Wyciśnij więcej z Google AdWords – DSA w e-commerce

Wyciśnij więcej z Google AdWords – DSA w e-commerce

Promocja sklepu internetowego w wyszukiwarce jest wyzwaniem dla specjalisty Google AdWords. Ciągła rozbudowa listy słów kluczowych i reklam tekstowych to bardzo czasochłonna praca, dlatego Google od dawna oferuje swoim klientom możliwość tworzenia dynamicznych reklam w wyszukiwarce. W odróżnieniu od standardowych kampanii, które wymagają zastosowania słów kluczowych, kampania DSA wyświetla reklamy na podstawie zawartości witryny.

Kampania DSA dla e-commerce

Jeśli zdecydujemy się uruchomić kampanię DSA, nie oznacza to, że należy zrezygnować ze słów kluczowych. Najlepszy sposób to prowadzić kampanie równolegle, traktując DSA jako uzupełnienie standardowej kampanii. Dzięki kampanii z dynamicznymi reklamami będziemy mogli wypełnić te obszary, których nie obejmowała standardowa kampania.

DSA niemalże dla każdego

Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce to idealne rozwiązanie dla firm, które na stronie oferują duży asortyment produktów, a część z nich zmienia się co jakiś czas. Doskonale sprawdzi się w kampanii sklepu internetowego z ogromną bazą produktów czy portalu z ofertami wycieczek turystycznych. Jednak DSA nie przyniesie korzyści firmom, które bardzo często zmieniają asortyment albo proponują swoim klientom jednodniowe oferty.

Właściciele sklepów internetowych, którzy dopiero zastanawiają się, czy skorzystać z kampanii DSA, powinni wziąć pod uwagę kilka niewątpliwych zalet tego typu kampanii:

  • oszczędność czasu w trakcie tworzenia kampanii, reklamy dla nowych produktów tworzą się automatycznie,
  • zwiększenie ruchu w witrynie z powodu dotarcia do osób, które wyszukują long tailowe frazy kluczowe,
  • trafne dynamiczne nagłówki w reklamach, które mogą zawierać więcej niż 25 znaków, dzięki czemu nasza reklama jest bardziej widoczna w wyszukiwarce,
  • możliwość znalezienia nowych i efektywnych słowa kluczowych, ale także wykluczeń.

Automatyczne miejsca docelowe

W trakcie tworzenie kampanii dynamicznych reklam w wyszukiwarce możemy wybrać jedno z trzech ustawień, które umożliwiają precyzyjne kierowanie reklamy:

  • kierowanie na kategorie zalecane dla Twojej witryny,
  • kierowanie na wszystkie strony w witrynie,
  • kierowanie na określone strony (których URL, Treść strony bądź Tytuł strony zawiera podany przez nas tekst; dodatkowo reguły można łączyć).

DSA_ustawienia

Z naszego doświadczenia wynika, że najlepszym sposobem tworzenia kampanii DSA dla sklepu internetowego jest kierowanie na określone strony z wykorzystaniem informacji zawartych w URLu, treści bądź tytule strony. Kolejnym krokiem po uruchomieniu kampanii będą działania optymalizacyjne, których celem będzie poprawa Wyniku Jakości naszych reklam oraz zwiększenie trafności słów kluczowych.

Najlepsze praktyki

Po uruchomieniu kampanii DSA powinniśmy zwrócić uwagę na kilka elementów kampanii:

  • Negatywne słowa kluczowe przede wszystkim

Ważne jest zastosowanie wykluczeń takich słów w witrynie jak Produkt niedostępny czy Wyprzedany. Dzięki temu reklamy nie będą wyświetlane dla produktów ze statusem niedostępności.

Wykluczenie wszystkich słów kluczowych, których używamy w standardowej kampanii na wyszukiwarkę. Nie zapomnij dodać negatywnych słów kluczowych, które uwzględniłeś w zwykłej kampanii tekstowej na wyszukiwarkę.

Aby, nie wyświetlać reklam kierujących na podstrony serwisu takie jak O nas, Regulamin sklepu, Polityk prywatności, trzeba zastosować wykluczenia.

  • Nie zapomnij o rozszerzeniach reklam

Należy dodać rozszerzeń tekstowych reklamowych, aby uatrakcyjnić swoje reklamy. Do dyspozycji mamy wszystkie rozszerzenia reklamowe dostępne w standardowej kampanii na wyszukiwarkę.

  • Raporty to klucz do sukcesu

Korzystaj z raportów wyszukiwanych słów kluczowych w zakładce Automatyczne miejsca docelowe, aby wykluczyć słowa, które nie powodują konwersji, ale także sprawdzić nagłówki oraz docelowe URLe reklam.

  • Testuj DSA

W każdej grupie reklamowej dodaj 2-3 dynamiczne reklamy. Przeprowadź test reklam, aby podnieść wskaźnik CTR i zwiększyć liczbę konwersji. Pamiętaj, aby pierwsza i druga linijka tekstu była dopasowana do produktów, które promujemy.

Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce to skuteczny sposób na pozyskanie dodatkowych użytkowników w sklepie internetowym. Warto przetestować ją u siebie!

Polecamy tę konferencję

Akademia Marketingu: (Z)mierz się z content marketingiem

Marta Nasiadka - Deva Group
SEM Manager w DevaGroup. Certyfikowana Specjalistka AdWords i Analytics. Wiedzą i doświadczeniem dzieli się na łamach firmowego bloga.
Więcej artykułów tego autora