7 sposobów na skuteczne opisy produktów

7 sposobów na skuteczne opisy produktów

Nad tym, jak powinny wyglądać opisy produktów w sklepie internetowym, prędzej czy później będzie głowił się każdy, kto zajął się sprzedażą online. O tym, że to, co oferujesz klientom powinno zostać opisane, wiedzą wszyscy. Bo nawet najlepszy produkt sam się nie obroni i nie sprzeda.

Jak tworzyć opisy, które przyciągną uwagę użytkownika, a zarazem odróżnią Cię od konkurencji? Poniżej 8 sprawdzonych porad dotyczących tego, jak tworzyć opisy produktów w e-sklepie.

1. Dobre opisy produktów, to inwestycja, która Ci się opłaci

Dlatego warto poświęcić na to czas. Kopiowanie opisów od konkurencji czy też  ze strony producenta, to wizerunkowy i sprzedażowy strzał w kolano. Dlaczego? Jeśli proponujesz klientowi coś, co znajduje się w ofercie tysiąca innych sklepów (powiedzmy sobie szczerze, że niewielu jest szczęśliwców mających w asortymencie produkty, które nigdzie indziej nie są dostępne), to powinieneś wytłumaczyć mu opisem właśnie, dlaczego powinien wybrać Twój sklep. Opisy producentów często ciężko się czyta, bo napisane są specjalistycznym żargonem. Dla dobra Twoich klientów i Twojego e-sklepu zainwestuj w dobre opisy.

2. Twórz dobre historie

Wiadomo, że Twoim celem jest sprzedaż danego towaru czy usługi. Tylko, że Twój cel nie jest celem klienta. On (co zupełnie zrozumiałe) chce wiedzieć, co zyska robiąc zakupy u Ciebie. Opowiedz mu o tym! Wytłumacz jak wspomniane w poprzednim akapicie suche opisy tworzone przez producentów przekładają się na codzienne życie. Stwórz historię, która odróżni Cię od konkurencji  i daj się zapamiętać (oczywiście z tej dobrej strony).

3. Pamiętaj, że w internecie czyta się inaczej

Niestety opis rodem z Mickiewicza, Słowackiego czy „Nad Niemnem” to nietrafiony pomysł. Nawet jeśli Twoje pióro jest lekkie, to nie tędy droga. Ludzie nie lubią długich opisów, tekstów, którym będę musieli poświęcić wiele czasu. Zatem nie zmuszaj ich do zbyt żmudnej lektury. Stwórz opis produktu, który nie zmęczy Twojego klienta, a pamiętając o tym, że ludzie w internecie zazwyczaj jedynie skanują tekst wzrokiem wyróżnij jego najważniejsze fragmenty, stosuj wyliczenia i wypunktowania, dodaj obrazki, spraw, by Twój opis czytało się łatwo i przyjemnie.

4. Nie sprzedawaj zbyt nachalnie

Nie jest tajemnicą, że nikt nie lubi przymusu, ani tzw. aktywnej sprzedaży. Zbyt nachalny sprzedawca, który za wszelką cenę próbuje „wcisnąć” potrafi skutecznie zniechęcić. Pomyśl, jak sam czujesz się, gdy w sklepie sprzedawca, co chwila pyta o to czy może w czymś pomóc? Na ile wierzysz temu, co mówi o produkcie? A może im bardziej go chwali, tym większe masz wątpliwości? Dlatego tworząc opisy tego, co znajduje się w ofercie skup się na kilku najważniejszych zaletach swojego produktu i nie pisz w każdym akapicie o tym, dlaczego warto kupić go już teraz.

5. Nie zapominaj o kreatywności i spójności

Pierwszą z nich dawkuj ostrożnie, bo dziś tak modna kreatywność nie ma nic wspólnego z „laniem wody” czy próbami ukazania swojego kunsztu literackiego, a źle użyta może być po prostu śmieszna i skutkować opisem niewiarygodnym, który nikogo do zakupu nie skłoni. Staraj się lepiej w oryginalny, ale i zrozumiały sposób przedstawić zalety produktu. Spójność dotyczy tego, jak w ogóle komunikujesz się ze swoimi odbiorcami. Ta komunikacja powinna być przemyślana i dostosowana do czytelnika. Musi również być spójna w wielu kanałach. Bo jeśli w mediach społecznościowych „stawiasz” na komunikaty lekkie i napisane żartobliwym językiem, to najeżone „mądrymi stwierdzeniami” opisy produktu w najlepszym razie wywołają u potencjalnego klienta wzruszenie ramion, w najgorszym – posądzi Cię o rozdwojenie jaźni.

6. Nie zapominaj o SEO

Zadbaj o wyjątkowość treści, ich niepowtarzalność, o nasycenie tekstu słowami kluczowymi (tu również przyda się zdrowy rozsądek, który nie pozwoli zapomnieć o tym, że piszesz przede wszystkim do ludzi, a nie do robotów Googla).To wszystko  sprawi, że pokochają Cię nie tylko klienci, ale również wyszukiwarka.

7. Słuchaj swoich klientów 

Jeśli pytają o coś, czego nie ma w opisie, to może znak, że warto to w nim umieścić? Bądź szczery, praktyczny i pragmatyczny i przekonaj się, że wcielenie w życie powyższych wskazówek Ci się opłaci!

Powodzenia!

Polecamy tę konferencję

Akademia Marketingu: (Z)mierz się z content marketingiem

Monika Szweda
Dziennikarka, redaktorka, copywriterka. Jako freelancer współpracuje w zakresie content marketingu zarówno z agencjami reklamowymi, jak i z osobami prywatnymi. Miłośniczka marketingu internetowego, psychologii konsumenta, mediów społecznościowych i słowa pisanego.
Więcej artykułów tego autora