X Targi eHandlu – święto e-commerce w Katowicach

X Targi eHandlu – święto e-commerce w Katowicach

W środę (6.04) Centrum Kongresowe w Katowicach gościło przedstawicieli branży e-commerce z całej Polski. Dziesiątki wystawców, ponad dwudziestu prelegentów i niezliczona liczba zainteresowanych. Nie mogło nas tam zabraknąć!

Część wystawowa            

Zwiedzanie terenu targów rozpocząłem od nieodłącznego elementu wszystkich tego typu eventów – powolnego spaceru po potężnej sali wystawowej. Do ciekawszych stoisk z pewnością należy zaliczyć Blue Media SA czy Freshmail. Spory tłum napotkałem także przy stoisku NGChat i  Kancelarii Radców Prawnych Lubasz i Wspólnicy (do których wrócę poniżej). Potężnym zainteresowaniem ze strony przedstawicieli sklepów internetowych cieszyły się w szczególności stoiska wystawców, których oferta dotyczyła kwestii logistycznych – głównie usługi kurierskie (stoiska DHL; Grupa Furgonetka; Koroporacja Kurierska czy Świat Przesyłek). Ciekawostką były też stoiska firmy Kartony24.eu (tak, oferują kompleksowe rozwiązanie kwestii opakowań) czy Fatpak (stoisko przyciągało nietypową, komiksową kreacją) – firmy oferującej wypełniacze przesyłek. Warto było zobaczyć gąbkę, przy użyciu której można wysyłać klientowi np. ksenonowe reflektory bez konieczności ubezpieczania przesyłki. 😉

targi3

 

Prelekcje

Idea połączenia szerokiej oferty prelekcji od specjalistów z branży z przestrzenią wystawową to strzał w dziesiątkę. Dzięki temu jeszcze przed targami mogłem zaplanować cały swój pobyt w Katowicach. W pierwszym bloku prezentacji Artur Kurasiński z MUSE na bazie kilku przykładów (przede wszystkim współpraca Castoramy z YouTube’owymi twórcami kanału „5 sposobów na…”) przekonywał słuchaczy, jak ważny (także w e-commerce) staje się kontent video i co grozi internetowemu sprzedawcy, który zbagatelizuje te trendy. W podobnym tonie swoje doświadczenia z użycia SMS-ów w celach marketingowych zaprezentował Andrzej Ogonowski z SMSAPI.pl. Obiecałem, że wrócę do radców prawnych na targach – zdecydowanie największym zainteresowaniem cieszyła się prezentacja „Jak nie prowadzić akcji marketingowych – przykłady prawniczych strzałów w kolano”. Dr Dominik Lubasz i Witold Chomiczewski przytoczyli przykłady kampanii, które były kwestionowane m.in. przez GIODO, UOKiK, KRRiT czy Komisję Etyki Reklamy. Dzięki temu, że był to ostatni blok prelekcji, organizatorzy targów nie protestowali przeciwko ponad 30 minutowej dyskusji i masie pytań do prelegentów.

targi2

Podsumowując – kilka godzin spędzonych na Targach oprócz setek wartościowych kontaktów może przynieść także potężną dawkę wiedzy, która przydaje się w codziennej pracy w branży e-commerce. XI edycja Targów eHandlu? Na pewno!

 

 

Grafika: https://www.facebook.com/targi.ehandlu

Polecamy tę konferencję

Akademia Marketingu: (Z)mierz się z content marketingiem

Przemek Kubera - Deva Group
W Deva Group od lutego 2016 roku. Project Manager odpowiedzialny za rozwój branżowego portalu e-commerce - Komerso.pl. W ramach zamiłowań użycza głosu i zgłębia tajniki kulturoznawstwa w zakresie nowych mediów.
Więcej artykułów tego autora