Marketing automation w małej firmie

Marketing automation w małej firmie

Nie ma wątpliwości, że automatyzacja w marketingu już dawno przestała być rozwiązaniem dedykowanym największym graczom. Dzięki dostępnym narzędziom i platformom także małe i średnie przedsiębiorstwa mogą czerpać korzyści z marketing automation, nie nadwyrężając budżetu.

Kto powinien skorzystać z automatyzacji?

Jeśli Twoja strona odnotowuje przynajmniej kilkaset wejść miesięcznie, a tak się dzieje w większości sklepów i biznesów internetowych, to już możesz efektywnie korzystać z automatyzacji marketingu. Oczywiście istotne jest też to, aby mieć odpowiednią ilość treści, by przesyłać komunikaty dostosowane do poszczególnych segmentów odbiorców. Wszystko dlatego, że automatyzacja jest ściśle związana z personalizacją.

Automatyzacja i personalizacja

Mogłoby się wydawać, że automatyzacja i personalizacja to pojęcia, które zupełnie się wykluczają. Ale paradoksalnie personalizacja jest możliwa właśnie dzięki automatyzacji! A chyba już nikomu nie trzeba przypominać, że pozwala ona budować pozytywny wizerunek marki, zwiększać sprzedaż czy też wyróżniać się z przekazem reklamowym na tle działań konkurencji. Automatyzacja marketingu opiera się na pozyskiwaniu klientów, segregowaniu ich i wysyłaniu spersonalizowanych ofert, tym samym stając się kluczem do sukcesu firmy.

Korzyści płynące z automatyzacji

Możliwość personalizowania komunikacji nie jest jednak jedyną zaletą wdrożenia automatyzacji. Dzięki niej można pozyskiwać informacje o swoich klientach i monitorować zachowania użytkowników odwiedzających stronę czy odbierających od nas wiadomości e-mail. Możliwe jest też usprawnienie procesów sprzedażowych, reklamowych i marketingowych. W efekcie zwiększamy skuteczność działań, jednocześnie oszczędzając czas, pieniądze i zasoby ludzkie.

Innymi słowy, dzięki automatyzacji można podjąć działania pozwalające odzyskać klientów porzucających koszyk, można dotrzeć do obecnych i potencjalnych klientów, monitorować zachowania użytkowników, a także dokonywać dokładnej segmentacji klientów. Tym samym uzyskujemy pełną kontrolę nad procesem sprzedażowym.

Systemy marketing automation

Wybór platformy marketing automation jest ważną decyzją, ponieważ system musi pasować do stosowanej strategii marketingowo-sprzedażowej. Wszystkie systemy dostarczają bogatą gamę narzędzi, umożliwiających usprawnienie procesów sprzedażowych oraz prowadzenie efektywnych działań marketingowych, warto jednak wybrać taką platformę, która będzie skrojona na miarę potrzeb.

Na co zwracać uwagę wybierając system?

Wybierając platformę marketing automation należy zwracać uwagę na intuicyjny interfejs, możliwość integracji systemu z wykorzystywanymi narzędziami, takimi jak choćby system CRM, a także na oferowane funkcje.

Istotne jest też wsparcie ze strony dostawcy usług. Małe i średnie firmy świetnie odnajdą się korzystając na przykład z GetResponse, SalesMenago czy HubSpot. Z obsługą tego typu systemów bez trudu radzą sobie nawet kilkuosobowe firmy. Wdrożenie rozwiązań, które one oferują nie generuje niepotrzebnych trudności, a także nie wymaga dużych inwestycji.