Świąteczna kampania marketingowa – działania, których nie można pominąć
Boże Narodzenie zbliża się wielkimi krokami, dlatego już najwyższy czas, by rozpocząć intensywne świąteczne kampanie reklamowe. Warto więc upewnić się, czy maksymalnie wykorzystaliśmy dostępne możliwości i narzędzia.
Świąteczne stories
Każdy, kto ma do czynienia z marketingiem wie doskonale, że storytelling jest niezwykle skuteczny. Pozwala on budować więź z marki z klientami oraz wzmacniać ich lojalność. O sukcesie storytellingu decyduje także to, że konsumenci są zmęczeni reklamami, za to uwielbiają słuchać ciekawych i inspirujących historii. Warto więc z tej wiedzy skorzystać i zacząć sprzedawać produkty z pomocą historii. Jest to tym łatwiejsze, że zbliżające się święta tworzą odpowiedni nastrój, przez co potencjalni klienci są bardziej skłonni do oglądania kreacji reklamowych niosących piękne przesłanie.
Świąteczne opowieści są bardzo wdzięczne, ponieważ odwołują się do emocji oraz wyobraźni, przez co wzruszają, bawią i mocno zapadają w pamięć. I choć nie są mocno skoncentrowane na sprzedaży to budują pozytywne skojarzenia z marką. Doskonałym przykładem jest poruszająca świąteczna reklama Allegro „Czego szukasz w święta? English for beginners”, która na YouTube zanotowała ponad 15 milionów wyświetleń!
Czy świąteczna reklama niemieckich hipermarketów Edeka (Weihnachtsclip), który tylko w niemieckiej wersji językowej obejrzało ponad 60 milionów osób!
Tworząc świąteczne opowieści z marką w tle, nie ma znaczenia, jaką formę wybierzemy. Może to być krótki filmik dystrybuowany na YouTube, możemy tworzyć Insta Stories w świątecznym klimacie, wykorzystać memy internetowe, a nawet pokazać magię świąt poprzez rzeczywistość rozszerzoną! Tworząc historię trzeba być kreatywnym i autentycznym, trzeba bazować na emocjach i kierować się prawdziwymi wartościami marki. Fantastycznie robi to producent bombonierek Merci, który całą komunikację oparł o słynne hasło „Merci, że jesteś tu”, dostosowując opowieści w tle do okoliczności.
Livestream
Transmisje na żywo to jeden z najważniejszych trendów w social media. Dlatego warto maksymalnie wykorzystywać możliwości, jakie daje livestream. Relacje na żywo mają duże zasięgi i są doskonale przyjmowane przez użytkowników mediów społecznościowych na czele z Facebookiem. Robiąc transmisję na żywo trzeba pamiętać, aby była ona konkretna, ale nie zdradzała kluczowych informacji już na samym początku. Należy kierować się bezpośrednio do odbiorców i zachęcać ich do współudziału w relacji. Siłą transmisji live jest prowokowanie do komentarzy i dyskusji, a więc sprzyja ona zaangażowaniu użytkowników.
Personalizacja
Personalizacja już od dłuższego czasu jest jednym z najważniejszych trendów w marketingu. Jak wiadomo okres przedświąteczny to czas, kiedy klienci są zasypani materiałami reklamowymi. Personalizacja jest jednym ze skuteczniejszych sposobów na to, by wyróżnić się na tle innych kreacji reklamowych, odpowiedzieć na konkretne potrzeby klientów i zaistnieć w ich świadomości. Wszystko to przekłada się na wyższą sprzedaż, a tym samym na generowanie większych zysków. Idealnym, choć nie świątecznym dowodem na to, że konsumenci uwielbiają personalizację jest ogromna popularność akcji Coca Coli, która umożliwiła tworzenie spersonalizowanych butelek i puszek. Z pewnością każdy z nas miała taki napój w dłoni lub choćby widział go w mediach.
Doskonałym rozwiązaniem jest także dołączenie spersonalizowanego komunikatu czy życzeń do paczki wysyłanej do klienta sklepu internetowego z użyciem jego imienia lub informacją, kto ją pakował. Daje to klientom poczucie, że do jego podeszliśmy indywidualnie i jest on dla nas ważny.
Współpraca z influencerami
Influencer marketing, szczególnie przed świętami, może być strzałem w dziesiątkę. Wszystko dlatego, że użytkownicy ze wzmożoną siłą szukają inspiracji – na prezenty, potrawy świąteczne, dekoracje, stylizacje… Rekomendacje influencerów mogą sprawić, że nasz produkt lub usługa stanie się świątecznym hitem, a liczba zamówień internetowych znacznie wzrośnie!
To, że influencer marketing to świetna metoda na wykorzystanie potencjału świąt, udowodniła wspomniana już Coca Cola. Dzięki współpracy z 57 influencerami wygenerowano ponad milion wyświetleń materiałów związanych z butelką ze świątecznej edycji, z etykietami w formie kokardki.
Wykorzystanie aktualnych trendów w kampaniach marketingowych jest niezwykle ważne, ponieważ użytkownicy internetu, na czele z młodymi ludźmi, pragną autentycznych doświadczeń, również w dziedzinie zakupów. Chcą mieć dopasowane do swoich potrzeb oferty, chętnie korzystają z nowoczesnych technologii, działają impulsywnie i kierują się rekomendacjami znanych osób. Ciekawy content, komunikaty dopasowane do jednostek i dynamiczny przekaz to najlepsze metody na skuteczną kampanię świąteczną i nie tylko.
Czy udało Ci się podjąć te działania w tym roku?
Promuj biznes na łamach Komerso.pl!