Rozszerzona rzeczywistość w aplikacji zakupowej Westwing
Urządzając dom lub mieszkanie, czasem nachodzą nas wątpliwości: czy ta sofa będzie pasować do mojego dywanu oraz koloru ścian w salonie? A czy ta lampa sprawdzi się w sypialni? Każdy, kto aranżował wnętrze wie, że dobieranie mebli i dodatków nie jest prostym zadaniem. Westwing znalazł na to sposób.
Dzięki funkcji rozszerzonej rzeczywistości w aplikacji WestwingNow sprawdzimy, jak wymarzone meble zaprezentują się w naszym w domu. Tym samym Westwing stał się kolejną marką, która dostrzega potencjał rozszerzonej rzeczywistości i jej wykorzystania do aranżacji wnętrz.
Jak skorzystać z AR w WestwingNow?
Rozszerzona rzeczywistość to system łączący świat realny i wirtualny poprzez nakładanie wirtualnych elementów na to, co widzimy przed sobą. Obrazy z fizycznego świata, które są rejestrowane przez kamerę w telefonie czy tablecie, zostają połączone z komputerowymi grafikami oraz animacjami 3D.
Aby sprawdzić, jak nasz ulubiony produkt wpasuje się w nasze wnętrze wystarczy w aplikacji WestwingNow wybrać daną rzecz i zweryfikować, czy jest ona aktywowana dla AR. Bezpośrednio pod zdjęciem każdego produktu dostępnego w rozszerzonej rzeczywistości widoczny jest przycisk ,,Zobacz wirtualnie w domu”.
Po kliknięciu w przycisk, zostaniemy poproszeni o skierowanie swojego urządzenia na podłogę i lekkie przesuwanie go w tył oraz przód. Po zeskanowaniu pomieszczenia wirtualne przedmioty z aplikacji pojawiają się we wnętrzu i będziemy mogli je dowolnie umieszczać w każdym miejscu salonu czy sypialni i przesuwać w każdy kąt pomieszczenia.
Do skorzystania z funkcji AR niezbędny jest smartfon, tablet lub specjalne okulary. Aktualnie funkcja rozszerzonej rzeczywistości w aplikacji WestwingNow działa na systemie iOS w wersji 13.0 i wyższej.
Aranżacja wnętrz w rozszerzonej rzeczywistości
Wszystkie dostępne produkty, które są umieszczone w funkcji wirtualnej rzeczywistości, znajdziemy po kliknięciu w lewy, górny róg w zakładce „Moje konto”. Znajdziemy tam także planer pokoju, który jest rodzajem moodboard, do którego możemy doczepiać swoje ulubione meble oraz dekoracje dostępne na WestwingNow.
Możemy do nich dodać dowolny produkt ze sklepu i przenosić, powiększać, zmniejszać oraz ustawiać go, jak tylko chcemy. Dopóki nie będziemy zadowoleni z efektu końcowego i wszystko skomponuje się idealnie.
Funkcja Westwing udowadnia, że AR to nie tylko gry i rozrywka, ale i aranżacja wnętrz oraz związane z nią zakupy. Podobne możliwości oferuje aplikacja IKEA Place. Możemy sprawdzić, jak dane meble wpasują się w nasze mieszkanie. Możliwość weryfikacji z użyciem modeli 3D w przypadku serwisu Westwing wydaje się to jednak jeszcze bardziej istotna, gdyż produkty dostępne w e-sklepie pochodzą od wielu producentów i możemy zobaczyć dopiero po otrzymaniu zamówienia. Nie obejrzymy ich przed zakupem np. w sklepie stacjonarnym, jak mogłoby się to wydarzyć w przypadku IKEA zatem możemy nie mieć pojęcia o ich gabarytach i kolorystyce w realu.
Wraz ze wzrostem popularności funkcji możemy się spodziewać, że Westwing będzie dodawał do bazy produktów kolejne meble i dekoracje, które wirtualnie umieścimy w naszym wnętrzu. Fani nowych technologii z pewnością ją polubią i być może upewni ich ona w decyzji zakupowej.
Czytaj także: Jak marki wykorzystują AR w swoich kampaniach?
Promuj biznes na łamach Komerso.pl!