbaj o dobre relacje – oferuj poradę, pomoc, nie bój się dziękować ani przyznawać do ewentualnych błędów.
  • Zatroszcz się o detale – estetyczne opakowanie, dokładne opisy produktów i zdjęcia przedstawiające szczegóły.

2) Promocja, której długo nie zapomną

Z pewnością ostatnia rzecz, jaką kupiłeś online, była w promocji lub podczas zakupów użyłeś kodu rabatowego. Ludzie uwielbiają zniżki. To stara i doskonale znana technika sprzedażowa, która niezmiennie działa. Po co się przed nią wzbraniać, skoro można ją wykorzystać? Sposobów na przekonanie klientów do zakupów w niższej cenie jest mnóstwo. Rabat możesz przyznać za zapisanie się do newslettera lub jako prezent na urodziny, przesłać go mailem lub pokazać na Facebooku. Do zamówienia możesz dorzucić gratis (i przy okazji pozbyć się rzeczy zalegających w magazynie) i raz na jakiś czas ogłaszać dzień darmowej wysyłki.

3) Rozwiązanie problemu

Jakim językiem mówić do klientów? Językiem korzyści. Nie wszyscy właściciele sklepów internetowych zadali sobie trud opanowania go, a ja wciąż zastanawiam się, dlaczego. Zróbmy mały eksperyment. Wyobraź sobie, że zmagasz się z nadwagą i widzisz dwie reklamy siłowni. Która z nich bardziej przemawia do Twojej wyobraźni?

– > Mamy najlepszy sprzęt, wykwalifikowanych trenerów i jesteśmy w centrum miasta.

– > Z nami zapomnisz o zadyszce, będziesz cieszył się zdrowiem i odzyskasz dobre samopoczucie, a ludzie nie będą mogli oderwać wzroku od Twojej sylwetki.

W języku korzyści chodzi o to, by nie komunikować cech produktów, tylko benefity dla klienta, które wynikają z nabycia produktu/usługi. Kobieta nie kupuje sukienki, żeby kupić sukienkę. Kupuje ją, żeby pięknie wyglądać, dobrze się czuć i mieć na własność rzecz, która jej się podoba, bo to daje jej radość. Oferując rozwiązania problemów i odpowiedzi na potrzeby zyskasz więcej, niż sprzedając produkt.

4) Przyjazna strona internetowa

Projektowanie przyjaznego interfejsu to temat na osobny wpis, cykl artykułów, a nawet książkę. To unaocznia, jak dużym i ważnym zagadnieniem jest komfort poruszania się w witrynie. Jeśli klient nie może poradzić sobie z procesem zakupowym albo nie wie, jak sprawdzić interesujące go informacje, prawdopodobnie ucieknie. Podobnie jak wtedy, gdy strona będzie się zbyt wolno ładować lub zawieszać.

5) Personalizacja

Personalizacja to wątek, który porusza się niemal na każdym marketingowym szkoleniu, a mimo to wiele sklepów wciąż jej nie wdraża. Oferta szyta na miarę, zwracanie się po imieniu i wyrzucenie do kosza wyświechtanych szablonów wiadomości to rzeczy, które jeszcze stosunkowo niedawno były nowością, ale dziś stały się podstawą. Jak ugryźć personalizację? Słuchaj, co mówi Twoja grupa docelowa. Słuchanie i odpowiadanie – to klucze do serc i portfeli klientów.

Sposobów na zdobycie przychylności klientów jest dużo więcej. Pamiętaj jednak, że pojedyncze sztuczki nie zdadzą się na wiele, jeśli nie będziesz troszczyć się o użytkowników na każdym etapie zakupów.