6 sposobów na promocję webinaru

6 sposobów na promocję webinaru

Dobrze wypromowany webinar ściąga więcej osób zainteresowanych tematem. A im grupa ta jest większa, tym większa szansa, że pośród nich znajdują się Twoi przyszli klienci. Takiej okazji nie możesz przegapić, dlatego warto pomyśleć, w jaki sposób skutecznie zareklamować tego typu przedsięwzięcie.

Landing page – podstawa każdego webinaru

W artykule „Jak zorganizować webinar?” opisaliśmy proces przygotowania się do webinaru (jeśli jeszcze go nie przeczytałeś, zapraszam do lektury), tutaj tematem przewodnim jest wypromowanie wydarzenia w taki sposób, aby zebrać jak największą grupę odbiorców.

Podstawowym elementem, którego nie może zabraknąć jest dobry landing page umożliwiający zapis na listę zainteresowanych. Taka strona będzie stanowić centrum działań promocyjnych i wszystkie pozostałe działania powinny zostać skupione na skierowaniu na nią jak największego ruchu. Jak to zrobić?

1) Poprzez reklamę Google AdWords

Reklama w Google AdWords to jeden z podstawowych elementów, jaki warto wziąć przy promocji webinarów. W zależności od Twojego budżetu, może skutecznie wspomóc inne działania lub stać się podstawowym sposobem na ściągnięcie zainteresowanych użytkowników.

Dobierz odpowiednie słowa kluczowe, przygotuj zachęcające teksty (lub grafiki, jeśli chcesz rozszerzyć promocję również o reklamy graficzne) i optymalizuj, optymalizuj, optymalizuj… aż do uzyskania satysfakcjonujących Cię rezultatów.

2) Poprzez social media

Social media oferują sporo możliwości promocyjnych dla Twojego webinaru. Zacznij od najbardziej standardowych działań na swoich kontach społecznościowych (lub na fanpage’u prowadzonej marki). Wykorzystaj do tego cover photo, Relacje, instastories, promowane wpisy. Wykorzystaj też grupy tematyczne (oczywiście związane w jakiś sposób z tematem webinaru) pozostawiając tam link do przygotowanego wcześniej landing page.

źródło: zrzut ekranu z Facebooka

3) Przy pomocy wydarzenia na Facebooku

Wydarzenia na Facebooku to również świetny sposób na pozyskanie uczestników webinaru. W opisie zawrzyj wszystkie niezbędne informacje oraz koniecznie odnośnik do strony umożliwiającej zapisanie się na webinar. Następnie zaproś swoich fanów i znajomych do dołączenia i obserwuj, jak ilość zainteresowanych Twoją wiedzą regularnie się powiększa.

źródło: zrzut ekranu z Facebooka

4) Na forach tematycznych

Fora tematyczne działające w sieci internetowej są doskonałym źródłem fachowej wiedzy. Skupiające wokół siebie często wielotysięczne społeczności stanowią również świetne miejsce do promowania webinarów. Aby nie uznano Twojego wpisu za spam, skontaktuj się najpierw z administratorem i przedstaw mu swoją propozycję (chyba, że sam jesteś administratorem, wtedy śmiało możesz ominąć ten punkt). Odpowiednie rozpropagowanie tematu na forach pozwoli Ci zdobyć kolejnych zainteresowanych zagadnieniem widzów.

5) Wysyłając newsletter

Posiadasz własną bazę mailingową? Otrzymałeś od jej członków zgody na przesyłanie informacji? Wykorzystaj to promocji swojego webinaru. Odpowiednio napisany e-mail zachęci odbiorców do zajrzenia na Twój landing page, a potencjalne korzyści wynikające z udziału w webinarze są w stanie przekonać ich do zapisania się na listę uczestników.

źródło: zrzut ekranu z Gmail

6) Wykorzystując content marketing

Masz dobre kontakty z blogerami lub autorami serwisów związanych z tematyką Twojego webinaru? Przygotuj specjalnie dla nich artykuły gościnne, w których przekażesz czytelnikom odrobinę interesującej ich wiedzy. Jeśli artykuły będą ciekawie napisane, przeczytają je w całości. Jeśli przeczytają je w całości, możliwe że zechcą pogłębić swoją wiedzę poprzez uczestnictwo w webinarze. Nie zapomnij i tutaj o podaniu linku do landing page, aby mogli zapisać się w wygodny sposób.

Sposoby na promocję webinaru można wymieniać jeszcze długo. W powyższym artykule skupiłem się jednak na sześciu najważniejszych.

Działanie zgodnie z rozsądkiem

W zależności od poruszanej przez ciebie tematyki, wymienione przeze mnie kanały promocyjne mogą być mniej lub bardziej skuteczne. Warto jednak pamiętać, aby całość działań przeprowadzać z rozsądkiem. Granica między interesującymi materiałami a spamem reklamowym jest w internecie niezwykle cienka i z pewnością nie chciałbyś jej przekroczyć. Zwłaszcza, że mogłoby to spowodować skutki zgoła odmienne od oczekiwanych.