Czat na stronie sklepu online – Messenger, Live Chat. Czy warto czatować?

Czat na stronie sklepu online – Messenger, Live Chat. Czy warto czatować?

Wszystkie działania e-sklepu powinny być nakierowane na zapewnienie klientom jak najlepszych doświadczeń zakupowych. Jednym z narzędzi, które to umożliwiają jest czat na stronie. Co warto o nim wiedzieć?

Czat na stronie www zwiększa sprzedaż!

Chat na stronie sklepu internetowego nadaje mu ludzką twarz. Klient ma możliwość kontaktu z doradcą, który może odpowiedzieć na kluczowe pytania. Z pomocą czatu można także rozwiać ewentualne obawy i przekonać do zakupu niezdecydowanego klienta lub też zatrzymać użytkownika strony na dłużej. Do tego live chat na stronę sklepu ma szereg funkcji, które ułatwiają prowadzenie rozmowy sprzedażowej.

źródło: Decathlon

Doradca, podobnie jak sprzedawca w sklepie stacjonarnym, widzi, jakimi produktami dany klient jest zainteresowany, co znajduje się w jego koszyku. W ten sposób konsultant może przewidzieć, jakie produkty mogą dodatkowo zainteresować daną osobę i zaproponować artykuły lub usługi komplementarne.

Doradca może też nakłonić klienta do większych zakupów, aby mógł on skorzystać z darmowej dostawy. Finalnie klient otrzymuje doradztwo na najwyższym poziomie, a e-sklep zwiększa sprzedaż.

źródło: Komputronik

Live chat online dla każdego e-sklepu

Live chat na stronę sklepu to proste narzędzie do obsługi klienta, które daje ogromne możliwości. I co ważne, mogą z niego skorzystać wszystkie e-sklepy! Wśród wielu czatów jest wiele rozwiązań płatnych i całkowicie darmowych, dlatego każdy e-przedsiębiorca może wybrać coś dopasowanego do swoich możliwości finansowych i potrzeb sklepu.

źródło: Helion

Kontakt w czasie rzeczywistym

Czat lub Messenger na stronie www pozwala na kontakt z użytkownikami strony w czasie rzeczywistym. Jest to niezwykle ważne, ponieważ oczekują tego klienci, a do tego wielu z nich kupuje pod wpływem impulsu.

Korzystając z narzędzia umożliwiającego komunikację w czasie rzeczywistym zwiększamy szansę, że klient podejmie szybką decyzję zakupową i zakończy transakcję. Dlatego czat lub Messenger na stronie mają ogromną przewagę nad mailem lub formularzem kontaktowym.

źródło: Drogeria Pigment

Co więcej, posiłkując się mailem lub formularzem kontaktowym możemy wpłynąć na decyzję zakupową klienta dopiero wtedy, gdy sam do nas napisze. Czat z kolei umożliwia zaproszenie klienta do rozmowy.

Z pomocą czatu możemy przywitać użytkownika, który już wcześniej był na stronie naszego e-sklepu, jeśli korzysta ze strony odpowiednio długo, jeśli włoży produkty do koszyka, lecz przez dłuższy czas nie przechodzi do finalizacji transakcji i w wielu innych sytuacjach, które można dowolnie zdefiniować.

źródło: Stradivarius
źródło: Crazyshop

Optymalizacja wydatków na obsługę klienta

Warto wspomnieć, że live chat umożliwia obsługę kilku klientów na raz, a do tego odpowiedzi można częściowo zautomatyzować dzięki integracji czatu z botem. Dzięki temu na standardowe pytania odpowie wirtualny doradca, a konsultanci będą mogli skupić się na rozmowach sprzedażowych, które wymagają większego zaangażowania. 

źródło: Neonet

Na co zwracać uwagę wybierając live chat na stronę?

Istnieje wiele różnych narzędzi do obsługi klienta w czasie rzeczywistym, od czatów płatnych, po darmowe rozwiązania. Wybierając live chat warto zwrócić uwagę na łatwość obsługi, dostępne funkcjonalności, liczbę osób, które mogą być na raz zalogowane w aplikacji (brak ograniczeń jest oczywiście najlepszą opcją).

Przydatna jest też możliwość personalizacji okienka chatu. Narzędzie powinno też dostarczać informacji o tym, jak długo klient znajduje się na stronie sklepu i ile razy odwiedzał ją w przeszłości. Niekiedy możliwe jest nawet śledzenie, co pisze rozmówca nawet wtedy, gdy ostatecznie nie wyśle swojej wiadomości. Wybierając optymalne rozwiązanie należy wziąć pod uwagę nie tylko cenę, ale też ile osób będzie obsługiwać live chat i jakie funkcje czatu będą rzeczywiście potrzebne. Niekiedy wystarczające będzie zastąpienie czatu online facebookowym Messengerem.

Obsługa klienta w czasie rzeczywistym jest dobrą inwestycją dla każdego e-sklepu. Wystarczy jedynie wybrać odpowiednie rozwiązanie, aby zapewnić klientom wyższą jakość obsługi.