Jak zorganizować webinar? 7 porad

Jak zorganizować webinar? 7 porad

Webinar to nowoczesny format, który pozwala prowadzić szkolenia i inne spotkania online. Webinary pozwalają bardzo mocno zaangażować uczestników i umożliwiają poprowadzenie pełnowartościowego szkolenia, nie ustępującego jakością spotkaniom tradycyjnym. Technologia webcast pozwala prowadzić transmisję audio-wideo na żywo i jednocześnie zapewnia dwustronną komunikację. Zobacz o czym pamiętać, aby zorganizować doskonały webinar.

Wybierz cel działania i temat seminarium internetowego

Organizację spotkania online należy rozpocząć od określenia celu, który ma nam zapewnić webinar. Z jego pomocą można nie tylko edukować, ale też zdobywać nowe leady, umacniać wizerunek firmy lub markę osobistą, a nawet sprzedawać.

Kolejny krok to wybór właściwego tematu, który zachęci użytkowników internetu do skorzystania z webinaru. Musi być on atrakcyjny i interesujący dla uczestników, którzy mają wziąć w nim udział. Dlatego ustalając temat seminarium trzeba myśleć o potrzebach swojej grupy docelowej.

Wypromuj wydarzenie w sieci

Nikt nie chciałby przemawiać do pustej sali. Tworzenie spotkania online dla garstki osób zazwyczaj też nie ma sensu. Dlatego trzeba zadbać o pozyskanie uczestników. Dobrym pomysłem jest stworzenie landing page, na którym będziemy zbierać zapisy. Taka strona ma jedno zadanie, więc layout powinien być prosty, a treść konkretna. Dzięki temu landing page będzie dobrze konwertował.

źródło: kursy.wolyniecsobczak.com
źródło: callpage.pl

W celu promocji mającego się odbyć webinaru warto wykorzystać media społecznościowe, a także bazę mailingową.

źródło: zrzuty ekranu z Facebooka

Wybierz najlepsze narzędzia


Sukces webinaru w dużej mierze zależy od wyboru odpowiedniego programu, który pozwoli poprowadzić w atrakcyjny sposób spotkanie. Webinar dla niewielkiej liczby osób pozwala zorganizować bezpłatne narzędzie Google Hangout. Webinar można także zorganizować na platformie GetResponse lub chociażby z pomocą narzędzi ClickMeeting. Oczywiście odpowiednich programów jest znacznie więcej i można je znaleźć na takich stronach jak Zoom.us, Expertise.tv, join.me i wielu innych.

źródło: getresponse.pl

Przygotuj interesujący materiał

Nikt nie lubi nudnych szkoleń. Dlatego warto zadbać nie tylko o ciekawą treść, ale też o sposób jej przekazywania. Pomaga w tym stworzenie atrakcyjnej prezentacji. Warto mieć też pod ręką plan spotkania, aby mimo stresu można było łatwo zebrać myśli. Pamiętaj, żeby w trakcie webinaru wypowiadać się wyczerpująco, lecz konkretnie. Nikt nie chce uczestniczyć ciągnącym się bez końca spotkaniu. Dobrym sposobem jest zastanowienie się nad typowymi pytaniami, które mogą pojawić się w trakcie seminarium, aby mieć przygotowane odpowiedzi na nie.

źródło: zrzut ekranu z nagrania na YouTube

Wybierz odpowiednie miejsce do poprowadzenia spotkania

Choć teoretycznie webinar można prowadzić w dowolnym miejscu i czasie, warto zadbać o to, by poprowadzić spotkanie w zamkniętym, cichym pomieszczeniu. Ważne by nikt i nic nie przeszkadzało podczas całej transmisji online. Trzeba też zadbać o właściwe oświetlenie oraz pamiętać o tle, tak aby nie wstydzić się tego, co znajdzie się za naszymi plecami w trakcie webinaru. Istotne jest również to, aby przestrzeń wokół nas nie rozpraszała zarówno nas samych, jak i odbiorców.

Zaproś do współpracy moderatora

Czasem trudno zapanować nad wszystkim, szczególnie podczas pierwszych webinarów. Dlatego warto poprosić o pomoc osobę, która zajmie się moderacją wydarzenia. Taka osoba będzie odpowiedzialna między innymi za usuwanie spamu, moderowanie dyskusji i blokowanie ewentualnych trolli oraz hejterów.

Potraktuj prowadzenie webinaru jak spotkanie z przyjaciółmi

Pozytywne nastawienie i pewność siebie jest bardzo widoczna u prowadzącego. Będąc prelegentem warto myśleć o uczestnikach webinaru jak o dobrych znajomych. Dzięki temu łatwiej opanować zdenerwowanie i poprowadzić ciekawe spotkanie w naturalny sposób, jednocześnie angażując uczestników do zadawania pytań i wyrażania swoich opinii.

Webinary pozwalają zaoszczędzić czas organizatorów, prelegentów i uczestników, eliminują wiele kosztów związanych z organizacją stacjonarnego spotkania, a do tego znoszą ograniczenia geograficzne. Przy tym seminaria internetowe pozwalają na pełną interaktywność i umożliwiają przekaz wysokiej jakościowo wartości merytorycznej. Wszystko to sprawia, że naprawdę warto z nich korzystać.