Remarketing i błędy, które można popełnić. Jak ich uniknąć?
Remarketing to obowiązkowy element skutecznej kampanii marketingowej. Dlaczego? Ponieważ nie więcej niż 3% osób odwiedzających nasz e-sklep dokonuje zakupu. A co z resztą? Część wróci samodzielnie, część nie wróci, a spora część odwiedzi nasz sklep ponownie tylko dzięki remarketingowi. Jednak pod warunkiem, że kampania będzie dobrze zoptymalizowana!
Niewykorzystanie cappingu
Często spotykanym błędem jest nieograniczanie liczby wyświetleń temu samemu użytkownikowi. Wprowadzenie takiego ustawienia, na przykład do dwóch wyświetleń dziennie, pozwala osiągnąć duży zasięg kampanii przy podobnym budżecie.
Niewykluczanie użytkowników
Bardzo często z kampanii remarketingowych nie są usuwani klienci, którzy już skonwertowali. Oznacza to, że nabyły już produkt i z pewnością nie kupią identycznego w niedługim czasie. Podsuwanie kolejnych reklam może wzbudzić co najwyżej irytację, a do tego generuje niepotrzebne koszty. Dużo lepiej zaproponować produkty uzupełniające lub reklamy dotyczące lepszych modeli od zakupionego produktu.
Korzystanie ze standardowych ustawień
Optymalizując kampanie remarketingowe nie można działać bez zrozumienia produktu, branży i potrzeb klientów. Wielu marketerów korzysta trzydziestodniowe listy remarketingowe. Okazuje się jednak, że nie jest to najlepsza strategia. Jeśli zakup wiąże się z długim procesem decyzyjnym warto powracać do potencjalnego klienta nawet przez kilka miesięcy. Takie działanie jest odpowiednie w przypadku drogich produktów np. samochodów. Jeśli jednak zakup produktu nie wymaga długich przemyśleń, ponieważ należy on do tanich, to zbyt długa kampania będzie bezcelowa.
Niewykluczanie nieodpowiednich miejsc
Może się zdarzyć, że nasza reklama pojawi się w nieodpowiednich miejscach w sieci. Dlatego warto wykluczyć miejsca, w których nasza kreacja jest niepożądana. Dzięki temu nie ucierpi wizerunek marki.
Jednakowe kreacje reklamowe
Kreacje reklamowe stosowanie w kampaniach remarketingowych powinny być przemyślane i różnorodne. Najlepsze korzyści przyniesie maksymalne dopasowanie reklamy do poszczególnych klientów. Inny przekaz wyślijmy do klienta, który doszedł do koszyka ale nie skonwertował, a innych do tego, który już coś u nas kupił. Jeszcze inne kreacje powinny dotyczyć osób, które były na stronie zainteresowane konkretnym produktem, a inny jeśli opuścili stronę po kilkunastu sekundach. Dynamiczny remarketing charakteryzuje się wysoką skutecznością.
Wyświetlanie reklamy na wszystkich urządzeniach
W wielu przypadkach dobrą strategią jest kierowanie reklam na konkretne urządzenia lub systemy. Sprzedając produkty ekskluzywne możemy ustawić wyświetlenia wyłącznie na drogich modelach telefonów. Z kolei kierując reklamę do młodych użytkowników można pokusić się o remarketingu w oparciu o aplikacje mobilne.
Promuj biznes na łamach Komerso.pl!